Siis täääääh? RISTEILYSTÄ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RisteilyAlus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RisteilyAlus

Vieras
Mitä ihmettä, onko todella niin, että taxfreen myyjä voi pitää minun ostamat sidukat/kaljat tai muut alkoholit niin, että antaa ne minulle vasta kun laiva saapuu takaisin Suomeen? Eli onko tilanne mennyt siihen, ettei laivahenkilökunta muulla tavalla voi kontrolloida sitä, ettei hyteissä ryypätä? Tuo on mun mielestä ihan naurettavaa, jos niin on..

Ja toiseksi, jostain luin, että siiderit laskettais viineiksi eikä niitä saisi ostaa kuin 2 litraa, niin miten hemmetissä sitten voi ostaa 24packin sidukkaa, jos raja on tuo?

Kertokaahan joku nyt enemmän, jos tietää asiasta..

viikkarin taxfree hinnastossa (netissäkin näkyy) on sellanen packi myynnissä, jossa on 24 sidukkaa.

Ja siis en ole ollut laivalla nyt, luin eri keskusteluja aiheesta ja siellä tuli vastaan tällainen väite, että olisi asiakas saanut viinansa vasta maihin nousun yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
viikkarin taxfree hinnastossa (netissäkin näkyy) on sellanen packi myynnissä, jossa on 24 sidukkaa.

Ja siis en ole ollut laivalla nyt, luin eri keskusteluja aiheesta ja siellä tuli vastaan tällainen väite, että olisi asiakas saanut viinansa vasta maihin nousun yhteydessä.

Niin koska Viking Linella on risteilyjä myös Tallinnaan ja sieltäpäin ei ole tuontirajoituksia.

ja tuolla viikkarin hinnastossa siideri on oluiden kanssa samassa "kategoriassa", viinit on erikseen?

http://www.vikingline.fi/merella/taxfree/hinnasto/index_auto.asp?category=417

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä reitti kyseessä ja jos esim. Viro tai Ruotsi, niin mitkä on tuontisäädöksen sinnepäin?

http://www.vikingline.fi/merella/taxfree/tullisaadokset/taxfree.asp

viinit on 4 litraa ja oluet 16 litraa.. Liekö sitten siiderit kumpaan kuuluvia.. Luulisin että jälkimmäiseen.

Sunnuntaina viimeksi tulin risteilyltä ja tuplarakki sidukkaa mukana. Ihan ekaa kertaa kuulen, että normaalt sidukat olisivat viiniä. w-t-f?

Tietty jos se sidukka on vaffempaa kuin normaalisti, niin voihan sen luokitella vaikka kirkkaiksi ;oD

Tallinnasta saat tuoda isoja määriä.
Tukholman risteilyllä rajoittaa Ahvenanmaan käynti eli saat tuoda verovapaasti mutta rajoituksin koska Ahvenanmaa on EU:n ulkopuolella. Silloin siideriä saa tuoda vain 2 litraa.

Näin olen tämän asian ymmärtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaah:
Sunnuntaina viimeksi tulin risteilyltä ja tuplarakki sidukkaa mukana. Ihan ekaa kertaa kuulen, että normaalt sidukat olisivat viiniä. w-t-f?

Tietty jos se sidukka on vaffempaa kuin normaalisti, niin voihan sen luokitella vaikka kirkkaiksi ;oD

Tallinnasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Tallinnasta saat tuoda isoja määriä.
Tukholman risteilyllä rajoittaa Ahvenanmaan käynti eli saat tuoda verovapaasti mutta rajoituksin koska Ahvenanmaa on EU:n ulkopuolella. Silloin siideriä saa tuoda vain 2 litraa.

Näin olen tämän asian ymmärtänyt.

Näin on, ja näinhän tuolla viikkarin linkissäkin sanottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaah:

Kyllä siiderit on aina luettu viineiksi. Et taida paljon risteillä?

Yhteistyössä