siis naapurit hoi ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mame

Jäsen
29.07.2007
53
0
6
Meillä lapsia 1,5v; 3v ja 5v ... eli pieniä kaikki. Olemme asuneet rivitaloasunnossamme 4kk ja toinen seinänaapurimme on jo kahdesti valittanut lastemme aiheuttamasta melusaasteesta aamulla klo 6.00 ja jälkeen. He joutuvat nukkumaan korvatulpat korvissaan joka päivä muuttomme jälkeen. Lapsemme heräävät joka aamu klo 6-7.00 ja sille minä en voi mitään, sillä eihän lapsen rytmi ole erilainen viikonloppuna kuin arkena, ainakaan meidän perheessämme.. vaikka kuinka toisin toivoisin.. huokaus. Meilä ei paiskita ovia tai huudateta TV:tä, vain luonnolliset itkut, raivarit ja leikin äänet kantautuvat naapuriin. Portaitakin on pakko käyttää päästäkseen makuuhuhoneesta alakertaan. Tänä aamuna klo 7.30 rouva naapuri tuli kotiimme tarkistamaan ovatko lapset kodissa yksin huutamassa, kun vanhempien ääntä ei asunnosta kuulu koskaan .... ??? Eli pitäisi hänen logiikkansa mukaan itsekkin alkaa kirkumaan..? Hän jopa huokasi, että vaikeahan hänen on alkaa mitään kasvatusneuvoja minulle antamaan ja että onhan kasvatustyö vaativaa ;) .

Onhan se vaikea yhtälö kun meillä on 5h perhe suuressa perheasunnossa ja seuraava asunto on kolmio, jossa he asuvat. Heidän rytminsä on aivan päinvastainen kuin meidän. Mutta mikä neuvoksi??? Help sisters !

Mihin aikaan teillä on hiljaisuus? Jos meluatte silloin, kun ei ole hiljaisuus niin sitten se on naapureille voi voi. Jos meluatte hiljaisuuden aikaan, niin isännöitsijä saattaa puutua asiaan jos naapurit siitä mekkalan nostavat.

Mä olen asunut talossa (kerrostalo) jossa yläkerran perhe herätti meidät joka aamu klo 6, joskus jo aiemminkin. Ja nimenomaan siis lasten raivokohtaukset (eivät halunneet pukea ja lähteä hoitoon) meidän perheemme herätti ihan lasta myöden, joten melu oli todella kovaa ja jatkui rappukäytävässäkin josta se kuului vielä paremmin. Tuossa perheessä tosin aikuisetkin huusivat, mutta pääsääntöisesti ne lapset meidät herättivät.

Koska kyseessä oli hiljaisuuden aikaan tapahtuva mekkala, niin menin valittamaan asiasta perheen äidille. Juttelin samalla lastenkin kanssa (3 ja 6v) ja kerroin miten he herättävät meidät aina aamuisin jne...en tiedä miten, mutta jotenkin perhe jatkossa oli senverran rauhallisempi aamulla että emme heränneet enää kuin vain satunnaisesti.

Joo näin se menee meilläkin, mutta onneksi ei asuta kerrostalossa..hohohhoijaa.. varmaan meidät olis viskattu pihalle jo alkuunsa. Pienet lapset, ja sitten kun niitä on useampi niin väistämättä aiheuttavat paljon ääntä. Mutta kysymys tässä juuri kuulukin , että kertokaa toiset miten olette saaneet pienokaisenne lopettamaan ääntelyn ja mielellään liikkumisen enne klo 9.00 aamulla ? Ainiin ja autoilla ei saa ilman mattoa leikkiä lattialla, sillä rullaamisen ääni kuuluu myös TODELLA ärsyttävästi naapuriin. En tiedä onko meillä edes järjestyssääntöjä samoin kuin kerrostaloissa? Ainakin edellisessä kaikki koittivat elää häiritsemättä toisiaan, mutta naapurina olikin toinen lapsiperhe ja öisin mietimme eetä onkohan se oma vai naapurin muksu joka itkee :D

Uusimmat

Yhteistyössä