Siis mitä järkeä on olla naamakirjassa jos sinne hyväksyy kavereiksi vaan ne joiden kanssa on sitä myös IRL???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä järkeä on ottaa kavereiksi itselle täysin ventovieraita ihmisiä?

Mutta siis tuttujen kanssa ideana on se että facebookin kautta pysyy kärryillä toisen kuulumisesta, näkee valokuvia perheestä, lapsista ym. Ihan kätevä yhteydenpitoväline, varsinkin kun sukulaiset ja osa parhaista ystävistä asuu niin kaukana ettei montaa kertaa vuodessa näe. =)

Ja juu, en kaikkien "kavereiden" kanssa näe irl, jonkin verran on mukana ns. nettituttuja ja sitten on noita entisiä opiskelu- ja työkavereita joita ei ole nähnyt vuosikausiin. Mutta kuitenkin ihmisiä jotka tuntee/tietää ja joiden kuulumisia pon kiva lueskella.

mulla on ainakin kova kynnys kysellä kavereiksi sellaisia joiden kans olen ollut esim. ala-asteel samal luokalla. siis mitä mä niiden kanssa juttelisin tai miksi mun pitäs niitten kuulumisia ees kysellä ? ei kiinnosta. mieluummin oon vaan oikeiden kavereideni kanssa siel tekemisissä. toki olen pari tollasta "tyhjää tuttua" hyväksynyt, mutta sekin on musta ollu turhaa kun joidenkin kans ei oo ees moita siel fb:s sanottu.
no, jotkut vissii keräilee siel vaan isoja kaverimääriä..

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Mutta siis tuttujen kanssa ideana on se että facebookin kautta pysyy kärryillä toisen kuulumisesta, näkee valokuvia perheestä, lapsista ym. Ihan kätevä yhteydenpitoväline, varsinkin kun sukulaiset ja osa parhaista ystävistä asuu niin kaukana ettei montaa kertaa vuodessa näe. =)

Ja juu, en kaikkien "kavereiden" kanssa näe irl, jonkin verran on mukana ns. nettituttuja ja sitten on noita entisiä opiskelu- ja työkavereita joita ei ole nähnyt vuosikausiin. Mutta kuitenkin ihmisiä jotka tuntee/tietää ja joiden kuulumisia pon kiva lueskella.

Skype on ilmainen ja sillä voi soittaa melkein kuuhun asti!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
jaa. jos hää haluaa niin? eikai se ole keltään pois? =)

VOi se olla siltä joka haluaisi tehdä tuttavuutta.

No jos on kysymys minulle ennastaan täysin ventovieraasta ihmisestä jonka kanssa ei ole mitään yhteistä niin eiköhän tämä kaveripyynnön laittanut voi sitten osoittaa sen poyyntönsä jollekin muulle ventovieraalle ihmiselle joka sen sitten hyväksyy? Saisi sitten tehdä tuttavuutta sellaisen kanssa joka on kiinnostunut solmimaan tuollaisia tuttavuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Minusta se on ihan normaalia.. :o

Ei minusta.
Sitä varten on kaikenmaailman messengerit, skypet ja irl.

En minä ainakaan halua kaikkien tietävän elämästäni, näkevän kuvia ja muuta. Kyllä noita kavereita silti riittää - jos joku haluaa tehdä tuttavuutta, voi tehdä sen muilla tavoin.

Yksityisyys on muutenkin niin vähissä nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Pitäskö mun sitten hyväksyä ne joita inhoon kavereiksi? Häh?

No ei tarvitse heti mennä siihen ääripäähän. :headwall:

Joo no en mä kuitenkaan hyväksy ihmisiä joiden kanssa en ole kaveri tai toki sellaiset joihin olen tutustumassa voin hyväksyä, mutta en todellakaan tuntemattomia. Aika ihmeellinen ajatus..

Ei minusta.

En minä ainakaan halua kaikkien tietävän elämästäni, näkevän kuvia ja muuta. Kyllä noita kavereita silti riittää - jos joku haluaa tehdä tuttavuutta, voi tehdä sen muilla tavoin.

Jos haluaa yksityisyyttä, niin EI sitten laita sinne sellaisia kuvia, joita ei halua kelle tahansa näyttää. Mulla ei itsellä ole siellä kuin tasan yksi profiilikuva, lapsista en todellakaan laita.

Mä taas en tajuu sitä että sinne haalitaan satoja "kavereita". Mä en ainakaan haluu että jotku puolitutut tai jopa ihan oudot sit lukee mun juttuja sieltä. Mulla on siellä kavereina vaan ne ystävät ja sukulaiset joiden haluan olevan perillä minun kuulumisista ja muista asioista, ei sitä aina voi olla kaikille erikseen ilmoittelemassa kaikista uusista kuulumisista niin fecebookista kaikki näkevät ne samalla kertaa ja sit tietty kaikista läheisimmille tulee aina soiteltua muutenkin..

Ei minusta.

Jos haluaa yksityisyyttä, niin EI sitten laita sinne sellaisia kuvia, joita ei halua kelle tahansa näyttää. Mulla ei itsellä ole siellä kuin tasan yksi profiilikuva, lapsista en todellakaan laita.

tuliko mieleen, että jotkut ehkä haluavat nimenomaan vain kavereidensa näkevän kuvia ja kirjoituksia (esim. lapsista)? Ja että se on joillekin oikeasti hyvä yhteydenpitoväline? Jos haluaa yksityisyyttä, hyväksyy kavereiksi vain ne joiden haluaa itsestään tietävän. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Skype on ilmainen ja sillä voi soittaa melkein kuuhun asti!

No en kyllä jaksa soitella kaikille tutuille päivittäin tai edes viikoittain vain kysyäkseni sattuuko heille kuulumaan jotain uutta. :D muutenkaan en ole tuota skypeä omakseni kokenut, messengerin kautta pidellään enemmän yhteyksiä. Facebooksita näkee nopeasti toisten laittamat uudet kuvat ja kuulumiset, voi sitten niiden pohjalta ottaa enemmän yheteyksiä ja samalla tietty kertoa omia kuulumisia joita ei jaksa erikseen kaikille laittaa.

Ja juu, yksi hieno juttu tuossa on ollut että sen kautta on pitkästä aikaa löytänyt noita vanhoja kavereita.

Mutta hei, ihmiset on oikeasti erilaisia. Sinulle facebookilla voi olla erilainen merkitys kuin monelle muulle. =)

Ei minusta.

No mutta jos joku haluaa juuri tuota kautta laitaa niitä kuvia ja juttuja esille tutuille ihmisille?

Mikä ihme taas on ideana facebookissa johon kerätään monta sataa ventovierasta "kaveria" ja tämän takia ei uskalla laittaa sinne kuvia eikä paljastaa elämästään mitään? :o

Yhteistyössä