Siis tää on niiiiin naurettavaa jo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsellista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä on oikeus lakkoon. miten niin ahneita ja itsekkäitä? jos kerran niin monen ihmisen henki riippuu näistä ihmisistä niin maksetaan mitä he pyytävät, koska eivät mahdottomis pyydä. pakkolaki on rikos ihmisoikeuksia vastaan. enemmän minua ihmettyttää täällä tapahtuva arvostelu ja haukkuminen? kyllä täällä tyhmyys tiivistyy.

Ai sinä et kannata rajattua työtaistelua? Miksi?

kyllä on oikeus lakkoon. miten niin ahneita ja itsekkäitä? jos kerran niin monen ihmisen henki riippuu näistä ihmisistä niin maksetaan mitä he pyytävät, koska eivät mahdottomis pyydä. .

Hoitajilla on oikeus lakkoon, mutta sitä oikeutta ei käytetty lainkaan, vaan aloitettiin suoraan joukkoirtisanoutumisilla.

Kuitenkin silloin kun puhutaan etuuksien säilymisestä, hoitajat vaativat lakkolaisen kohtelua, mutta jos vaaditaan hoitajilta lakkolaisen velvollisuuksia kuten suojelutyötä, ollaankin irtisanouduttuja. Mikä on törkeää.

Mitä tapahtuu muutaman vuoden kuluttua? vaatikko Tehy taas lisää palkkaa hoitajille ja tekee saman tempun uudelleen? Viattomien sivullisten hengillä kiristys on tehokas keino saada omaa asemaa parannettua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Alkaa mennä minusta jo liian pitkälle :( Kyllä varmaan pelottaa ihmisiä joilla laskettu aika käsillä :/

ja pelottaa varmasti myös sydänleikkauspotilaita ja heidän omaisiaan, aivoinfarktipotilaita, pienten keskosten vanhempia..... sydän itkee verta heidän puolestaan...
ja KAIKKIKO hoitajien syytä?

ei ole kaikki. etkö osaa lukea? miehän olen tehyä syyllistäny tästä kokoajan. mutta, jos ollaan tuomassa työmääräystä joka pohjautuu LAKIIN niin silloin on hoitajien syytä jos siitä kieltäydytään ja sen työmääräyksen toimittamattajättämisen takia ei ole tarpeeksi hoitajia paikalla valvomassa että ihmiset ei kuole!

et voi oikiasti olla nuin mustavalakonen ihminen! :o

jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei kukaan voi velvoittaa häntä olemaan tavattavissa milloin vain...

Ja jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei työnantajaa voi velvoittaa ottamaan tätä työntekijää takaisin noin vain!!! (Eikös siitäkin ole ollut puhetta, että hoitsut palaavat sitten takaisin työhönsä, jos/kun lisää rahaa löytyy..Ei kai tämä maa niin toimi..)

Oma äitini on perushoitaja ja on sanonut häpeävänsä näiden hoitsujen takia, jotka antavat oman edun tavoittelun mennä potilaiden edelle!! Hän ei ikinä voisi niin tehdä, hänelle se on kutsumusammatti. Ja jo vala, jonka jokainen hoitsu on vannonut velvoittaa hoitsut työhön.

jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei kukaan voi velvoittaa häntä olemaan tavattavissa milloin vain...

Eiväthän hoitajat ole omasta mielestään irtisanoutuneet muulloin kuin silloin kun vaaditaan tekemään suojelutyöt viattomien sivullisten elossapitämiseksi. Kun kyse on etuisuuksista, hoitajat vaativat lakkolaisten oikeuksia.

Jos ihminen irtisanoutuu, hän ei myöskään voi vaatia työnantajaa säilyttämään hänen työpaikkaansa vapaana, säilyttämään vuosilomia tai mitään muutakaan etuutta. Jos ihminen on lakossa, hänellä on edellämainitut oikeudet ja ne pysyvät, hoitajien kohdalla myös suojatyövelvoite.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa hyvä tulee:
Itse opiskelen alalle ja olen jo ollut alan töissäkin vähän(opiskelut vielä kesken)mutta tarvii rehellisesti sanoa että minusta EI olisi ollut tähän irtisanoutumiseen ja potilaiden "heitteille jättöön"vaikka olenkin sitä mieltä että hoitajat niin sairaan,lähi,kuin perushoitajat ovat palkan korotuksen ansainneet,mutta ei tavalla mitä nyt on tapahtumassa.Onneksi olen vielä koulun penkillä,että ei tarvi olla oman arvojen/etiikan puolesta tekemässä omaa ratkaisua.Tämä on VAIN minun mielipiteeni.
*tuleva hoitaja*

Mä olen tehnyt sinun päätöksesi, vaikka olen töissä ja kuulun Tehyyn. Noh, en ole hoitaja, sen myönnän. Mua välillä ottaa niin päähän, että koko ajan puhutaan pelkistä sairaanhoitajista, ku siihen Tehyyn kuuluu monet muutkin kuin sairaanhoitajat!!! Enkä omasta mielestäni tee sen vähemmän arvostettua työtä kuin hoitajatkaan, mutta teen päivätyötä, joten kuukausiansioni on aina sen n. 1800e + kokemuslisät. Mulle ei tule ilta-, yö- tai pyhälisiä.. Ja kieltämättä olen miettinyt Tehystä eroamista, jotenkin minuakin alkaa hävettämään tämä koko rumba. Ymmärrän kyllä palkankorotus halut ja ilman muuta meidän ala sen tarvitsee, mutta hiljaa hyvä tulee, se on totuus! Ahneus ei saa nyt mennä ihmishenkien edelle!!! Mutta töissä siis tulen olemaan ja niitä töitä tehdään mitä työnantaja määrää. Toistaiseksi olemme saaneet luvan jatkaa omassa työssämme, mutta mikäli irtisanoutumiset kestävät kauan, joudutaan mekin osastotyöhön. Tosin minä taidan mennä tekemään "entisen" ammatin töitä eli jumppariksi, mikä toisaalta vois olla ihan kivaakin pitkästä aikaa :)

Ai niin pitipä lisäämäni, että mä sitten maksan seuraavan 2 vkon aikana 25 euroa, että irtisanoutuvat saavat rahaa liitosta (huom! yhtä paljon/pvä kuin minä töissä ollessani). Ensimmäisen kerran olen päättänyt maksaa, mutta jos taas 2 vkon kuluttua tulee uusi lasku, mä vaihdan liittoa! En todellakaan ala maksamaan järjettömiä liitonmaksuja sen vuoksi, että jotkut päättivät Tehyn yllyttämänä irtisanoutua!!! Se tässä ottaa päähän, että me ketkä töihin päätettiin jäädä (siis heidän mielestään lakko-rikkurit) maksetaan aika kamalasti, jos he päättävät olla kauankin poissa töistä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
tämä on ihan oikein. ei irtisanoutunutta voida mielestäni pakottaa töihin. kyllä nyt saisi nopeasti alkaa antamaan rahaa hoitajille.

Ei myöskään irtisanoutunut voi odottaa/vaatia että työnantaja ottaa hänet takaisin vanhana työntekijänä vanhaan työpaikkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja niinja:
tämä on ihan oikein. ei irtisanoutunutta voida mielestäni pakottaa töihin. kyllä nyt saisi nopeasti alkaa antamaan rahaa hoitajille.

Ei myöskään irtisanoutunut voi odottaa/vaatia että työnantaja ottaa hänet takaisin vanhana työntekijänä vanhaan työpaikkaan!

Säilyttäen vielä kaikk etuisuudetkin...

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa hyvä tulee:
Itse opiskelen alalle ja olen jo ollut alan töissäkin vähän(opiskelut vielä kesken)mutta tarvii rehellisesti sanoa että minusta EI olisi ollut tähän irtisanoutumiseen ja potilaiden "heitteille jättöön"vaikka olenkin sitä mieltä että hoitajat niin sairaan,lähi,kuin perushoitajat ovat palkan korotuksen ansainneet,mutta ei tavalla mitä nyt on tapahtumassa.Onneksi olen vielä koulun penkillä,että ei tarvi olla oman arvojen/etiikan puolesta tekemässä omaa ratkaisua.Tämä on VAIN minun mielipiteeni.
*tuleva hoitaja*

Mä olen tehnyt sinun päätöksesi, vaikka olen töissä ja kuulun Tehyyn. Noh, en ole hoitaja, sen myönnän. Mua välillä ottaa niin päähän, että koko ajan puhutaan pelkistä sairaanhoitajista, ku siihen Tehyyn kuuluu monet muutkin kuin sairaanhoitajat!!! Enkä omasta mielestäni tee sen vähemmän arvostettua työtä kuin hoitajatkaan, mutta teen päivätyötä, joten kuukausiansioni on aina sen n. 1800e + kokemuslisät. Mulle ei tule ilta-, yö- tai pyhälisiä.. Ja kieltämättä olen miettinyt Tehystä eroamista, jotenkin minuakin alkaa hävettämään tämä koko rumba. Ymmärrän kyllä palkankorotus halut ja ilman muuta meidän ala sen tarvitsee, mutta hiljaa hyvä tulee, se on totuus! Ahneus ei saa nyt mennä ihmishenkien edelle!!! Mutta töissä siis tulen olemaan ja niitä töitä tehdään mitä työnantaja määrää. Toistaiseksi olemme saaneet luvan jatkaa omassa työssämme, mutta mikäli irtisanoutumiset kestävät kauan, joudutaan mekin osastotyöhön. Tosin minä taidan mennä tekemään "entisen" ammatin töitä eli jumppariksi, mikä toisaalta vois olla ihan kivaakin pitkästä aikaa :)

Ai niin pitipä lisäämäni, että mä sitten maksan seuraavan 2 vkon aikana 25 euroa, että irtisanoutuvat saavat rahaa liitosta (huom! yhtä paljon/pvä kuin minä töissä ollessani). Ensimmäisen kerran olen päättänyt maksaa, mutta jos taas 2 vkon kuluttua tulee uusi lasku, mä vaihdan liittoa! En todellakaan ala maksamaan järjettömiä liitonmaksuja sen vuoksi, että jotkut päättivät Tehyn yllyttämänä irtisanoutua!!! Se tässä ottaa päähän, että me ketkä töihin päätettiin jäädä (siis heidän mielestään lakko-rikkurit) maksetaan aika kamalasti, jos he päättävät olla kauankin poissa töistä :kieh:

ja aivan oikein ajattelet! tämä lakkohan maksaa tehylle 700 000 euroa per päivä!!! mistä se raha otetaan??? ja mitäs sitten kun kassasta loppuupi rahat kesken? jos meinaan ei oo tullu sovintoa? mitä sitte tehään?

ja yks vieras täällä jo kirjottiki että tehy ois voinu alottaa lakolla. mutta ei, vissiin sitä akkaa puri hirvikärpänen tuherosta justiinsa sillon niin se päätti että jahas ja mehän ei lakkoilla, me irtisanoudutaan!

hölmöläisten hommaa sanon mie. ja kuinkahan moni hoitaja todellaki vaihtaa liittoa tämän rupeaman jäläkeen? varmaan aika moni.... :whistle:

kovaan on vastattava kovalla!

naurettava suhtautuminen vakavaan asiaan.

naurettava se on hallituskin!

Tottakai on, mutta ketkä ne naurettavat sinne valitsi? Sitä paitsi taas kerran unohtuu se ettei tämä asia ole potilaiden syytä ja potilaat tässä kärsii kaikkein eniten. Mahtaa naurattaa sairaanhoitajia sen jälkeen kun ihmiset itkevät kuolleita lapsiaan ja muita omaisiaan. Siinäpä nauratte, yhtä julmia olette kuin hallituksen pellet.

ei tietenkään! ja sitten valitellaan ettäku meni vuosilomat ja muut etuudet... niinku jossain oli jo hoitajat narisseet että ku menee työsuhdeasunnot ja hoitopaikat alta. no totta helvetissä menee jos ihminen irtisanoutuu!!! ei millään muullakaan alalla saa pitää TYÖSUHDE-etuja jos EI OLE ENÄÄ TÖISSÄ!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:

Tottakai on, mutta ketkä ne naurettavat sinne valitsi? Sitä paitsi taas kerran unohtuu se ettei tämä asia ole potilaiden syytä ja potilaat tässä kärsii kaikkein eniten. Mahtaa naurattaa sairaanhoitajia sen jälkeen kun ihmiset itkevät kuolleita lapsiaan ja muita omaisiaan. Siinäpä nauratte, yhtä julmia olette kuin hallituksen pellet.

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:

peesi! kukkasia kukkaselle :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nyt pitäs kaikkien kynnelle kykenevien lähteä protestiksi sairaaloihin kysymään että "mitä me voidaan tehdä?" varmasti löytyisi töitä johon ei koulutusta tarvi esim. syöttämisiä pukemisia yms. joista vapautuisi sitten hoitajat tärkeempiin tehtäviin!!

no menkää hyvät ihmiset, tehkää niin... siinä on vain yksi pieni mutta! kun te ette halua, teitä ei oikeasti kiinnosta!
niin kauan kun hoitajat tekevät nämä hommat mukisematta TE olette tyytyväisiä ja kaikki on hyvin! sitten kun hoitajat jotain vaativat niin jo ollaan tuomitsemassa ja uhittelemassa!

Älä yleistä. Kaikki eivät ajattele noin, vaikka eivät tilannetta hyväksy.

Mä vakavasti harkitsen sitä, että liittoa tulen vaihtamaan. Ja varsinkin kun koko ajan puhutaan pelkistä sairaanhoitajista. Jos kerran Tehy on sairaanhoitajien liitto, niin sinne mä en sitten kuulu :(

Tuosta ylimääräisestä maksusta on selitetty, että tällä 25e/2 vkoa saadaan katettua aina n. 1 milj.euroa, eli kai sitä meiltäkin kiskotaan osamme siihen. Sitten kai Tehy on neuvotellut pankkien kanssa lainoista ym... voi himputti sanon minä!!! Jos lainarahalla pitää moinen toiminta rahoittaa niin huonosti on asiat!!!!

ei tietenkään! ja sitten valitellaan ettäku meni vuosilomat ja muut etuudet... niinku jossain oli jo hoitajat narisseet että ku menee työsuhdeasunnot ja hoitopaikat alta. no totta helvetissä menee jos ihminen irtisanoutuu!!! ei millään muullakaan alalla saa pitää TYÖSUHDE-etuja jos EI OLE ENÄÄ TÖISSÄ!!!!

Aivan, ois monella itsetutkiskelun paikka! Ja rajansa kaikella...jopa ahneudella ja tyhmyydelläkin :)

ja yks vieras täällä jo kirjottiki että tehy ois voinu alottaa lakolla. mutta ei, vissiin sitä akkaa puri hirvikärpänen tuherosta justiinsa sillon niin se päätti että jahas ja mehän ei lakkoilla, me irtisanoudutaan!

ihanasti osaat asiat ilmaista :D

Mutta minä ihan ilpittömästi ihmettelen, miksi tietyistä asioista ei edes puhuta julkisesti. Kuten siitä että lakkoa ei edes kokeiltu vaan suoraan aloitettiin irtisanomiset.

Tai siitä että irtisanoutumisia käytetään vain ja ainoastaan siksi että päästään välttelemään suojatyövelvollisuutta, samanaikaisesti vaatien lakkolaisten oikeuksia itselle vaikka velvollisuudet eivät sovi.

Minä kannatan palkankorotusta sairaanhoitajille ja lakonkin olisin hyväksynyt, mutta irtisanoutumisilla kiristäminen suojelutyön välttämiseksi on röyhkeää. Irtisanoutukaa hoitajat sitten ihan oikeasti, älkääkä vaatiko lakkolaisten oikeuksia itsellenne samalla kun kartatte lakkolaisten velvollisuuksia kun kerran etteo le lakossa vaan irtisanoutuneita.

Mä en sano mitään muuta tähän kuin sen, että saa hallitus syyttää tästä tilanteesta pelkästään itseään.. Mitä ensin luvataan palkankorotuksia, sitten märistään kuset housussa, ettei rahaa ole. Piste

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Alkaa mennä minusta jo liian pitkälle :( Kyllä varmaan pelottaa ihmisiä joilla laskettu aika käsillä :/

ja pelottaa varmasti myös sydänleikkauspotilaita ja heidän omaisiaan, aivoinfarktipotilaita, pienten keskosten vanhempia..... sydän itkee verta heidän puolestaan...
ja KAIKKIKO hoitajien syytä?

Ei vaan päävastuu on tehyllä.

Jos ihminen irtisanoutuu työstään, ei kukaan voi velvoittaa työnantajaakaan ottamaan häntä siihen hommaan takaisin kun hänelle = työntekijälle taas alkaiskin työnteko maistumaan. Muista tämäkin puoli asiassa.

Yhteistyössä