Siis nyt kiehuu ja keittää.. Tekisi mieli ilmoittaa poliisille anopista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dippi

Vieras
Jep. Elikkä olimme kaksi viikkoa ulkomailla. Veimme anoppilaan vara-avaimen.
Appiukko tekee remonttia heillä ja vara-avain vietiin siksi, jos sattuu tarvitsemaan meidän laminaattileikkuria tai muita remppavälineitä. Hänellä oli täysi lupa käydä hakemassa ne meidän kellarista.
Apella oli itsellään huonommat välineet ja sanoi, että jos ei homma niillä toimi, niin tulee sitten lainaamaan meidän omia.
No appiukko oli saanut remppansa päätökseen ihan omilla työvälineillään..

Anoppi sen sijaan oli sitten tullut avaimella meille sisälle vähän siivoilemaa.
Ei suinkaan imuroimaan ja kukkia kasteleman, vaan kaappeja siivoilemaan. Oli lasten leluista koonnut ison pussukan, jonka oli omin lupineen vienyt vanhemman poikansa lapsille, koska meidän muksu on kuulemma niin iso, ettei se enää muumitalolla leiki. No kyllä meidän lapsi edelleen leikkii joskus, mutta vaikka ei leikkisikään lelut ovat LAPSEN JA MEIDÄN.
Mulla kiehui niin kovaa, että hain lelut takaisin ihan siitäkin syystä, että muumitalo on tärkeä meidän eskari-ikäiselle, vaikka alkaakin jo pian kasvaa siitä yli. Miehen veljelle asia oli ok, eikä hänen puolestaan ole ongelmaa.
Anoppi nyt sitten on kokee olevansa loukattu..

Mä en voi käsitellä tätä asiaa normaalisti nyt. Keittää niin yli. Siis helv***** ÄMMÄ!

Kyllä muakin kyrpisi tuollainen, noin pitkälle munkaan anoppini ei ole ikinä uskaltanut mennä. Ja tietty anoppi on vihainen, kun sitä hävettää, että tuli mokattua. Sen mielestä sun olisi pitänyt painaa asia villaisella, ettei toiselle perheelle olisi selvinnyt, miten nolosti hän toimi.

Tuuleta ja puhise rauhassa, kyllä sä ennen pitkää tyynnyt.

Mies on voimakastahtoisen äitinsä tossun alla pikkasen. Lisäksi poika kai aina haluaa olla lojaali äidilleen. Yritti selittää, ettei hän pahaa tarkoita ja on äkkipikainen yms..
Oli silti samalla kanssani samaa mieltä, että anoppi teki väärin ja soitti veljelleen, että mä haen ne lelut pois yms.
Tämä tapahtui tällä viikolla ja mies käy tänään vanhempiensa luona ja lupasi puhua äidilleen.

No kyllä sietää keittääkkin. Olisin minäkin aivan raivosta kiehuten tuossa tilanteessa.
Ei muiden kämpille mennä omin luvin siivoilemaan jos on sovittu että remppaa varten avain on JOS TARVII. Lisäksi, onhan nyt kumma että anoppi voisi päättä millä sinun lapsesi leikkii ja millä ei. Ja vielä viedä jollekki toiselle, olkoonkin sitten sukulainen. Taivas sentään.

Nyt rauhotut. Sitten soitat anopille ja kerrot asiasi. Kirjoita paperille mitä aiot sanoa, ja mihin puutut, ettei käy niin että soittaessa vaan kiroat etkä muista kiukustasi mitä olit sanomassa. Meinaa sit jälkeepäin mietit, että niin sekin piti vielä sanoa...

[QUOTE="vieras";27269346]Miks antaa kotinsa avain jollekulle kehen ei luota?[/QUOTE]

Ap tuskin osasi arvata, että näin käy, luottamus oli olemassa, mutta nyt se on mennyt. Ja appea vartenhan se avain annettiin.

Mitähän mieltä appi on asiasta?

Anoppi varmasti tarkoitti hyvää, mutta.... HUHHUH! Kyllä keittäis mullakin yli ja ihan varmasti tulis sanomista. Tosin mun mies olis tuosta vielä enemmän raivona kun minä, joten mun tuskin tarvis anopille avautua kun mies hoitais sen asian varmasti.. Anoppi ei uskalla pahemmin kaapeille mennä meidän kotona ollessakaan saati sitten et omin lupinensa veisi "romuja" pois.

Ihan aiheesta olet suuttunut. Toivottavasti miehesi saa puhuttua äidilleen. Sopisi anopinkin tajuta, että jos ja kun tavaroista luovutaan, se lähtee tavaroiden omistajan aloitteesta eikä selän takana.

Relaas nyt vähäsen! Anoppisi vain halusi olla avuksi. :rolleyes: Pöljällä tavalla, mutta hyväähän hän vain tarkoitti. : /

Kiehuis yli mullakin!! Törkeätä anopiltasi, enkä sietäis tollasta yhtään. Mä muuten leikin muumitalolla vielä alakouluiässä ihan täysillä. Siellä asui vaan muumien sijasta kinder-munalelut (kilpikonnat ja krokotiilit).

en yhtään ihmettele, että keittää. munkin anoppini kävi aikoinaan "siivoamassa" meidän kotia omilla avaimillaan. (hän omisti asunnon, joten avainta ei saatu poiskaan...) järjesteli huonekaluja paikoilleen ja ihmetteli miksei missään näy ehkäisyvälineitä :D olin todella vihainen ja muutamaan otteeseen siitä sanoinkin, mutta vasta muutto _omaan_ asuntoomme lopetti tuon toiminnan.

hyvää ne tarkoittaa, mutta eivät ymmärrä ylittäneensä rajaa. juttele rauhallisesti anopin kanssa, älä särje välejä tämän takia.

Miten voi tuollasia ihmisiä olla olemassa? Ei koskaan tulisi edes mieleen tuollainen, mitä tollasten päässä liikkuu jotka edes keksii mitään tuommosta :O Ei jumalauta, en tajua. Ja varmasti olisin jo avannut sanaisen arkkuni niin että kuuluu ja kunnolla kuuluukin. Ja avaimen olisin ensi töikseni hakenut pois!

• Tykkää
Reactions: No'One
Meillä saa anoppi ja äitini tulla ihan rauhassa siivoomaan, mutta tiedän sen, ettei he ottaisi meiltä mitään ilman lupaani, joten sitä ei onneksi tarvitse pelätä. Tietenkään toisten tavaroita ei voi lahjoittaa pois, ilman omistajan lupaa.

Siis miten niin anoppi varmasti tarkoitti hyvää?!
Jos hän olisi "hyvää" tarkoittanut niin kai hän olisi kysynyt lupaa ensin muutamasta asiasta eli saako hän mennä toisten kotiin kun he ovat poissa, saako hän mennä penkomaan tavaroita, saako hän päättää millä leluilla lapset ei enää leiki tai mitkä lelut eivät ole enää tärkeitä lapsille, saako hän antaa muiden tavaroita pois.

Tuolla logiikalla ilmeisesti murtovarkaatkin tarkoittavat hyvää, hehän omin lupineen päättävät viedä ylimääräiset tavarat pois nurkista pyörimästä.

Toisten kotiin ei mennä ilman lupaa eikä toisten omaisuutta anneta pois, kyllä sen jo järkikin sanoo. Anoppi- titteli ei ole mikään Jumalasta seuraava että sillä verukkeella saa käyttäytyä miten vaan ja muut hyssyttelee vieressä ettei vaan anopin tunteita loukata.

• Tykkää
Reactions: cool mama ja No'One

Yhteistyössä