siis mitä kertokaa mulle viisaammat (kela-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis hä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis hä?

Vieras
Kävin katsomassa kelan tiedoista koska maksetaan tuo lastenhoidon tuki, niin miksi mulla on hävinnyt tuosta maksettavasta määrästä 13,13euroa(joo tiedän että tuntuu joistan hyvin mitättömältä summalta, mutta silti)

kun jos viime kuussa on maksettu mulle 472,23 verojen jälkeen niin nyt sieltä tulee vain 459,10 verojen jälkeen.
miksi kela vetää rahaa pois välistä??

Onko joku sun lapsista täyttänyt just 3 v? Vai olisko veroprosentti noussut? Tai jotain muuta tukea maksettu likaa joskus aiemmin? Saatteko hoitolisää, siihenhän vaikuttaa tulot?

yksi lapsi on ja sekin juuri täytti vuoden, ja mitä ainakin itse katsoin aiemmpia kuukausia niin ei ole summa muuttunut vaikka olisi ollut 30 tai 31 päivää. aina ollut tuo sama.
sekäö tietääkseni ei veroprossa ole muuttunut enkä usko että mitään on maksettu liikaa, että perisivät takaisin. =O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä veikkaisin syyksi veroprosenttia, on joku kynnys tullut täyteen ja menee korkeammalla prosentilla, kun on näin loppuvuodesta kyse.

vero prosentin on laskenut verovirkailija kun hoitovapaalle siirryttyäni sen vaihdoin, ja hän ainakin laski että pitäisi riittää. kun muutenkin tuosta hoitorahasta menee veroa jo 25 %

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi syy, mitä vielä ei ole mainittu, niin kuinka pitkäksi aikaa olet tukea hakenut? Ettei se lopu kesken kauden. Vuosilukuvirheitä sattuu helposti tukea hakiessa.

hakunut siihen asti että lapsi täyttää 3 vuotta.

miehelläkän ei ole tulot nousseet, vaan pysyneet samana.

no kaipa se asia selviää, sitten kun kelan sivuilta näkee kun päivittävät maksutiedot.ihmettelen vvain suuresti asiaa ja ONNEKSI on raha-asiat niin hyvällä mallilla ettei tarvitse kituuttaa jouluna. kun rahaa jää kuukaudeksi 300 euroa laskujen jälkeen.

Yhteistyössä