siis oikeesti eikö teitä muita syletä tuo lapsista säästäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tilastojen mukaan lapsiperheet ovat ensimmäistä kertaa historian aikana nettomaksajia, eli maksavat enemmän veroja kuin saavat itse.

laman varjolla lapsilta vietiin ihan kaikki, mitä muissa euroopan maissa on. verovähennykset, ilmainen leikkikoulu 3-vuotiaasta alkaen, ym. muissa maissa on päivänselvää, että useamman lapsen kanssa tarvitaan naapuri, isovanhempi ym. apuja.

tällä hetkellä on ok olla isolla eläkkeellä esim. 30 vuotta.

laitospaikka maksaa päivässä sen mitä osapäivähoito lapselle.

ja kauhea haloo taas siitä, että sellainen, jolla ei kukaan auta isomman ulkoiluttamisessa ym. vie isomman lapsen hoitoon.l

eikä ihmiset edes häpeä! lapsilta ollaan viemässä ihan kaikki, mutta aikuiset vain vaativat itselleen yläpäähän koko ajan lisää ja lisää rahaa. mikään ei riitä. lihavuudesta johtuviin sairauksiin menee enemmän rahaa kuin koko lapsuuteen. jo pelkästään diabetekseen menee enemmän raha akuin peruskouluun. en käsitä.

ja pahimpina räksyttäjinä toiset äidit. mua oikeasti sylettää. katsokaa edes miten vähän lapsiin tällä hetkellä laitetaan rahaa. ennen aikuiset tulivat omillaan toimeen ja töitä tehtiin lähes siihen saakka että ollaan haudassa. Nyt halutaan olla lapsia ja toisten elätettävänä viimeiset 30 vuotta. eikä siinä mitään mutta lapsia 1000-10 0000 euron tuloilla.

Totta hitossa sylettää.

Kouluruokailuakin oltiin Tampereella viemässä 50-luvun tasolle, tuoreet kasvikset minimiin ja makkaraa tilalle :headwall: Päiväkotiryhmät ovat räjähtäneet ihan käsiin monessa kaupungissa, samoin koulujen luokkakoot. Lastenpsykiatriaan ei näytä koskaan riittävän määrärahoja, oli Suomi sitten rikkaimmillaan tai köyhimmillään.
Lapset ovat tämän(kin) taantuman/laman maksumiehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Totta hitossa sylettää.

Kouluruokailuakin oltiin Tampereella viemässä 50-luvun tasolle, tuoreet kasvikset minimiin ja makkaraa tilalle :headwall: Päiväkotiryhmät ovat räjähtäneet ihan käsiin monessa kaupungissa, samoin koulujen luokkakoot. Lastenpsykiatriaan ei näytä koskaan riittävän määrärahoja, oli Suomi sitten rikkaimmillaan tai köyhimmillään.
Lapset ovat tämän(kin) taantuman/laman maksumiehiä.

Kiitos. Arvelin että taas mammat tyytyväisenä puolustamassa eläkkeitä, kun ovat niin helvetin tyhmiä, että luulevat, että niitä maksetaan vielä 20 vuoden päästä.
ja tyytyväisiä kun mummot sponsoroivat puvun lapsille.

Juuri tuo kouluruokailusta karsiminen on vihoviimeistä. monilla lapsilla kotonakin heikko ruokavalio.
ja rikkaisiin saaristokuntiin annetaan slummikaupungeista 30 miljoonaa, että saavat rikkaat maanomistajat törsätä kun ovat nin "köyhiä". Kaupungeissa lapset jättikouluissa ja kaikki kallista, harrastukset, kaupat, terveyskeskukset, kaikki viety pois ja kauas.

Mutta mitä tehdä?

Mitä se oikeasti vaatisi, että saisi kaikki äidit lähtemään niille "barrikadeille"? Vaikuttamaan kiinnostumaan osallistumaan ja VAATIMAAN pyytämisen ja valittamisen sijaan?

Kertokaa joku, mä lähden ainakin mukaan. Kyllä lapsiperheitä sen verran tässä maassa on että joukkovoimaa löytyy. Se pitäisi vaan saada järjestäytyneeksi eikä vain kahvipöytäkitinäksi.

Kyllä työurien pitäisi pidentyä. Ja nuoret mentävä töihin!! Just oli joku ketju täällä kahdesta työttömästä nuoresta jotka olivat NIIN vätyksiä että :headwall:

Muttamutta, siltikin, jos on kotihoidontuella (huom ei äitiys- tai vanhempainvapaalla vaa nimenomaan kotihoidontuella) pitäisi mielestäni hoitaa kaikki lapset kotona, ei vaa yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Kyllä työurien pitäisi pidentyä. Ja nuoret mentävä töihin!! Just oli joku ketju täällä kahdesta työttömästä nuoresta jotka olivat NIIN vätyksiä että :headwall:

Muttamutta, siltikin, jos on kotihoidontuella (huom ei äitiys- tai vanhempainvapaalla vaa nimenomaan kotihoidontuella) pitäisi mielestäni hoitaa kaikki lapset kotona, ei vaa yhtä.

Minusta taas ihmisen pitäisi saada juuri nuorena nauttia siitä nuoruudesta,niin ei tarvitse olla niin paska ihminen 60-vuotiaana ja kadehtia nuorempiaan. Miksi pitää lapsesta asti kilpailla ja suorittaa? nykyiset päättäjät on itse opiskellet vähintään 10 vuotta ja politikoineet kuppiloissa ja baareissa ja nautiskelleet.

kyllä elämästä pitää saada nauttia nuorena.

ja mun mielestä lastenhoitaminen on raskaamapaa työtä kuin palkkatyöt, joissa olen itse ollut. Miksi helpomman työn tekijä saisi viedä lapset hoitoon mutta raskaamman työn tekijä ei saa viedä sitä 4-5-vuotiasta hoitoon kuten muissa maissa kaikki 3-vuotiaasta saakka käyvät leikkikoulussa?

"Ihan kaikki viety Suomessa lapsilta"?

Ai jaa. Meidän paikkakunnilla kyllä on päivähoito (kiva sellainen), koulut (kivat sellaiset), ruokaa molemmissa, on kerhot, kirjastot, on uima- ja jäähalli sekä terveyden- ja sairaudenhoito. On äitiys- ja lapsineuvolat ja ihan kaikki. Sossukin olisi, joka auttaisi, jos tarvisi.

Jos olette huolestuneita lastenne hyvinvoinnista, miettikää, mitä itse voisitte tehdä. Jättäkää ostamatta viinapullot, jättäkää menemättä kapakoihin ja baareihin. Aloittakaa terve elämä ja ulkoilkaa, olkaa itse lastenne kanssa, leipokaa yhdessä pullaa. Säästyy taas pari penniä ja kaikilla on hauskaa.

Kyllä ärsyttää.

Tänä aamuna ärsyynnyin siitä, kun päivähoito-oikeuden rajaamiseen liittyvä uutinen oli niin räikeästi harhaanjohtava. Oli kyllä Helsingin Sanomilta pettymys.

Uutisessa sanottiin, että säästöjä tulisi 15-25 miljoonaa, jos kaikki 4000 lasta, joilla on toinen tai molemmat vanhemmat kotona, siirtyisivät kotihoitoon. Tämä varmasti pitää täysin paikkansa.

Sen sijaan oli unohdettu mainita, etteivät nämä 4000 lasta välttämättä ole virikehoidossa, vaan seassa on niitä, jotka saavat hoitopaikan esim. kuntoutuksen, kotouttamisen tai sosiaalisten syiden takia. Nämä olisi toki voinut laskea pois ensin, eikä repiä sitä räväkintä otsikkoa, minkä aiheesta vain suinkin sai keksittyä.

Ja vaikka kunnat yhdessä säästäisivätkin tuon 25 miljoonaa, niin mitä se sitten tarkoittaisi? Pelkästään Helsingin kaupungin talousarviossa kaupungin sosiaali- ja terveysmenoihin oli varattu 2147,2 miljoonaa euroa. Lisäksi tulevat tietysti Vantaan ja Espoon sosiaalimenot. Tämä 25 miljoonan säästö tarkoittaisi siis 0,01% laskua Helsingin sosiaali- ja terveysmenoihin. Siis jos se tulisi kokonaan Helsingille.

Lisänä rikka rokassa, tietenkin, mutta onko tämä nyt oikeasti niin suuren luokan ongelma, että vanhempien kannattaa syytellä siitä toisiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Kyllä ärsyttää.

Tänä aamuna ärsyynnyin siitä, kun päivähoito-oikeuden rajaamiseen liittyvä uutinen oli niin räikeästi harhaanjohtava. Oli kyllä Helsingin Sanomilta pettymys.

Uutisessa sanottiin, että säästöjä tulisi 15-25 miljoonaa, jos kaikki 4000 lasta, joilla on toinen tai molemmat vanhemmat kotona, siirtyisivät kotihoitoon. Tämä varmasti pitää täysin paikkansa.

Sen sijaan oli unohdettu mainita, etteivät nämä 4000 lasta välttämättä ole virikehoidossa, vaan seassa on niitä, jotka saavat hoitopaikan esim. kuntoutuksen, kotouttamisen tai sosiaalisten syiden takia. Nämä olisi toki voinut laskea pois ensin, eikä repiä sitä räväkintä otsikkoa, minkä aiheesta vain suinkin sai keksittyä.

Ja vaikka kunnat yhdessä säästäisivätkin tuon 25 miljoonaa, niin mitä se sitten tarkoittaisi? Pelkästään Helsingin kaupungin talousarviossa kaupungin sosiaali- ja terveysmenoihin oli varattu 2147,2 miljoonaa euroa. Lisäksi tulevat tietysti Vantaan ja Espoon sosiaalimenot. Tämä 25 miljoonan säästö tarkoittaisi siis 0,01% laskua Helsingin sosiaali- ja terveysmenoihin. Siis jos se tulisi kokonaan Helsingille.

Lisänä rikka rokassa, tietenkin, mutta onko tämä nyt oikeasti niin suuren luokan ongelma, että vanhempien kannattaa syytellä siitä toisiaan?

Oli unohdettu myös laskea, että jos vanhemmat voisivat mennä töihin, niin miten paljon kunnat saisivat verotuloja. Miten kalliiksi tulee jo kotiäidit meille veronmaksajille, ja etenkin jos vielä lisäksi pitävät lapsia työssäkäynnin mahdollistamiseksi perustetuissa päiväkodeissa ilman aikomustakaan mennä työhön.

Tarkoitin edellisellä tietenkin sitä, että uutinen edusti ns. hajota ja hallitse -politiikkaa kauneimmillaan.

Niin kauan kuin vanhemmat käyttävät energiansa toistensa haukkumiseen, saavat päättäjät olla rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai jaa. Meidän paikkakunnilla kyllä on päivähoito (kiva sellainen), koulut (kivat sellaiset), ruokaa molemmissa, on kerhot, kirjastot, on uima- ja jäähalli sekä terveyden- ja sairaudenhoito. On äitiys- ja lapsineuvolat ja ihan kaikki. Sossukin olisi, joka auttaisi, jos tarvisi.

Jos olette huolestuneita lastenne hyvinvoinnista, miettikää, mitä itse voisitte tehdä. Jättäkää ostamatta viinapullot, jättäkää menemättä kapakoihin ja baareihin. Aloittakaa terve elämä ja ulkoilkaa, olkaa itse lastenne kanssa, leipokaa yhdessä pullaa. Säästyy taas pari penniä ja kaikilla on hauskaa.

Just. Mun uudeksivuodeksi ostettu pullo on edelleen korkkaamatta tuolla kaapissa. tänä vuonna ei ole siis vielä alkomahooli maistunut.

tupakkaa en ole vielä kokeillut.
kapakat ja baaritkin tälle vuodelle kokematta.
ulkoilua ja tervettä elämää siis päivä, pullaa viikottain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Just. Mun uudeksivuodeksi ostettu pullo on edelleen korkkaamatta tuolla kaapissa. tänä vuonna ei ole siis vielä alkomahooli maistunut.

No niin eli eikös ole silloin kaikki hyvin teillä? Vai mikä mättää? Mikä teiltä on "viety"?

Alkuperäinen kirjoittaja miä:

Minusta taas ihmisen pitäisi saada juuri nuorena nauttia siitä nuoruudesta,niin ei tarvitse olla niin paska ihminen 60-vuotiaana ja kadehtia nuorempiaan. Miksi pitää lapsesta asti kilpailla ja suorittaa? nykyiset päättäjät on itse opiskellet vähintään 10 vuotta ja politikoineet kuppiloissa ja baareissa ja nautiskelleet.

kyllä elämästä pitää saada nauttia nuorena.

ja mun mielestä lastenhoitaminen on raskaamapaa työtä kuin palkkatyöt, joissa olen itse ollut. Miksi helpomman työn tekijä saisi viedä lapset hoitoon mutta raskaamman työn tekijä ei saa viedä sitä 4-5-vuotiasta hoitoon kuten muissa maissa kaikki 3-vuotiaasta saakka käyvät leikkikoulussa?

Jos elämästään haluaa nauttia, niin saisi sen kyllä itse kustantaa! Hohhoijakkaa. On olemassa sellainen teini-ikä, mutta se loppuu ja sitten tehdään töitä joko opiskellen, lapsiansa hoitaen tai ihan palkkatyöllä. Ei mitään helvatan vätystelemistä. Kyllä elämästä voi nauttia vaikka kävisi töissä.

Jos pph pystyy hoitamaan neljää lasta niin miksei omia kahta pystytä? Se EI ole niin vaikeeta. Jos on, niin lapset hoitoon ja itse töihin. Simppeliä.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Tarkoitin edellisellä tietenkin sitä, että uutinen edusti ns. hajota ja hallitse -politiikkaa kauneimmillaan.

Niin kauan kuin vanhemmat käyttävät energiansa toistensa haukkumiseen, saavat päättäjät olla rauhassa.

Mistähän tuo johtuu, että sanomalehdet ovat alkaneet vääristellä kaikkea.

Esim. se uutinen, että sanotiin että suomi on kotiäitiyhteiskunta. Muualla on paljon enemmän kotiäitejä kuin suomessa.

Se oli täysin vääristelty. suomesta tehtiin kotiäitiyhteiskunta, koska muualla lapsille on ilmainen leikkikoulu 3-vuotiaasta lähtien, vaikka vanhemmat olisivat tai toinen heistä kotona. Mutta suomessa kotiäiti hoitaa kaikki lalpsensa itse. Sen vuoksi suomessa harvempi lapsi on hoidossa. Esim. ruotsissa muistaakseni 85% lapsista käy tarhassa, koska tarhassa on ihan ok kaikkien käydä, riippumatta siitä onko äiti kotona vai ei. samoin muualla. mutta suomessa kotiäitien lapset halutaan sulkea päivähoidosta pois.

mutta eihän tämä tee suomesta kotiäitiyhteiskuntaa.

joku tai jotkut (iso raha) on alkanut rummuttaa lapsia vastaan. Onko tarkoitus saada enemmän orjia työmarkkinoille? en tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin eli eikös ole silloin kaikki hyvin teillä? Vai mikä mättää? Mikä teiltä on "viety"?

Tuo uutisointi, että tehdään kauhea haloo lapsista, kun oikeasti lapsipehreet ovat nettomaksajia. ensimmäistä kertaa historiassa. Mikään ei riitä ahneille vanhemmille ikäluokille.

suomi on ainoa maa euroopassa, jossa ei ole leikkikoulua/koulua 3-4-vuotiaasta alkaen. suomessa on varaa tarjota koulu vasta 7-vuotiaana. muissa maissa paljon nuoremmille on varaa tarjota koulu.

palvelutalopaikka vanhukselle maksaa päivässä sen mitä lapsen osapäivähoito kuukaudessa. en käsitä.

tällä hetkellä vanhuksen viimeinen elinvuosi maksaa enemän kuin lapsuus 0-18 vuotta.
siis vielä 50 vuotta sitten vanhuus ei maksanut mitään. ihminen eli teki töitä ja kuoli, mutta jo 50 vuotta sitten maksettiin lapsilisiä ja tuettiin lapsiperheitä.

nyt vaan siirretään koko ajan toiseen päähän rahaa ja lapsilta viedään.

ennen oli vaivaistalot vanhuksille. nyt lapset karsinoidaan päiväksi ja vanhemmat tahkoavat rahaa jotta voivat maksaa eläkkeet suurille ikäluokille.

No ei nyt varsinaisesti syletä. Uskon siihen, että kun mun pitäisi 15 vuoden kuluttua päästä eläkkeelle, eläkkeet on lakkautettu ja ainoa yhteiskunnan palvelu vanhuksille on ilmainen lopetuspiikki, jonka antaa kunnan eläinlääkäri.

laman varjolla lapsilta vietiin ihan kaikki, mitä muissa euroopan maissa on. verovähennykset, ilmainen leikkikoulu 3-vuotiaasta alkaen, ym. muissa maissa on päivänselvää, että useamman lapsen kanssa tarvitaan naapuri, isovanhempi ym. apuja.

ei hitdi,eiköhän ole vanhukset/eläkeläiset ite maksaneet ihtesä...elä sie tulevia veonmaksajia vejä tähän..
*

:ashamed: *..taas mie käsitin jotain väärin*..

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Mutta mitä asialle voisi tehdä? Mä ainakin myönnän, että mä en tiedä, enkä osaa. Löytyisikö täältä ehdotuksia??

Sama täällä. Mä olen valmis lähtemään vaikka mihin protestiin/järjestäytymiseen mukaan jos vaan hyvä idea löytyy ja porukkaa. Ihan tosi. Tällä aikaa mikä me vietetään palstalla, saisi paljon muutakin aikaiseksi. Tai edes puolella siitä. ;)

Yhteistyössä