Siis miten mielenterv.toimiston toiminta voi olla näin per**estä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"A p"

Vieras
Minulla masennukseen lääkitys, joka vaihdettu vuosi sitten kun edellinen lääkitys ei toimi. Nyt alkanut vaivata ihan tolkuton väsymys, mitään ei jaksaisi tehdä eikä mikään huvita. väsymys on hirveää. terapeutti suositteli että kävisin mtt toimistolla psykiatrilla uudestaan että tarkistaisivat lääkitystä ym.

Yritin sitten aikaa saada, lääkäri jolla olen käynyt tulee töihin marraskuussa ja seuraavat ajat joulukuussa, joita ei vielä voi varata. soittavat kun saavat minulle ajan joulukuulle. Kysyin sitten että enkö voisi päästä aikaisemmin jollekkin toiselle lääkärille, mutta on kuulemma pakko mennä sille lääkärille joka hoitanut aikaisemminkin. Siis miksi ihmeessä? onko joka paikassa näin v:mäinen toiminta. tässä pitäisi siis puolitoista kuukautta vähintään odottaa että mihinkään pääsee.

Sullahan on hyvin jos lääkäriaika on luvattu 2kk sisään. Monessa paikkaa lääkärit on niin tiukasti psykiatrialla varattuja, että vaan oikein kriisiaikoja (potilas melkeinpä osastokunnossa) voi hyvällä tuurilla saada alle 3kk. Tästä syystä osassa mtt:istä on noita lääkkeiden uusinta-aikoja tyyliin tietty viikonpv ja aamulla 1-2h, lääkäri ehtii nähdä 10min ja respa kouras ulos.

Aika erikoista. Ainakin Oulussa pääsi kyllä akuutissa asiassa toiselle lääkärille. Voisko kysymys olla kuitenkin olla jotain syysväsymystä mukana, jos on siis nyt vasta vuoden jälkeen alkanut väsyttää?

Meidän entisellä paikkakunnalla ei mt-toimistoon saanut lainkaan aikoja. Jonot olivat kuukausia.
Uudella paikkakunnalla en tiedä tilannetta.

Itse jouduin uusimaan mielialalääkkeen reseptiä. Terveyskeskus ei suostunut uusimaan vaan patisti mt-toimistoon, jonne en saanut aikaa ollenkaan. Tämän jälkeen terveyskeskus suostui uusimaan reseptin, jos käyn tapaamassa heidän läääkäriään. Valitettavasti vaan aikoja ei ollut antaa kuukausiin.

Itku siinä jo melkein pääsi, kun lääkkeet alkoivat olla ihan lopussa ja niitähän ei missään nimessä saa katkaista yhtäkkiä.

Lopulta sain peruutussoittoajan lääkärille ja reseptin uusittua, mutta miten olisikaan käynyt, jos olisin ollut akuutissa hädässä ja ilman mitään aiempaa kosketusta mt-asioihin. Kuulin monista, jotka jäivät ilman mitään apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-väsy;24819982:
Sullahan voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei se väsymys välttämättä siis ole masennuksesta.

niin, tai mikä tahansa muu sen tuhannesta eri sairaudesta joka myös aiheuttaa väsymystä, on siinä mulla taas palstatohtori.

No ehkä siinä on taustalla se että olis yksi lääkäri joka hoitais aina kutakin asiakasta ja siksi aika haluttu antaa sille tietylle lääkärille. Onhan se toki parempi että yksi ihminen on siitä hoidosta perillä vastuussa kuin että joka kerta olisi eri lääkäri joka ei välttämättä tunne sen asiakkaan taustoja. Herkästi noissa psyykelääkityksissä tulee niitä "kokeiluja" kun useampi lääkäri on lääkitystä hämmentämässä. Eli ap:na odottaisin nyt vaan rauhassa sitä lääkärin aikaa.

Yhteistyössä