siis nyt oikeesti, mikä on hätänä??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
meillä 5kk poika, palstalaisista osa varmasti jo tarinaa tunteekin, valvottu se koko viitisen kuukautta, imetyksen lopetin 3,5kk iässä, kun yöhuudot muutttuivat kirkumiseksi, lääkärin kautta nyt refluksilääkitys ja Omneo maitojauheena, oireet ovat helpottaneet todella paljon, vielä kun ystävän vinkistä tajuttiin vaihtaa pullo Mamin anticolic pulloon.
Mutta asiaan tällä kertaa, auttakaa nyt joku!! Noin nelisen viikkoa on syöminen ollut nyt sitten yhtä helvettiä, tai muuttunut sellaiseksi. Eli syöttöväli 3-4 tuntia aika tarkkaan, kitisee ja kohta itkee ruokaa entiseen, tuttuun malliin, ottaa kulauksen tai pari tai ei ota ollenkaan, vaan lupsuttaa ja siihen jää!!! siis parhaimmillaan saan lapsen syömään 15 minuutissa eli siis aloitttamaan, äsken meni TUNTI ennen kuin suostui ryhtymään imemään ja nielemään!! On mokeiltu annosten pienentäminen, nälkä on lapsella ihan varmasti, ayöttöväli joskus 5-6- enemmänkin tuntia eli yön yli ja huutaa pullolle, pullos uuhun ja lupsutus alkaa, siis pityää saada mutta eui syö!!
Tämä asia tekee mut oikeesti kohta hulluksi, tässä on ollut nyt niin paljon kaikkea ongelmaa ja aina vaan jatkuu!
Hampaita tekee kyllä, mutta ei tunnu olevan sitäkään vaivaa ja jatkunut nyt kohta kuukauden JOKA syötöllä, JOKA kerta.
Päivällä vielä jotenkin menee, paitsi että minnekään ei voi lähteä, kun ei saa lasta syömään ennen lähtöä ja hieman ihmiset tuijottavat kaupungilla, kun vauva huutaa pulloa, minä annan ja ei niele, vaan joko nauraa, lupsuttelee, leikkii tms mutta pois ei voi ottaa.
Mitä tämä on, eiole kuumetta, kipua, allergiaa kyllä ja vaivaa muutenkin, mutta tämä alkoi vähitellen ja mennyt nyt ihan helvetiksi. sditten kun vihdoin aloittaa imemisen ja syömisen, syö täysin rauhallisena ja tyytyväisenä pullon loppuun asti ilman ongelmia.

Ja jos joku nyt ehdottaa, ettei lapsella ole vain nälkä, niin saan hepulin, kyllä on, olen huudattanut eilenkin tunnin kanniskellen nälkäänsä kitisevää lasta klo 19-20 ja pullo suuhun -> pari kolme imaisua ja nielaisua ja lopetus ja lupsutus ja silmät kiinni tms leikkiä!!! |O Siis auttakaa nyt joku, ei ole korvat kipeät, minä en enää keksi enkä jaksa ja yöllä loppuu täysin huumori ja huutoitku alkaa äidiltä!! |O|O|O

Vauva on siis allerginen? Yksi tuo kokeilussa oleva jauhe ei sovi vauvalle, aiheuttaa kipuilua esim masussa. Kaksi kun vaihtaa merkistä toiseen myös maku muuttuu ja menee aikaa ennen kun vauva tottuu uuteen makuun eli syömisen aloitus ei ole mitenkään helppoa kun maku ei ole tuttu.

panadolia menee, aina kun tuntuu et on tarpeen, kyllä tekee hampaita mut mittään ei näy ja tää JATKUNUT NYT KUUKAUDEN ja refluksivaivalta ei todellakaan vaikuta, tyytyväisenä syö sitten kun sen välittää haluta aloittaa, eikä syömisen aikana tai jälkeen tule sitä ongelmaa, joka refluksin ollessa päällä oli eli kiemurtelua, tuskaista kaarellla huutoa ja itkua ja kamalaa huutoa syönnin jälkeen, nämä luojan kiitos ovat helpottaneet, ainakin enne kuin taas ensi viikolla soseita aloitellaan eli silloin varmaan taas yöhuudot alkaa... tää on niin järkyttävää kun ei tiedä missä ongelma, jos lyhentää syöttöväliä, niin nauraa ja leikkii pullolla eikä ole lainkaan kiinnostunut, kaikkea näitä yllä mainittuja olen kokeillut ja nyt valvominen, syömättömyys tai mikä helvetin pullolakkoilu tämä on, hajottaa kohta pään minulta, isältä ja lapselta siinä samassa, kun pullot lentää partsilta!! olen oikeesti ihan hukassa ja aina vaan ongelmasta toiseen... kun joku tietäis mikä on! Neuvolasta nyt en kysy enää mitään, ne ei tiedä allergiasta tai refluksistayhtään mitään ja huutoon neuvoivat antamaan tuttia... Lääkärille ilmoitan huomenna, et soseita aletaan antamaan ellei mitään estettä.

Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äti;24015320:
Vauva on siis allerginen? Yksi tuo kokeilussa oleva jauhe ei sovi vauvalle, aiheuttaa kipuilua esim masussa. Kaksi kun vaihtaa merkistä toiseen myös maku muuttuu ja menee aikaa ennen kun vauva tottuu uuteen makuun eli syömisen aloitus ei ole mitenkään helppoa kun maku ei ole tuttu.

ei ole tätä, on ollut kauan käytössä, ei ole kipeä, siis oikeesti tiedän, kun on kipeä ja kun sitten syö, niin ahnaasti ja tyytyväisesti ja halukkaasti, kunhan aloittaa ja tyytyväinen ja rauhallinen syötyään!

Aivan kuin meidän kuopus. Ne pulloraivarit just tuossa iässä oli ihan hirveitä. Itkin ja kannoin, yritin syöttää vaikka missä, huusi vaan kaarella. Tein lopulta niin, että nukutin sisälle vaunuihin ja syötin sitten aina nukkuvana sen maitopullon. Kesti muutaman viikon ja sitten pahin vaihe helpotti. Mutta LUOJA, se oli HIRVEETÄ! Jaksamista!

Sitten menee vaikeaksi :/ Meillä kesti vaan niin pitkään totutella uuteen makuun että meni varmaan puoli vuotta jo siinä kun pyrittiin tavoiteltaviin määriin ja aina kun aloitti uuden ruoka-aineen kanssa kokeilun meinattiin sulkea edellisiäkin jo käyneitä välillä pois. Jaksuja sulle. et ole ajatellut kokeilla hörppyytämistä jos tuo syöminen ei pullon kans onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äti;24015385:
Sitten menee vaikeaksi :/ Meillä kesti vaan niin pitkään totutella uuteen makuun että meni varmaan puoli vuotta jo siinä kun pyrittiin tavoiteltaviin määriin ja aina kun aloitti uuden ruoka-aineen kanssa kokeilun meinattiin sulkea edellisiäkin jo käyneitä välillä pois. Jaksuja sulle. et ole ajatellut kokeilla hörppyytämistä jos tuo syöminen ei pullon kans onnistu.

ens viikolla pakko kai aloitella niitä soseita, ei ehditty aloittaan kun kolmen kk kohdalla levis tilanne täysin käsiin ja nyt noin niinkun masun osalta menee täl hetkel hyvin, olen ihan hajalla jo niiden "oikeiden" ruokien aloitusten kanssa, pakko aloittaa toki, mutta miten, millä, miten varovasti ja mistä tiedän, mikä sopii, enkä enää ikinä halua kuulla sitä eläimen kirkumista, mikä alkoi silloin 3kk tietämillä, kuin sikaa olis tapettu :( hirveetä, miten teillä meni soseiden aloitus ja jatko jne?? jos jaksaisit vastata, olis tosi kiva, ja muutkin jos keksitte jotain tähän maitopullojuttuun!

Alkuperäinen kirjoittaja pullovauvojen äiti;24015380:
Aivan kuin meidän kuopus. Ne pulloraivarit just tuossa iässä oli ihan hirveitä. Itkin ja kannoin, yritin syöttää vaikka missä, huusi vaan kaarella. Tein lopulta niin, että nukutin sisälle vaunuihin ja syötin sitten aina nukkuvana sen maitopullon. Kesti muutaman viikon ja sitten pahin vaihe helpotti. Mutta LUOJA, se oli HIRVEETÄ! Jaksamista!

raivosiko jo pullon nähtyään, vai miten?? kun meillä pullo pitää halukkaasti saada, mutta siitä ei syödä, vaan se pitä pitää suussa vaikka maailman loppuun ja tappiin saakka, sitäkin olen kokeillut, etten ota pois eli etten itketä vaan annan olla, ei toimi, ei syö vaan tyytyväisenä lupsuttelee, ja en minä nyt helvetti sentää ryhdy pitämään sitä pulloa 24/7 siinä suussa et herra voi ottaa 20 ml tunnissa kun huvittaa!!! aaargh!

meillä 5kk poika, palstalaisista osa varmasti jo tarinaa tunteekin, valvottu se koko viitisen kuukautta, imetyksen lopetin 3,5kk iässä, kun yöhuudot muutttuivat kirkumiseksi, lääkärin kautta nyt refluksilääkitys ja Omneo maitojauheena, oireet ovat helpottaneet todella paljon, vielä kun ystävän vinkistä tajuttiin vaihtaa pullo Mamin anticolic pulloon.
Mutta asiaan tällä kertaa, auttakaa nyt joku!! Noin nelisen viikkoa on syöminen ollut nyt sitten yhtä helvettiä, tai muuttunut sellaiseksi. Eli syöttöväli 3-4 tuntia aika tarkkaan, kitisee ja kohta itkee ruokaa entiseen, tuttuun malliin, ottaa kulauksen tai pari tai ei ota ollenkaan, vaan lupsuttaa ja siihen jää!!! siis parhaimmillaan saan lapsen syömään 15 minuutissa eli siis aloitttamaan, äsken meni TUNTI ennen kuin suostui ryhtymään imemään ja nielemään!! On mokeiltu annosten pienentäminen, nälkä on lapsella ihan varmasti, ayöttöväli joskus 5-6- enemmänkin tuntia eli yön yli ja huutaa pullolle, pullos uuhun ja lupsutus alkaa, siis pityää saada mutta eui syö!!
Tämä asia tekee mut oikeesti kohta hulluksi, tässä on ollut nyt niin paljon kaikkea ongelmaa ja aina vaan jatkuu!
Hampaita tekee kyllä, mutta ei tunnu olevan sitäkään vaivaa ja jatkunut nyt kohta kuukauden JOKA syötöllä, JOKA kerta.
Päivällä vielä jotenkin menee, paitsi että minnekään ei voi lähteä, kun ei saa lasta syömään ennen lähtöä ja hieman ihmiset tuijottavat kaupungilla, kun vauva huutaa pulloa, minä annan ja ei niele, vaan joko nauraa, lupsuttelee, leikkii tms mutta pois ei voi ottaa.
Mitä tämä on, eiole kuumetta, kipua, allergiaa kyllä ja vaivaa muutenkin, mutta tämä alkoi vähitellen ja mennyt nyt ihan helvetiksi. sditten kun vihdoin aloittaa imemisen ja syömisen, syö täysin rauhallisena ja tyytyväisenä pullon loppuun asti ilman ongelmia.

Ja jos joku nyt ehdottaa, ettei lapsella ole vain nälkä, niin saan hepulin, kyllä on, olen huudattanut eilenkin tunnin kanniskellen nälkäänsä kitisevää lasta klo 19-20 ja pullo suuhun -> pari kolme imaisua ja nielaisua ja lopetus ja lupsutus ja silmät kiinni tms leikkiä!!! |O Siis auttakaa nyt joku, ei ole korvat kipeät, minä en enää keksi enkä jaksa ja yöllä loppuu täysin huumori ja huutoitku alkaa äidiltä!! |O|O|O

Anna särkylääkettä. Jos ei auta, mene lääkäriin. Voimia!

raivosiko jo pullon nähtyään, vai miten?? kun meillä pullo pitää halukkaasti saada, mutta siitä ei syödä, vaan se pitä pitää suussa vaikka maailman loppuun ja tappiin saakka, sitäkin olen kokeillut, etten ota pois eli etten itketä vaan annan olla, ei toimi, ei syö vaan tyytyväisenä lupsuttelee, ja en minä nyt helvetti sentää ryhdy pitämään sitä pulloa 24/7 siinä suussa et herra voi ottaa 20 ml tunnissa kun huvittaa!!! aaargh!

Ei raivonnut heti, vaan imi muutaman imun ja sitten alkoi huutamaan. Nukkuvana söi sitten jopa 150ml ihan tyytyväisenä eli kipuun ei liittynyt mitenkään. Meilläkin epäiltiin jo allerigoita, hampaita, korvatulehdusta jne, mutta vaiva oli kyllä selkeesti henkinen.

[QUOTE="Tiina";24015489]Anna särkylääkettä. Jos ei auta, mene lääkäriin. Voimia![/QUOTE]

lääkärikontakti lähes viikottain, ei osaa ottaa tällaisiin kantaa tms, särkylääkettä menee aina, kun tuntuu tarpeelliselta ja ei ole kipeä, siis minä tiedän kun tämä lapsi on jostain kipeä ja jos se on loukkaavasti sanottu, niin pyydän anteeksi, olen lopussa, finito ja lapsella ikää vasta 5kk, voiko tämä olla vain leikkiä, vanhempien testausta tai jotain muuta ikään kuuluvaa, tissiraivarit olivat helvettiä mutta tämä on jo jotain viel pahempaa, kun ei voi iso ihminen tajuta :) jätänkö kylmästi tilanteen tänä iltana parin, kolmen syöttöyrityksen jälkeen siihen, et huudatan puol tuntia tma, jos olis sitten nälkä?? en pysty siihen... eli kun nyt syönyt 16.30, ni aion yöunille tarjota klo 20 kuten joka ilta ja jos lupsuttelee ni siittää vaan sänkyyn huutamaan, kamalaa!! joku muu keino, kiitos, jos olis toinen jne lapsi, ni eihän tällaiseen olis aikaa ja mahdollisuutta, leikkiä ruualla kaiken aikaa!!

nii kuulosaa kovsti samalle ku tissiraivarit joista minulla kokemusta pariltakin lapselta. juuri tuon ikäisenä alkaneet. teillä vn kohdistuu pulloon tuo raivoaminen.
kehoittaisin kuitenkin kokeilemaan isompivirtauksisa tuttia kun tissiraivareissakinhan se raivoaminen on monesti sitä kun sitä maito ei heti tuukkaan, vaan pitäisi hetken aikaa imeä että alkaa herumaan. se että on esim kolmuisena tarvinnut sen anti-colic pullon ei tarkoita että enää sitä tarvisi.

oletko kokeillut antaa maitoa eri lämpöisenä, jos vaikka paremmin menisi kylmä tai lämmin tai siltä väliltä

olen kokeillut, helteillä huoneenlämpöisellä "leikittiin" vähiten, nyt aivan sama, minkä lämpöistä, kunhan ei ihan niin lämmintä kuin pienempänä, max 10 se lämmitys ja kyllä, MIKROSSA, olen antanut reissun päällä myös laukkulämpimänä ja kelpaa yhtä hyvin tai siis huonosti sen muutaman imuin jälkeen...

Yhteistyössä