Siis mitä.. voiko kuukautiset alkaa 7 viikkoa synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Olen ihan ihmeissäni, synnytin 7 viikkoa sitten ja nyt jo alkoi kuukautiset. Aloitin tosin viikko sitten minipillerit (Cerazette) joten sehän teettää noita välivuotoja.. mutta en usko, että välivuodostakaan on kyse, sillä vuoto on aika runsasta.

Kuvittelin, että saan olla monta kuukautta ilman kuukautisia mutta ei sitten näköjään.. vauvakin on täysimetyksessä, eikä sekään muuttanu tilannetta. Koska teillä muilla on alkanu kuukautiset, entä onko hormoniehäkäisy sekoittanut kiertoa?

Mulla taas ne cerazette-pillerit aiheutti ihan menkkojen kaltaisen vuodon. Söin kuukauden niitä ja vuotoa oli lähes koko ajan. Oikeat menkat alkoi sitten vasta 7kk synnytyksen jälkeen kun olin lopettanut yöimetyksen

Vieras, mistä tiedät että oikeat menkat alkoi vasta 7 kk synnytyksen jälkeen jos vuotoa oli koko ajan? Itsekin nimittäin mietin voiko kyseessä olla joku cerazetten aiheuttama vuoto, mutta toisaalta voi nämä kai sitten oikeat kuukautisetkin olla. Kuukautiskipuja ei kylläkään ole.

Jälikivuoto loppui viikko sitten ja olin ihan onnessani, mutta eipä se onni kauaa kestäny kun taas saa olla rätti housuissa.. toivottavasti ei sentään kuukausitolkulla kuten sinulla, vieras.

ap

Taisin sanoa vähän epäselvästi. aloin syömään niitä minipillereitä 6 viikkoa synnytyksen jälkeen ja söin yhden laatan. koko sen ajan oli vuotoa. Sitten kun lopetin, loppui vuotokin. Sitten 7 kk synnytyksen jälkeen alkoi menkat jotka tuli säännöllisesti joka kuukausi

Yhteistyössä