Siis toi valokuvaushan on ihan sikahintasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Kävin kysymässä yhdestä tästä paikallisesta valokuvausliikkeestä, mitä mahtais maksaa vihkikuvaus. Sillain, että mennään miehen kanssa vihkimisen jälkeen kuvattaviksi valokuvausliikkeeseen.
Se oli 120e! Mun mielestä aika kallista. Tai enpä mä ennen vihkikuvassa ole käynyt... Siihen siis sisältyy se kuvausja kahden vai kolmen kuvan kansio. Kysyin sit hintaa sille, jos otettais vaan yks kuva ja sekin oli 100e...

Maksoin juuri 6kk lapsikuvasta 135 euroa, kuului kuvaus ja 3 kuvaa... ei se vielä mitään, mut kun tilas lisäksi sukulaisille kuvat ja kiitos kortteja niillle jotka muistanu lasta niin AVOT, multaita maksoi...

Alkuperäinen kirjoittaja iitu:
Maksoin juuri 6kk lapsikuvasta 135 euroa, kuului kuvaus ja 3 kuvaa... ei se vielä mitään, mut kun tilas lisäksi sukulaisille kuvat ja kiitos kortteja niillle jotka muistanu lasta niin AVOT, multaita maksoi...

Kallista se kuvaus kyllä on... Meillä meni kans varmaan pari sataa tytön 1v kuviin kaikkinensa.

Lapsen 1v kuva suunnitteilla ja tuli sellainen kauppalehden kalenteri jossa oli alennus kuponki. Kuvaus 45? ja sisältää muutaman kuvan. Isovanhemmille kunnon kuvat ja kummeille keksitään muuta. Aika vähän kummit on olleet yhteyksissä, mutta tässäkään ei voi yleistää :D

Lapsen 1-vuotiskuvaus maksoi 32 e, siihen kuului kansio, missä 4 kuvaa, sekä tietysti ne koevedokset. Lisäkuvat kehyspahvilla maksoi 5 e/kpl. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, joten hinnat ovat varmaan muuttuneet jonkun verran.

kallista on! Me otettiin vihkikuvat studiossa jotka makso 120e.saatiin 50koevedosta joista saadaan valita 3kuvaa joista tehdään pieni kansio.
kiitos kortit maksais 2,50e/kpl ja niitä kun otat 50 kiplaetta kalliiks tulee

on se kallista. ja nykyyään kaikilla hyvä digikamerat , saa itekkin hyviä kuvia otettua. Tai jonkun ystävan käskee..niin tulee ihan omanlaisia kuvia eikä niitä tekemällä tehtyjä kuvaamon :)

Maksettiin lasten kuvauksesta 80e, plus kuvat jotka on vielä tilaamatta.

mutta kyllä kuvaaja teki koko rahalla töitä! Varsinkin poika ei ollut mitenkään yhteistyöhaluinen. Mulla oli hiki kun lähdettiin kotiin... Ja välissä esmes kuvaaja jätti amatöörimäisesti kameran lattialle ja poika tökkäs linssiin sormenjäljet... Ja mä vahdin sitä! Varmaan erehdyin räpäyttämään silmiäni. puhh. tuskanhiki tulee vieläkin kun ajatelen...

Kaveri maksoi vedoksista 1e/kpl, ja tietämättä tätä kuvaaja tietty otti SEITSEMÄNKYMMENTÄ kuvaa ja suht PAKOTTI ottaa kansion joka maksoi 80e + kiitoskuvat päälle 14e/kpl...

Niin että :o :snotty:

Kerhokuvaus tosi halpaa tohon verrattuna....

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kaveri maksoi vedoksista 1e/kpl, ja tietämättä tätä kuvaaja tietty otti SEITSEMÄNKYMMENTÄ kuvaa ja suht PAKOTTI ottaa kansion joka maksoi 80e + kiitoskuvat päälle 14e/kpl...

Tuskinpa ne kuvaajat ketään pakottaa mitään ottamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja av-mamma:

Pakottaa ne jos toinen on niin BLONDI et allekirjoittaa sopimuksen lukematta!!! 4 lasta jaloissa, lueppa siinä... :|

Pakottaa ne jos toinen on niin BLONDI et allekirjoittaa sopimuksen lukematta!!! 4 lasta jaloissa, lueppa siinä... :|

Ihan oma moka allekirjoittaa lukematta... Mullakin on neljä lasta jaloissa pyörimässä mutta en silti nimeäni lukematta laita mihinkään, lapset huono tekosyy tyhmyydelle!

Ihan oma moka allekirjoittaa lukematta... Mullakin on neljä lasta jaloissa pyörimässä mutta en silti nimeäni lukematta laita mihinkään, lapset huono tekosyy tyhmyydelle!

Selvä. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Maksettiin lasten kuvauksesta 80e, plus kuvat jotka on vielä tilaamatta.

mutta kyllä kuvaaja teki koko rahalla töitä! Varsinkin poika ei ollut mitenkään yhteistyöhaluinen. Mulla oli hiki kun lähdettiin kotiin... Ja välissä esmes kuvaaja jätti amatöörimäisesti kameran lattialle ja poika tökkäs linssiin sormenjäljet... Ja mä vahdin sitä! Varmaan erehdyin räpäyttämään silmiäni. puhh. tuskanhiki tulee vieläkin kun ajatelen...

itse opin aikanaan, että 1-vuotiskuvaan kannattaa mennä siinä vaiheessa kun lapsi ei vielä kävele... :whistle:

Täällä on kolme valokuvausliikettä, kahdessa kuvaus maksaa 100-120e ja tuossa yhdessä 85e. Joten varasin ajan tuohon viimeisimpään. On kuitenkin ihan hyvä kuvaamo, pystyy vaan pitään hinnat alempana... Ja siihen kuuluu myös ne koevedokset ja kahdenkuvan kansio.

Meillä likan 1v kuva otettiin itse,ja askartelin kauniit kehykset vaaleanpunaisesta kartongista,kullanvärisistä kehystarroista,eipä paljo maksanu ja on ainakin ainutlaatuinen,en välitä yhtään niistä kuvaamon tylsistä kartongeista vaikka rahaa olis siihen kuvaukseen ollutkin.
Elokuussa mennään naimisiin ja pyydetään jotain ottamaan kuvia luonnon keskellä digikameralla mistä sitten itse valitaan paras ja mieluinen ja itsellemme teetetään siitä suurennos kehyksiin ja vieraille jotka muistavat meitä niin heille teetetään kiitoskortit tai teen nekin itse niin luulen selviäväni 20-30e koko touhusta.

Kun käytte valokuvaamossa ja tilaatte sitten ne pakettikuvat niin skannatkaa koneelle ja lähettäkää esim. ifille teetettäväksi lisäkuvat ja kiitoskortit. Halvemmaksi tulee eikä laatueroa huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni vinkki:
Kun käytte valokuvaamossa ja tilaatte sitten ne pakettikuvat niin skannatkaa koneelle ja lähettäkää esim. ifille teetettäväksi lisäkuvat ja kiitoskortit. Halvemmaksi tulee eikä laatueroa huomaa.

no kyl meille on kuvaamosta tullut pelkät vedokset joissa lukee joka kuvan päällä vedos... et paha olis mennä skannailee..

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni vinkki:

no kyl meille on kuvaamosta tullut pelkät vedokset joissa lukee joka kuvan päällä vedos... et paha olis mennä skannailee..

Niin mutta kun tilaatte niistä koevedoksista kuvat itselle esim. 4 kuvaa ja sitten niistä skannaatte ja teetätte kuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä likan 1v kuva otettiin itse,ja askartelin kauniit kehykset vaaleanpunaisesta kartongista,kullanvärisistä kehystarroista,eipä paljo maksanu ja on ainakin ainutlaatuinen,en välitä yhtään niistä kuvaamon tylsistä kartongeista vaikka rahaa olis siihen kuvaukseen ollutkin.
Elokuussa mennään naimisiin ja pyydetään jotain ottamaan kuvia luonnon keskellä digikameralla mistä sitten itse valitaan paras ja mieluinen ja itsellemme teetetään siitä suurennos kehyksiin ja vieraille jotka muistavat meitä niin heille teetetään kiitoskortit tai teen nekin itse niin luulen selviäväni 20-30e koko touhusta.

Tällänen oli se meidän neidin 1v kuva.
http://www.aijaa.com/img/00039/664205.t.jpg

Hintaerot eri kuvaamoiden välillä on TOSI isot. Kannataa kysellä useemmasta paikasta, joku saattaa antaa hyvänkin tarjouksen jos kuulee, että kilpailutatte kuvaamoita.
Oman pojan 1-kuvat otettiin hoidossa kun sattui hoitopaikan kuvauspäivä olemaan juuri 1-vuotispäivän jälkeen. Neljä isoa kuvaa ja lista pienempiä kuvia maksoivat yhteensä n. 25 euroa. Hyvät kuvat olivat ja kaikki isot kuvat olivat erilaisia.

Tällänen oli se meidän neidin 1v

Tässä vähän isompana näkyy,ja itse kyl tykättiin=)
http://www.aijaa.com/img/00039/664205.jpg

Meillä otetaan kuvat Tampereella arboreettumissa. 150? maksaa ja sisältää koevedokset n.45kpl, 2kpl 15*20cm kuvaa tai 1kpl 20*25cm kuvan. + meillä on sellaine lappu millä saa 30*40cm kuvasuurennoksen.

Tähän päälle sit vielä kiitoskortit 2,90? kpl. Huh huh, on kallista !

Yhteistyössä