Siis oikeestiko porukka on sitä mieltä että koira saa suuttua kun sen lelun ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mun mielestä koiran leluihin tulee saada koskea, mutta ruoka on eri juttu. koiraa ei saa häiritä sen syödessä tai ottaa sen ruokaa.

Koira ei kauheasti ajattele, että tämä on minun ruokaa ja tämä on minun lelu. Ne ovat koiran omia ja jos vieras siihen tulee koskemaan niin koira puolustaa omaansa.

Koira puolustaa omaansa. Siksipä tiettyjä rotuja käytetään vahtikoirina. Ne on siihen jalostettuja ja niiden tehtävä on vartioida. Tällainen rotu voi sitten vahtia myös leluja ja silloin ei vieras niihin koske. Omistajien tehtävä onkin sitten huolehtia, että koiran kanssa ei tilanteita vieraiden kanssa pääse syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mun mielestä koiran leluihin tulee saada koskea, mutta ruoka on eri juttu. koiraa ei saa häiritä sen syödessä tai ottaa sen ruokaa.

Koira ei kauheasti ajattele, että tämä on minun ruokaa ja tämä on minun lelu. Ne ovat koiran omia ja jos vieras siihen tulee koskemaan niin koira puolustaa omaansa.

Koira puolustaa omaansa. Siksipä tiettyjä rotuja käytetään vahtikoirina. Ne on siihen jalostettuja ja niiden tehtävä on vartioida. Tällainen rotu voi sitten vahtia myös leluja ja silloin ei vieras niihin koske. Omistajien tehtävä onkin sitten huolehtia, että koiran kanssa ei tilanteita vieraiden kanssa pääse syntymään.

Mulla on kyllä kokemus, että koira puolustaa ruokaansa, muttei lelujaan...

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
elli se lelu ole palkinto. toko harjotuksissa olen nähny että pitemmällä olevat antaa kapulan,pallon,yms palkinnoksi, nakinpalan,yms herkun sijasta.

Koira ei leiki palkinto käytettävillä leluilla yksinään. Ne ovat palkinto, jonka saa vain tehdystä työstä. Idea menee pilalle jos koira pureskelee patukkaansa yksikseen myös muulloin kuin treeneissä.

Niin.

Myöskin voisi kysyä, että ihan tosissaanko näin iso osa ihmisistä on sitä mieltä, että noissa tilanteissa se lapsi ei ikinä toimi väärin, tyhmästi? Entä ne aikuiset? Miksi mennä koirien lähellekään jos on niin tampio ettei perusasioita kykene käsittämään ja niitä lapsilleen selittämään?

On huonosti koulutettuja koiria, toki. Mutta on myös enenevässä määrin s*tanan huonosti kasvatettuja euroopanomistaja -kakaroita jotka kuvittelee että koska ne on äitille ja isille jalustalle nostettuja kuninkaita, ne voi olla sitä myös naapurin Ruffelle.

Yhteistyössä