[QUOTE="vieras";22174281]Mutta jos nuo oma-aloitteisuudet ja reippaudet jättää pois, niin minun hakemukseeni ei ainakaan jäisi paljon mitään. Työkokemusta ei paljon ole ja moniin paikkoihin vääränlainen koulutuskin. Mitä ihmettä sinne sitten voi laittaa? Joskus työpaikkailmoituksetkin ovat niin ympäripyöreitä, ettei niistä saa edes kiinni, mikä on se olennainen juttu, mitä työnantaja nimenomaan tarvitsee ja arvostaa.
Itse olen hakenut moniin toimistohommiin ja joskus nuo työnhakemiskiemurat tuntuvat niin keinotekoisilta. Mitä hiton vahvuuksia minulla pitäisi olla, että olisin esim toimistosihteeriksi juuri paras henkilö? Ja kun jossain haastattelussa kysytään, miten kehittäisin työtä, niin mitä ihmettä siinä vastaat, kun et ole tehnyt työtä päivääkään. Tai missä näet itsesi 5 vuoden päästä? No varmaankin siinä työpaikassa jota haen, jos siihen pääsisin, vai mitä siihenkin pitäisi vastata.[/QUOTE]
On varsin yleinen harhaluulo, että työhakemuksen pitäisi olla pitkä. Itse asiassa lyhyt ja ytimekäs työhakemus on rekrytoijan kannalta paljon mieluisampi kuin pitkä liirumlaarum itsestäänselvyyksineen ja josta ei millään tapaa selviä, miksi hakija kuuluisi niiden viiden joukkoon, jotka on tarkoitus kutsua haastatteluun. Ne kaikki muutkin 199 hakijaa kun ovat omasta mielestään oma-aloitteisia ja reippaita.
Mitä sun pitäisi hakemukseesi sitten laittaa? No ne syyt, minkä vuoksi pystyisit haettavana olevasta työtehtävästä erinomaisesti suoriutumaan. Minä en pysty kertomaan, mitkä sun vahvuutesi tiettyyn työhön ovat, koska en tunne sinua

Tomistosihteerin tehtäviäkin on hyvin erilaisia, joten vaatimukset riippuvat ihan työtehtävästä. Jos et työpaikkaa hakiessasi tiedä, mitä työtehtävän suorittaminen edellyttää, soita siihen työpaikkailmoituksessa olevaan numeroon ja kysy asiaa.