Siis olenko mä nyt masentunut vai mitä tää on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä häh

Vieras
Tein xestian testejä ihan aikani kuluksi ja teinpä sitten masennustestin josta tulokseksi tuli 38 :O
Ei se liikauttanut juurikaan, mutta tein myös persoonallisuustestin joka sanoi että 91% olen neuroottinen! Jäin miettimään tätä enkä saa sitä mielestäni.

Tänäänkin olen ihan iloinen ja hyväntuulinen. mutta paljon on niitä päiviä, kun olen surullinen, ahdistunut ja itken paljon. Toisaalta näihin päiviin mahtuu iloa myös. en ymmärrä, kannattaako noilla vaivata päätään, vai eikö masentunut itse huomaa olevansa masentunut???

ei masentunut välttämättä huomaa olevansa masentunut. varsinkaan jos tila on jatkunut pitkään. jos elämäsi on tyydyttävää mielialavaihteluista huolimatta, miksi vaivata päätä sen enempää? jos sinulla on usein ahdistusta kannattaa miettiä voisitko päästä siitä eroon esim. terapian avulla.

No, en mä niin tyytyväinenkään elämääni ole mutta kai tätä on vuoden päivät jatkunut nyt kun sitä tässä miettii. Hmh, en tiedä auttaako mikään terapia puhua kun en ventovieraalle osaa...

no sittenpä ei auta muu ku opetella puhumaan! ja se on vaikeeta, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. ja hyvä terapeutti osaa antaa sopivasti tilaa ja kysyä oikeita kysymyksiä. ja voit aloittaa sen puhumisen nyt heti tässä anonyyminä. mikä mättää?

[QUOTE="hmm";23791973]no sittenpä ei auta muu ku opetella puhumaan! ja se on vaikeeta, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. ja hyvä terapeutti osaa antaa sopivasti tilaa ja kysyä oikeita kysymyksiä. ja voit aloittaa sen puhumisen nyt heti tässä anonyyminä. mikä mättää?[/QUOTE]

No, mies huolia on ja katkeruutta miehen vapauteen liittyen mutta eikai ne nyt masennukseen viittaa?
Mies menee ja tulee kuinka tykkää on tehnyt tätä jo jonkun aikaa ja juopotteleenkin enemmän kuin ennen ja minä en saa mennä mihinkään ilman riitaa ja suhde on ennemminkin isä- tytär suhde, kuin parisuhde. Joudun siis kysymään lupaa kaikkeen, enkä koskaan saa sitä lupaa.
Olo on turhautunut ja olematon. Siis tuntuu, ettei kukaan halua mua tai kuuntele mua. Miehen kanssa juttelu kääntyy mun murheista miehen työhön ja jos sanon siitä miehelle, niin ei siitä juttelusta tule sitten enää mitään kun tuntuu että pakotan miehen kuuntelemaan.
Ysätviä mulla ei ole yhtäkään, ollut enää pitkään aikaan. Kaveri (yksi) käy kerran kuukaudessa kahvilla jos ehtii.

No, tulihan tossa sitten jotain mutta en mä jotenkin jaksa uskoa että noi olisi syy masentua?

No, mies huolia on ja katkeruutta miehen vapauteen liittyen mutta eikai ne nyt masennukseen viittaa?
Mies menee ja tulee kuinka tykkää on tehnyt tätä jo jonkun aikaa ja juopotteleenkin enemmän kuin ennen ja minä en saa mennä mihinkään ilman riitaa ja suhde on ennemminkin isä- tytär suhde, kuin parisuhde. Joudun siis kysymään lupaa kaikkeen, enkä koskaan saa sitä lupaa.
Olo on turhautunut ja olematon. Siis tuntuu, ettei kukaan halua mua tai kuuntele mua. Miehen kanssa juttelu kääntyy mun murheista miehen työhön ja jos sanon siitä miehelle, niin ei siitä juttelusta tule sitten enää mitään kun tuntuu että pakotan miehen kuuntelemaan.
Ysätviä mulla ei ole yhtäkään, ollut enää pitkään aikaan. Kaveri (yksi) käy kerran kuukaudessa kahvilla jos ehtii.

No, tulihan tossa sitten jotain mutta en mä jotenkin jaksa uskoa että noi olisi syy masentua?

no minusta kyllä todellakin tuollainen kohtelu ja mitätöinti aiheuttaa masennusta!!

onko teillä lasta? miksi olet tuollaisen miehen kanssa? onko hän sinua vanhempi? minkä ikäinen itse olet?

[QUOTE="hmm";23792131]no minusta kyllä todellakin tuollainen kohtelu ja mitätöinti aiheuttaa masennusta!!

onko teillä lasta? miksi olet tuollaisen miehen kanssa? onko hän sinua vanhempi? minkä ikäinen itse olet?[/QUOTE]

Meillä on kaksi lasta. En tiedä miksi olen, tottumuksesta ja rakkaudesta kai (hullua kai) Olen 24 ja mies on 30.

Masentunut ihminen ei välitä enää mistään; ei ulkonäöstään, ei läheisistään, ei jaksa kertakaikkiaan tehdä mitään, ei hymyile, ei tunne iloa. Masentunutta ihmistä ei kiinnosta mikään.

Et ole masentunut.

En tiedä tietääkö mies siltinkään, miltä musta tuntuu vaikka olen asiasta hänen kanssaan puhunut.
Olin aikoinaan hyvin itsenäinen ja vahva ihminen mutta mun mies on saanut käännytettyä mut jotenkin alas ja kyllä, olo on tosi tossukka.

[QUOTE="joopa";23792152]Masentunut ihminen ei välitä enää mistään; ei ulkonäöstään, ei läheisistään, ei jaksa kertakaikkiaan tehdä mitään, ei hymyile, ei tunne iloa. Masentunutta ihmistä ei kiinnosta mikään.

Et ole masentunut.[/QUOTE]

Näin mä olen sen aina ajatellutkin ja siks kummastelin noita tuloksia.

Ehkä kannattais mietti olisko mukavampaa elää ilman tuollaista miestä? Tai sitten tehdä kunnolla töitä sen eteen että huolet ja katkeruus miehen kanssa vähenisivät?

[QUOTE="joopa";23792152]Masentunut ihminen ei välitä enää mistään; ei ulkonäöstään, ei läheisistään, ei jaksa kertakaikkiaan tehdä mitään, ei hymyile, ei tunne iloa. Masentunutta ihmistä ei kiinnosta mikään.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noinkaan mene, varsinkaan lievemmässä masennuksessa.

Mutta edelleen, testissä voi tulla korkeitakin tuloksia ihan muista syistä. Ehkä sulla ap vaan on tarve jutella jollekin.

[QUOTE="joopa";23792152]Masentunut ihminen ei välitä enää mistään; ei ulkonäöstään, ei läheisistään, ei jaksa kertakaikkiaan tehdä mitään, ei hymyile, ei tunne iloa. Masentunutta ihmistä ei kiinnosta mikään.

Et ole masentunut.[/QUOTE]

Ole kiltti, älä jakele valheita täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23792193:
Ei se nyt ihan noinkaan mene, varsinkaan lievemmässä masennuksessa.

Mutta edelleen, testissä voi tulla korkeitakin tuloksia ihan muista syistä. Ehkä sulla ap vaan on tarve jutella jollekin.

Ehkä mun pitää käydä jossain juttelemassa. Kovasti toivoisin että ystävälle saisi jutella, mutta kun niitä ei ole niin paha siinä on sitten....

Ehkä mun pitää käydä jossain juttelemassa. Kovasti toivoisin että ystävälle saisi jutella, mutta kun niitä ei ole niin paha siinä on sitten....

Onko teillä esim neuvolapsykologia tai jotain? Tai sitten onhan sellaisia puhelinpalveluitakin, joihin voi soittaa. Sun mieliala voi olla vähän kurja ihan siksikin, että et pääse puhumaan niistä asioista, joita sulla on mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23792250:
Onko teillä esim neuvolapsykologia tai jotain? Tai sitten onhan sellaisia puhelinpalveluitakin, joihin voi soittaa. Sun mieliala voi olla vähän kurja ihan siksikin, että et pääse puhumaan niistä asioista, joita sulla on mielessä.

On kai täällä jotain sellastakin. Pitänee soittaa johonkin jos se helpottaisi. Mulla ei oo halua edes mennä puhumaan kasvotusten joten toi puhelinlinja juttu kuulostaa hyvältä.

Yhteistyössä