Kelan sivuilla sanotaan että asumislisää ei saa opiskelija, joka asuu lapsensa tai puolison lapsen kanssa samassa asunnossa... Mikähän järki siinäkin on? 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja norppa:Et saa asumislisää vaan yleistä asumistukea, joka on suurempi kuin asumislisä!
Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:kelan mielestä en voi saada minkäänlaista asumislisää, koska meillä on omistusasuntoVitsi, kun se on hieno laitos!
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:kelan mielestä en voi saada minkäänlaista asumislisää, koska meillä on omistusasuntoVitsi, kun se on hieno laitos!
![]()
Eikös sitä korkoihin myönnetä ja yhtiövastikkeeseen? Ei ne nyt toisen lainoja ala makselee...
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Joo, on mies. Tienaa about 1700e ja rapiat / kk, sitten se mun opintotuki 213e, siitä miinus vuokra himpun vajaa 500e ja päivähoitomaksut ja muut menot... No, toi laskuri näyttää että yleistä asumistukea tulee 0e |O
Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:Opintotukea ei katsota tuloksi asumistukeen.
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Joo, on mies. Tienaa about 1700e ja rapiat / kk, sitten se mun opintotuki 213e, siitä miinus vuokra himpun vajaa 500e ja päivähoitomaksut ja muut menot... No, toi laskuri näyttää että yleistä asumistukea tulee 0e |O
siinä on se tuloraja,oisko ollu justiinsa tuon 1700e kuussa..niin ei saa mitään :/
niinjuu ja laskeppa pelkän ukkos tulojen mukaan..
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Onko sun miehen käteenjäävä osuus 1700?? Mun miehelle jää n. 1500? käteen, siitä menee asumiskuluja 1000?(!!!!) josta lopuista maksaa laskut. Itse saan minimiäitiyspäivärahaa (380?) ja esikoisesta hoitolisää 60?/kk, lisäksi lapsilisät. Ja näillä pärjätään, kun on pakko. Ja rehellisesti ei ees tiukkaa tee, kun säästöönkin vielä laitetaan reilu 100?/kk. Lapsille muutama kymppi ja meille kans...