Siis oletteko te kateellisia noille modeille vai mikä mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Niin. Kuten tässäkin huomataan, niin rajaa on vaikea vetää. Mun silmissä nimittäin hän tahallaan lietsoo ja provosoi ja lopulta itse hermostuu alkaen haukkumaan ja kiroamaan muita.

Eli jo pelkästään minä ja sinä moderoitaisiin todennäköisesti eri tavalla samoilla säännöillä...

no yv-viestien julkaisuun luulisi olevan selkeä sääntö, minut bannattiin tämän takia ja tämä banni myös purettiin vuorokauden jälkeen. kyllä joistakin asioista vain on oltava selkeä linjaus. entiedä onko tosiaan parempi jos täällä olisi modet jotka eivät muuten palstailisi, koska kun ylläpito alkoi moderoida niin tuli poistoja sellaisiin teksteihin jotka palstan omat modet tiesi vitsiksi. mutta toisaalta taas palstan omilla modeilla on selkeät vihamiehet jotka saa herkemmin bannia ja bannin pituuskin vaihtelee varmasti hyvin paljon.

Mulla ei ole henkilökohtaisesti ketään modea mitään vastaan, mutta ärsyttää suunnattomasti, kun hyvät keskustelut lukitaan tai poistetaan. En teidä onko syy yleisten ohjeiden vai yksittäisten modejen tulkinnasta kyse.

Olen toiminu/toimin muutamalla todella suosituilla foorumeilla modena/adminina, eikä niissä paikoissa todellakaan ole moista moderointia.
Suosiminen on välillä todella naurettavaa :D Ketjuja poistetaan mitättömistä syistä ja joidenki kohdalla jätetään pilkkaketjut elämään, vaikka rankkaa tekstiä.
Tämän kohdalla mulle ihan sama tuo moderointi, kunhan halusin tuoda oman näkemykseni esille.. Kun sitä sattuu olemaan monelta vuodelta =)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kyllä joistakin asioista vain on oltava selkeä linjaus.

Tässä asiassa mä olen fjongan kanssa samaa mieltä. Olen ottanut myös nettituottaja Peehen yhteyttä sääntöjen uudelleenmuokkaamisehdotukseni kanssa, mutta asialleni en valitettavasti saanut vastakaikua. Tässä asiaan liittyvä ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1287245

Mutta sanonpa vielä, että säännöthän eivät ole modejen laatimia, eivätkä he varmaankaan voi niihin vaikuttaa, mutta päivittämistä ne kaipaisivat, että niitä olisi helpompi noudattaa. Lisäksi modeilla varmasti on omia/ylläpidon linjauksia moderoinnista, joista me tavispalstailijat emme tiedä mitään, mutta joista meidän kyllä pitäisi tietää, jotta osaisimme menetellä oikein.

Oon monesti miettinyt moderoiko sama tyyppi sekä Muropakettia että tätä palstaa. Kummallekin sain täysin mielivaltaiset bannit, muropaketissa sentäs joku roti on modeilla ollut muttei näköjään enää. Hassuinta kaikessa, oon mode itsekin enkä kyllä siellä palstalla oo koskaan vetänyt palkokasvia niin pahasti nenään etten olisi pystynyt jakelemaan lippuja banaanisaarille oikeudenmukaisesti, tai ainakin perustellusti.

oikeesti aletaan virtuaalimaailman tasolla puhumaan "vihamiehistä", niin silloin ehkä olisi tauko palstailussa paikallaan. Ei tätä kukaan nyt niin tosissaan voi ottaa, eihän??? :o

Eli sinä bannaisit savannan siitä syystä, että muut provosoivat ja tulevat haukkumaan savannaa tämän omiin ketjuihin? Vähän niinkuin että koulukiusattu siirretään uuteen kouluun kiusaajien sijaan..

[/quote]

Tässä tapauksessa mun mielestä Savanna itse provosoi ja tarkoituksella lietsoo muut vihaiseksi. Ja sitten kun saa lokaa niskaansa niin alkaa haukkumaan takaisin. Eli jos ei aloittaisi, niin ei saisi lokaakaan.

Älä sekoita koulukiusattuja tähän. Mä en voi sietää kiusaamista missään muodossa enkä sitä hyväksy. Mutta uskon myös, että Savannan tapauksessa hän kyllä ihan itse kerjää kiusaajia niskaansa ja tekee sen täysin tarkoituksella.

Hei oikeesti. Kuinkakohan suuri osuus banneista on turhia? Veikkaan että kyseessä on todella pieni osuus. Kolmen viikon banni ilman syytä on varmaan sula mahdottomuus.

eikä kolmen kuukauden banni ole liioittelua?

No MUN mielestä kyseistä henkilöä kyllä varoiteltiin monesti ennakkoon. Että enpä tiedä...

Mikä tuossa oli syynä että noin pitkä tuli?Ja pikkasen ennen oli 2kk bannattuna.

modet ovat tyhmiä ja tekevät usein mitä enemmistö vaatii, ja menevät mukaan kiusaamaan ja sortamaan yhtä (esim. mikä se venäläinen tyttö oli jota kiusatan, saranna?) . Mutta koskaan eivät myönnä virhettään ja pyydä anteeksi esim.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei oikeesti. Kuinkakohan suuri osuus banneista on turhia? Veikkaan että kyseessä on todella pieni osuus. Kolmen viikon banni ilman syytä on varmaan sula mahdottomuus.

No MUN mielestä kyseistä henkilöä kyllä varoiteltiin monesti ennakkoon. Että enpä tiedä...

Mikä tuossa oli syynä että noin pitkä tuli?Ja pikkasen ennen oli 2kk bannattuna.

En mä tietenkään voi tietää kun ei niitä syitä erikseen julkisteta. Mutta olettaisin että kun tarpeeksi monta kertaa varotetaan ja annetaan lyhyitä banneja, niin jos ei oppi mene perille pamahtaa pidempi banni.

Nää on kuitenkin täysin mun omia oletuksia.

Eli sinä bannaisit savannan siitä syystä, että muut provosoivat ja tulevat haukkumaan savannaa tämän omiin ketjuihin? Vähän niinkuin että koulukiusattu siirretään uuteen kouluun kiusaajien sijaan..

Tässä tapauksessa mun mielestä Savanna itse provosoi ja tarkoituksella lietsoo muut vihaiseksi. Ja sitten kun saa lokaa niskaansa niin alkaa haukkumaan takaisin. Eli jos ei aloittaisi, niin ei saisi lokaakaan.

Älä sekoita koulukiusattuja tähän. Mä en voi sietää kiusaamista missään muodossa enkä sitä hyväksy. Mutta uskon myös, että Savannan tapauksessa hän kyllä ihan itse kerjää kiusaajia niskaansa ja tekee sen täysin tarkoituksella.
[/quote]

Ei lainakaan. olet tyypillinen kiusaaja.
savanna yleensä aloittaa aivan normaalin jutun kuten täällä kuka tahansa muu, saa kertoa esim. mitä on ostanut. kenellekään toiselle ei aloitetaj oka asiasta kauheaa vittuilua. ehkä siksi kun hän on strippari, hänelle on sallittua vittuilla joka asiasta.
jos hän kertoisi ostaneensa tuolin, kohta joku kommentoisi, jotain kaksimielistä ja sanoisi, että menehän jo sinne töihisi
ja kiusaamista jatkuisi muutaman sivun , ennen kuin savanna suuttuisi ja hänet bannataan.

olen valittanut asiasta sivuilla näkyviin yhteyshenkilöihin, ei vastausta eikä mitään muutosta.
minusta ne, jotka puolusteelvat ja syyttävät savaannaa, eivät ole ihmisiä ollenkaan. navetan taakse vain sellaiset kiusaajat lapsineen, piruja ovat. Noin pahaa kiusaamista ei pitäisi sallia.

Juuri noin kiusaaminen toimii joka paikassa, ja siksi sitä on vaikea rehtorin tai esimiehen lopettaa. Kun kaikki kiusaavat ja ärsyttävät yhtä, on niiiin paljon helpompi syyllistää se yksi, joka on ehkä muutaman kateellisen ihmisen yhteisvoimin otettu syrjityksi ja kiusatuksi. Olisi niin kovin työlästä ja vaivalloista olla esim. jokaisen kiusaavan lapsen kotiin yhteydessä. sama juttu täällä. olisi niin vaivalloista bannata, ne, jotka aloittavat sen savannan halventamisen ja ivailun ja kiusaamisen.
siksi bannataan savanna. siksi syyllistettän koulukiusattu.
turkilmas ja muut ovat pahinta saastaa, ihmiskunnan pohjamuttaa, jotka tuota harrastavat.

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
No mä sain 3vkon banaanin,kun heitin kommentin "mitäs täällä meuhkataan?" modenraato nimimerkillä,samaan ketjuun mihin hewletin paccardi oli vitsinä jakanut "banneja" moderaatorit nimimerkillä.

et tiä nyt sitten oliko 3vkon arvoinen teko

just. sama juttu kuin poliisille perseen näyttämisestä saa ison rangaistuksen, mutta jos mies hakkaa vaimoa hengiltä, ei poliisit jaksa (uskalla) mennä selvittämään tilannetta....

se oma kunnnia on tärkeämpi asia kuin mikään muu...

mitä mä olen ketjuja lukenut niin harmittomasti hän OMASTA elämästään kertoili, mutta kai nyt jokainen saa kertoa itsestään niin paljon kun haluaa?

Niin. Kuten tässäkin huomataan, niin rajaa on vaikea vetää. Mun silmissä nimittäin hän tahallaan lietsoo ja provosoi ja lopulta itse hermostuu alkaen haukkumaan ja kiroamaan muita.

Eli jo pelkästään minä ja sinä moderoitaisiin todennäköisesti eri tavalla samoilla säännöillä...

just. joku muu kertoo mitä kaikkea on shoppaillut, ja saa vaan jees jees viestejä.
mutta jos savanna kertoo, kaikki viestit ovat ivailevia, halveksivia, tai syljeksiviä. tai suoraan haukkumista.
kohta hän kimpaantuu ja hänet bannataan pitkäksi ajaksi.
jos joku tällaista puolustaa, hän kasvattaa vain saastaisia kiusaajia ja on kiusaaja itsekin.

kiusaajapääjehun perseennuolijat nuolevat pääkiusaajaa kai jotta saavat itse almuja? vallanmurusia, mitä lie...

Oleksä ihan sekaisin :D Oon kyllä tietyllä tasolla samaa mieltä sun kanssa. Minä en ole käsittänyt miksi Savanna bannattiin, koska eihän hän ketään kiusannut... Provosoimisesta kiusaamiseen? Huh. Eli siis palstan mukaan se on kiusatun syytä, että häntä kiusataan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
kiusaajapääjehun perseennuolijat nuolevat pääkiusaajaa kai jotta saavat itse almuja? vallanmurusia, mitä lie...

Oleksä ihan sekaisin :D Oon kyllä tietyllä tasolla samaa mieltä sun kanssa. Minä en ole käsittänyt miksi Savanna bannattiin, koska eihän hän ketään kiusannut... Provosoimisesta kiusaamiseen? Huh. Eli siis palstan mukaan se on kiusatun syytä, että häntä kiusataan?

Minusta on käsittämätöntä että lapsipalstalla tällainen selvä kiusaaminen sallitaan. tuo on niin klassista kiusaamista. kateus kun toinen on kaunis ja seksikäs ja nuori ja erilainen ja ilmeisesti on rahaa taloon ja tavaroihin, sen takia on valittu kiusaamisen kohteeksi. kun uskaltaa olla erilainen

ja hänet syyllistetään siitä. ei jakseta puuttua näiden kiusaajien tekemiseen. koska se vaatisi paljon banneja.

Mä ajattelin etten jaksa kommentoida mitään noihin syytteisiin. Mutta sen verran sanon että mä ainakin olen ollut puolustamassa Savannaa kun hänen niskaansa on hyökätty. Enkä ole itse koskaan lähtenyt mukaan loan heittoon.

Silti on kyllä pakko sanoa että aika valikoivasti olette hänen viestejään lukeneet jos tosiaan ette oo huomannut miten hän tarkoituksella on provosoinut ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita että hyväksyisin loan heiton. En todellakaan.

Mutta ei sovi silti sekoittaa kahta asiaa: kiusaamista ja bannia. Kiusaajat on typeriä, mutta bannin antamiseen on kyllä takuulla syyt muussa kuin siinä että modet kiusaisi Savannaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:

Minusta on käsittämätöntä että lapsipalstalla tällainen selvä kiusaaminen sallitaan. tuo on niin klassista kiusaamista. kateus kun toinen on kaunis ja seksikäs ja nuori ja erilainen ja ilmeisesti on rahaa taloon ja tavaroihin, sen takia on valittu kiusaamisen kohteeksi. kun uskaltaa olla erilainen

ja hänet syyllistetään siitä. ei jakseta puuttua näiden kiusaajien tekemiseen. koska se vaatisi paljon banneja.

Totta. Enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, että josko kyseisen neitosen jutut niin hirveästi häiritsevät niin kuka niitä pakottaa availemaan? En mäkään avaa aloituksia, jotka eivät minua kiinnosta. Mutta kun tarkoituksella on sinne toisen ketjuun sitten mentävä haukkumaan jne.

Mä ajattelin etten jaksa kommentoida mitään noihin syytteisiin. Mutta sen verran sanon että mä ainakin olen ollut puolustamassa Savannaa kun hänen niskaansa on hyökätty. Enkä ole itse koskaan lähtenyt mukaan loan heittoon.

Silti on kyllä pakko sanoa että aika valikoivasti olette hänen viestejään lukeneet jos tosiaan ette oo huomannut miten hän tarkoituksella on provosoinut ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita että hyväksyisin loan heiton. En todellakaan.

Mutta ei sovi silti sekoittaa kahta asiaa: kiusaamista ja bannia. Kiusaajat on typeriä, mutta bannin antamiseen on kyllä takuulla syyt muussa kuin siinä että modet kiusaisi Savannaa.

Joo en mä tosiaan ole lukenut kuin "arvatkaa mitä mä ostin" ja "tiedättekö mitä mies sanoi minulle" ja "mitä mieltä olette tästä olkkarissa (kuva)". En vaivaudu avaamaan niitä ketjuja sen enempiä. Joskus avaan, mutta harvemmin. Kun minua ei kiinnosta mitä Savanna on ostanut. Ja se ei mun elämääni haittaa vaikka etusivulla kaikki aloitukset olisi Savannalta...

perseennuolija

Yhteistyössä