Siis miten ihmeessä saa ipanalle opetettua kellonajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirkkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sirkkeli

Jäsen
16.07.2006
212
0
16
Illalla kun opettaa ja oppii, niin aamulla ei enää tajua kellosta mitään :headwall: Miten se on mahdollista? :o
Likka täyttää jo 8 vuotta, ja nyt olis ihan jo käytännöllisyyden takia kiire se oppia, mutta kun ei tajua niin ei. Kysyn useamman kerran päivässä, että paljonko kello on, niin sieltä tulee kuulkaas niin villejä arvauksia ettei voi kuin ihmetellä :o
Minkä ikäisinä teillä muilla on penskat oppinut kellon? Ja onko jotain hyvää vinkkiä opettamiseen?

Kellon oppiminen taitaa olla sellainen 'älynväläys' -juttu, että siinä ei pänttääminen ja opiskelu ja nalkuttaminen auta. Se vaan yhtäkkiä välähtää, ja sitten kaikki on paria varmistelua vaille.

Muistan aikanaan, kuinka pappani yritti opettaa minua, ja vaikka kuinka vilpittömästi yritin miellyttää pappaa ja osata, niin en vain ymmärtänyt. Ekaluokkalaisena ainakin syksyllä lähdin vielä kouluun silloin, kun herätyskello eteisessä soitti. Eli 7 - 8 vuotiaana olen kellon oppinut.

Samoin meidän poika ei vielä ekalla osannut.

Kyllä sen kellon perässä kerkiää juosta aivan liiankin kanssa... kun sen oppii, niin loppua ei sitten olekaan. :/

Koittakaa nyt yhdessä oppia vaikka ensin täydet ja puolet tunnit, niin siitä se sitten lähtee :) Tyttösi menee nyt varmaan toiselle luokalle? Koulussakin tuota kelloa opetetaan ja juuri tokalla luokalla... muistan, kuinka mäkin niitä kellonaikoja meidän tytyn kanssa viime vuonna ihmettelin =) Anna lapselle aikaa ensi kevääseen, ja huolehdi vasta sitten, jos ei kello ala mennä kaaliin nyt kakkosluokan aikana =)

Mie luulen, että tuo oppimattomuus vois johtuu myös motivaation puutumisesta tässä tapauksessa. Mutta tosiaan kun edellisenä päivänä oppii hyvin tasat, puolet ja varttitunnit...niin seuraavana päivänä ei osaa ollenkaan kahtoa kelloa :o

Mulla oli eka oma kello semmonen digitaalinen ja sit jotenkin vain ajan oloon opin viisarikellonkin. Muta ainakin tuo digitaali on helppo oppia jos vaan numerot osaa...
Tämä vaan mun mielipide..

Yhteistyössä