Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa hyvä tulee:
Itse opiskelen alalle ja olen jo ollut alan töissäkin vähän(opiskelut vielä kesken)mutta tarvii rehellisesti sanoa että minusta EI olisi ollut tähän irtisanoutumiseen ja potilaiden "heitteille jättöön"vaikka olenkin sitä mieltä että hoitajat niin sairaan,lähi,kuin perushoitajat ovat palkan korotuksen ansainneet,mutta ei tavalla mitä nyt on tapahtumassa.Onneksi olen vielä koulun penkillä,että ei tarvi olla oman arvojen/etiikan puolesta tekemässä omaa ratkaisua.Tämä on VAIN minun mielipiteeni.
*tuleva hoitaja*
Mä olen tehnyt sinun päätöksesi, vaikka olen töissä ja kuulun Tehyyn. Noh, en ole hoitaja, sen myönnän. Mua välillä ottaa niin päähän, että koko ajan puhutaan pelkistä sairaanhoitajista, ku siihen Tehyyn kuuluu monet muutkin kuin sairaanhoitajat!!! Enkä omasta mielestäni tee sen vähemmän arvostettua työtä kuin hoitajatkaan, mutta teen päivätyötä, joten kuukausiansioni on aina sen n. 1800e + kokemuslisät. Mulle ei tule ilta-, yö- tai pyhälisiä.. Ja kieltämättä olen miettinyt Tehystä eroamista, jotenkin minuakin alkaa hävettämään tämä koko rumba. Ymmärrän kyllä palkankorotus halut ja ilman muuta meidän ala sen tarvitsee, mutta hiljaa hyvä tulee, se on totuus! Ahneus ei saa nyt mennä ihmishenkien edelle!!! Mutta töissä siis tulen olemaan ja niitä töitä tehdään mitä työnantaja määrää. Toistaiseksi olemme saaneet luvan jatkaa omassa työssämme, mutta mikäli irtisanoutumiset kestävät kauan, joudutaan mekin osastotyöhön. Tosin minä taidan mennä tekemään "entisen" ammatin töitä eli jumppariksi, mikä toisaalta vois olla ihan kivaakin pitkästä aikaa
Ai niin pitipä lisäämäni, että mä sitten maksan seuraavan 2 vkon aikana 25 euroa, että irtisanoutuvat saavat rahaa liitosta (huom! yhtä paljon/pvä kuin minä töissä ollessani). Ensimmäisen kerran olen päättänyt maksaa, mutta jos taas 2 vkon kuluttua tulee uusi lasku, mä vaihdan liittoa! En todellakaan ala maksamaan järjettömiä liitonmaksuja sen vuoksi, että jotkut päättivät Tehyn yllyttämänä irtisanoutua!!! Se tässä ottaa päähän, että me ketkä töihin päätettiin jäädä (siis heidän mielestään lakko-rikkurit) maksetaan aika kamalasti, jos he päättävät olla kauankin poissa töistä :kieh: