Siis mistä kummasta mitataan vyötärö?!! Mun koko muka 50!!! :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fat mama?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla vyötärönympärys:
Huikeat 100cm!!! Vaatekoko 40-44..., joissain jopa 38 menee, mut tiukkahan se on...(ja on laihdutusprojekti menossa...)

on kyllä kummia kokoja ku mulla vaatekoko 38 ja vyötärö jotain 73cm

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras mamma:
Mittaa vyötärö siittä vaikka 2 senttiä navan yläpuolelta. Silleen normaaliasennossa ja suht koht rentona.

tarkotitko ALApuolelta? ei kenenkään vyötärö ole navan yläpuolella! :o

Yläpuolelta joo. Tai voit kokeilla, mihin lantioluut loppuu ja mistä ensimmäiset kylkiluut alkaa ja mitata niiden välistä.

:ashamed: mä mahdan olla epämuodostunut, ehkä mun napa on tavallista korkeemmalla... mä mittaisin vyötärön kyllä navan alapuolelta.

Kokeile niiden luiden perusteella. Vaatteiden kanssa on niin, että mitataan aina se kapein kohta vyötäröstä.

no ni, koitin niitä luita ja mulla se kapein kohta on tosiaan just tasan navan kohdalla. en oo kyllä ikinä mitannu mittanauhalla paljonko olis, mutta vaatekoko housuissa on semmonen 32/34.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mun vyötärö on 69 just siitä 2cm navan yläpuolelta mitattuna ja seisten ja vaatekoko on 38. Eli jos sulla on 20cm enemmän niin vaikee uskoo et olisit vaan 2 vaatekokoa isompi. Vaikka onhan se mahdollista tietenkin mutta...

En mä väitäkään, että mun koko olis 40 tai 42.

Mutta 42 kokoiset housut putoaa päältä.. Paidoista otankin isomman koon rintavarustukseni takia...

tuosta 69cm:n vyötärön ympäryksestä vaan että todella pieni!!
Mulla ei oo ikinä ollut noin kapeeta vyötäröä :o ja oon kyl ihan 34/36 kokoakin käyttänyt!

mullakin 69cm... ja käytän kokoa xs tai s

Aina näissä ketjuissa joku "ei mulla oo vaan tommosia mittoja vaikka käytän kokoa..." tai toisinpäin, onko se niin vaikee ymmärtää että ihmiset on eri mallisia? Esim just tuo, ett missä on kapein kohta, tai mitä kokoa käyttää tietyn painoisena jne..
Jos kaikki ois samasta puusta veistettyjä, niin ei tarttis erilaisia mitoituksia, leikkauksia jne.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Olen luullut, että joku 63-67 cm ois ihan normaali vyötärö naiselle?

Väärin. Tai siis tuo on kyllä ihan normaali, mutta tuosta isommankaan mitan omaava ei ole mitenkään läski tai epänormaali. Alle 80 cm vyötärönympärys katsotaan naisella normaaliksi, ts. terveeksi. Esimerkiksi 65 cm lyhyellä naisella on ihan eri asia kuin pitkällä, lyhyt nainen on noilla mitoilla normaalipainoinen, pitkä voi olla helpostikin alipainoinen.

Yhteistyössä