Siis onko toi ihan yleistä, että ihmiset todellakin elää alle 1000 kalorin päivämäärällä ja vielä harrastavat liikuntaa, aikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Luin tuolta tuota kaloriketjua ja olin ihan äimänä. Moni laittoi syövänsä laihduttaessaan alle 1000 kaloria per päivä, joillin jopa 500 tms ja siihen sitten liikuntaa paljon päälle!!
Mitäs sitten kun laihdutus loppuu ja palaa normaaliin kalorimäärään, jonka tarkoitusena ei ole lihoa eikä laihtua (esim. kalorilaskuri.fi mukaan on hyvät ohjeet). Sittenhän varmaan lihoo, vaikka syö normaalisti kun elimistön rääkännyt tuollaisilla kitudieeteillä. Vai aikooko joku elää lopunelämänsä sitten tuolla kitumäärällä??
Itse olen joskus vuosia sitten painonvartijoilla laihduttanut, mutta lisäsin heti suosista viisi pojoa lisää päivittäisiin ja käytin surutta kaikki liikuntapisteet lisäksi ja silti laihduin. Ei ole kyllä kilot tulleet takaisinkaan vaikka elän ns. normaalisti. Kerran laskin viikon tuon kalorilaskurin mukaan ja tällä liikunnalla saan keskimäärin 2000 kaloria (joskus menee yli joskus vähän vaille) syödä per päivä ja se on tosi paljon kun vertaa esim. pv pisteisiin.

No, eihän se minua kirpaise mitä kukakin syö tai jättää syömättä mutta ihmetyttää vaan tosi paljon, että aikuiset naiset ovat noin vajaalla ravinnolla.

Mä syön 1500 kaloria päivässä, liikun pari tuntia kohtuullisesti rasittavaa liikuntaa ja en laihdu mihinkään :( Ja ylipainoa on 20 kiloa. Kitudieetti on ehkä joillekin se ainoa keino laihtua. Ilmeisesti olisi minullekin.

moniko päätä seinään lyövistä on joskus ollut oikeasti lihava vaikka +20kg, eikä mitään "raskauskiloja" mitkä lähti imettämällä ja siinä sivussa viel 10 omaakin kiloa?
moniko on ollut "läski" aina, lapsesta asti?

Alkuperäinen kirjoittaja läskimpi:
moniko päätä seinään lyövistä on joskus ollut oikeasti lihava vaikka +20kg, eikä mitään "raskauskiloja" mitkä lähti imettämällä ja siinä sivussa viel 10 omaakin kiloa?
moniko on ollut "läski" aina, lapsesta asti?

Minä :wave: Ja edelleen vaan lyön päätä seinään :headwall: :D

No mun kroppa on niin tottunut energiavajeeseen etten voi syödä tuollaista määrää lihomatta :/ Mä syön sen 500-1000 kcal päivässä enkä laihduta. Liikun tunnin verran päivässä ja bmi on 21.4 ja tässä se pysyy. En laihdu enkä liho. Laihtuminen vaatisi ruuan vähentämistä ja liikunnan lisäämistä, eikä kumpaankaan ole mahdollisuutta. Tai no, tietysti olisi jos olisi pakko mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Mä syön 1500 kaloria päivässä, liikun pari tuntia kohtuullisesti rasittavaa liikuntaa ja en laihdu mihinkään :( Ja ylipainoa on 20 kiloa. Kitudieetti on ehkä joillekin se ainoa keino laihtua. Ilmeisesti olisi minullekin.

Jospa sä syöt liian vähän? Kroppa pistää hanttiin eikä luovu kiloista.

Mä oon ollu aina ylipainoinen. Laihdutin häihini -15kg ja sitten siinä pysyttiinki kunnes raskaaksi tulin. Raskaudesta jäin kiloja, imetys ei vienyt mennessää yhtää. Sen verran tippu mitä laitokselle jäi :( Nyt sitten kovalla tsempillä jo -17kg ja bmi on nyt 25,8 ja projekti jatkuu!

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:

En usko siihenkään. Ja pari kertaa kuussa pyrin "ylensyömään" kohtuuden rajoissa kuitenkin. En tiedä mikä sitten mättää. Kaikki ei vaan ilmeisesti laihdu samalla tavalla.

Mä vedän nyt nutrilett/allevo-kuuria ja tuliskohan siitä joku 800kcal per päivä, ja joo, en todellakaan jaksa kauheesti liikkua, hyvä et prismas jaksoin ostokset tehdä ja juosta lapsen perässä kun se paineli pikkukärryjen kanssa edeltä. No kahen päivän aikana on kyl lähtenytkin sit 2kg tolla kalorimäärällä ja ajatuksena on et pidän eka viikon tätä kuuria, jos jaksan niin toisen perään ja sen jälkeen alan laskemaan vaan kaloreita ja syön normiruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
siinä on syömishäiriö taustalla. sitä ei terveet ihmiset ymmärrä.
joskus voi tuntea itsensä epäonnistuneeksi jos tulee edes se 500kcal täyteen.

toi on asia erikseen, jos on sairas.

Mutta jos terve ihminen päättää alkaa laihduttamaan sillä että liikkuu rankasti eikä syö kuin 1000 kCal päivässä, se ei kerro muusta kuin tyhmästä päästä tai tiedonpuutteesta koskien laihdutusta.

Muoks. ja siis jatkaa tällä tahdilla ensimmäisten "starttipäivien" jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
No mun kroppa on niin tottunut energiavajeeseen etten voi syödä tuollaista määrää lihomatta :/ Mä syön sen 500-1000 kcal päivässä enkä laihduta. Liikun tunnin verran päivässä ja bmi on 21.4 ja tässä se pysyy. En laihdu enkä liho. Laihtuminen vaatisi ruuan vähentämistä ja liikunnan lisäämistä, eikä kumpaankaan ole mahdollisuutta. Tai no, tietysti olisi jos olisi pakko mutta...

Rupeat pikkuhiljaa lisäämään energiaa ns. hyvistä lähteistä. Eli esim. joka viikko vähän, siten että kroppasi tottuu ja pysyy mukana. Ei ole mitään järkeä pilata loppuelämäänsä tuollaiseen. Ihan varmasti et liho, vaikka syöt normaalistikin kunhan aloitat sen pikkuhiljaa etkä kerralla nosta kaloreita.

sullakin todennäköisesti kroppa käy säästöliekillä kun ei paino putoa....

En usko siihenkään. Ja pari kertaa kuussa pyrin "ylensyömään" kohtuuden rajoissa kuitenkin. En tiedä mikä sitten mättää. Kaikki ei vaan ilmeisesti laihdu samalla tavalla.

Toki ihmisten energian tarve on erilainen. Pystyyhän toiset vetämään pullaa joka päivä ja laihtuvat ja toiset saavat sellulliittiä pelkästä karkin näkemisestä.

Mutta kyllä tuossa säästöliekissä on ihan perääkin, jos kerran et laihdu. 2 tuntia liikuntaa joka päivä? Ihan täysipainoisesti? Mitä teet? Kuinka kauan olet laihduttanut?

No höh. Aika turhauttavaa, jos tekee kaikkensa ja olis intoa laihtua, mutta mitään ei tapahdu. Tsemppiä kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
siinä on syömishäiriö taustalla. sitä ei terveet ihmiset ymmärrä.
joskus voi tuntea itsensä epäonnistuneeksi jos tulee edes se 500kcal täyteen.

toi on asia erikseen, jos on sairas.

Mutta jos terve ihminen päättää alkaa laihduttamaan sillä että liikkuu rankasti eikä syö kuin 1000 kCal päivässä, se ei kerro muusta kuin tyhmästä päästä tai tiedonpuutteesta koskien laihdutusta.

Muoks. ja siis jatkaa tällä tahdilla ensimmäisten "starttipäivien" jälkeen.

esim. nutrilett tuotteista ei saa kun sen 800kcal muistaakseni.
tiedonpuutetta se aluksi on ja halu laihtua nopeesti. valitettavasti suuri osa tuollaisista sairastuu syömishäiriöön.
täysin terve ihminen ei noin laihduta.

Yhteistyössä