Siis oikeasti.. Mikä v*ttu tällä palstalla vaivaa? lukekaa kaikki, jotka aina kettuilette täällä toisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Aivan totta! Ja sairainta miusta on se, että mennään "henkilökohtaisuuksiin", vaikkei edes tunneta toisia oikeasti! |O

Joo, joku haukku mun vauvaa kun ei tykännyt mielipiteestä.

Tuo on törkeää. Kuitenkin mietipä itse, olet itsekään kovin fiksuja täällä laukonut...Aina lihavia haukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Aivan totta! Ja sairainta miusta on se, että mennään "henkilökohtaisuuksiin", vaikkei edes tunneta toisia oikeasti! |O

Joo, joku haukku mun vauvaa kun ei tykännyt mielipiteestä.

Tuo on törkeää. Kuitenkin mietipä itse, olet itsekään kovin fiksuja täällä laukonut...Aina lihavia haukkumassa.

Niin, juuri näin. Joo joo ja silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En valttämättä allekirjoita sitä, että aloittaja aina saisi paskaa niskaansa. Tottakai on avauksia, jotka minustakin ovat niin tyhmiä, että väkisinkin provosoituu, vaikka avaus ei varsinainen provo olisikaan. Enemmänkin näen, että ketjun jatkuessa siihen tulee kannanottoja, jotka sitten lähtevät elämään omaa elämäänsä.

On myöskin avauksia, joissa kirjoittaja esittää niin voimakkaita näkemyksiä, että se takuuvarmasti tuo näitä eri mielktä olevien näkemyksiä ketjuun. Ja sehän on keskustelujen yksi suurimmista rikkauksista. Miksi meidän kaikkien pitäisi olla samaa mieltä. Ei nämä avoimet keskustelut ole vain terapiaryhmiä ja vertaistukipaikkoja. Niille on omat paikkansa ja palstansa. Törkeily ja tahallinen loukkaaminen on eri asia. Samoin sivistyksen puute ja kiroilu, vaikkaikin *** merkeillä varustettuna, niinkuin se olisi sitten vähemmän törkeää.

Tarkoitin tällä aloituksella nimenomaan nuita törkeilyjä ja tahallisia loukkaamisia. Ihmisillä saa ja pitääkin olla erilaisia mielipiteitä ja niitä saa tuoda julki. Mutta jos minä (tai kuka tahansa) vaikka teen aloituksen vauvan imettämisestä, ettei maitoa tule, niin heti on joku haukkumassa minut huonoksi äidiksi (tosin tuollaista ketjua en ole aloittanut, mutta oli esimerkki..).. Ja tuo esimerkki on vielä lievimmästä päästä, mit' täällä on ollut..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Hyvin harvoin jaksan edes tehdä mitään aloituksia kun ensimmäiset 5 sivua saa puolustella sitä miksi teki aloituksen ja vasta sitten joku saattaa kommentoida asiaa :whistle:

:D Mulle on käynyt joskus noin kommentoijan roolissa. Timppa kysyi, etä mitä tehtäisiin jos teini kieltäytyisi menemästä kouluun tai töihin. Aika pitkä tovi siinä meni inttäessä että voiko sitä pakottaa vai ei, kunnes ymmärsin sanoa sen mitä en heti kehdannut, että soittaisin lastensuojeluun ja antaisiin huostaan. Oli kuulemma eka ja ainoa asiallinen kommentti.

On yksi aihe, mistä saa takuuvarmasti ennakkoluuloja ja potaskaa niskaansa ja itse asia jää kokonaan.

Jos kertoo itsestään että "meistä on tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus" tai: "olemme olleet ls:n perhetyön asiakkaana aiheetta" ja jatkaa tästä omaa tarinaansa,
ELI Jos erehtyy kysymään, kommentoimaan tai pyytämään mielipiteitä ja ajatuksia lastensuojeluun liittyen ja samalla kertoo oman ahdistavan kokemuksensa, HETI on vastaus KAIKILLA:
pitäisi nähdä asia ilmoittajan kannalta, olla kiitollinen että joku on huolissaan (vaikkei siis mitään syytä huoleen ole!!), olla kiitollinen että nythän teidät on "tarkistettu", ja lopuksi, vaan ei vähäisimmäksi ilkeät kommentit, että jotain häikkää on perheessä josta ilmoituksia tehdään, mene hoitoon, mitä tuota jauhat, olet epävakaa jne jne.

Jos kohtaa järkyttävän tapahtuman, ja sen purkaa tänne, voi olla että järkytys ymmärretään ja ymmärretään että siitä jauhetaan niin kauan että se on läpikäyty.

Mutta jos järkyttävä kokemus liittyy lastensuojelukoneistoon, syy järkyttyä onkin osoitus psyykkisestä ongelmatiikasta.

Aika varma keino saada tappelu aikaan on kysyä, voiko jonkun ikäinen lapsi olla yksin/tehdä jotain yksin.

En väitä, etteikö mullakin olisi voimakkaita mielipiteitä, mutta ainakaan tarkoituksella en ilkeile tai vittuile. Mutta se mua ärsyttää, että jos jonkun kanssa on samaa mieltä, niin se ei voikaan olla mun oma mielipide vaan mä ainoastaan nuoleskelen. Ja tietysti ne on nää harmaat kun niin sanoo...

Yhteistyössä