Siis mikä tämä ensin lihaa sitten puuroa juttu on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pimu

Vieras
Mulle sanottiin neuvolassa kun vauvalle tuli 5kk että nyt voi maistella lihaa ja puuroa. Ostin Piltin lihaperunasosetta tarkoitettu 5kk ikäiselle. Sitä syöty nyt reilu viikko ja ajattelin tänään antaa puuroa kunnes bongasin netistä että pitäisi kuukausi odottaa ennen kuin voi antaa puuroa? Siis onko tuo totta?
Mielummin sitten vaihdan niin että annan vain kasvissosetta ja iltaisin puuroa.

Osaako joku fiksumpi kertoa asiasta enemmän? Harmittaa nyt tuo neuvolantätikin :(

Ihan sama kait se on mitä sille antaa kunhan on ne ikäsuositukset suunilleen lapsen iän kanssa samoissa, en takiahan ne on kun maha ei vielä sulata sitä einestä kunnolla.

Mä olen kuullu viimeiseksi sellaisen ohjeen, että lihat kannattattaisi aloittaa ensin ja vaikka vasta 7kuisena viljat, koska viljat tuhoaa suolinukkaa ja saattaa aiheuttaa mm. keliakiaa. Ainakaan iltaisin ei mitään puuroa kannata alkaa antamaan, vaan kaikki uudet aineet aina aamulla tai päivällä, niin ei mene yö huutamiseksi jos masu myllää pienellä.

Meille sanoi neuvolantäti, että kuukausi väliä puuron ja lihan aloituksen välillä, koska molemmat sisältävät runsaasti proteiinia ja vauvan masun täytyy pikkuhiljaa saada tottua tuollaisiin ruokiin. Sinällään ei ollut väliä kumpi liha vai puuro ensin aloitettiin. Kunhan aloitusten välillä oli se kuukausi.

Siis mulla on täällä Muksun riisipuuroa (jauhetta) 5-6kk ikäiselle. Sitä ei siis antaa ennen kuin on 6kk? Ei muuten olisi väliä mutta meillä herätään öisin 4 kertaa syömään 120ml kerralla eli kaverilla on selkeesti kova nälkä öisin niin ajattelin jos puuro helpottaisi.

Yhteistyössä