Siis uskooko joku tämänkin jutun facebookissa oikeasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
Anna mun kaikki kestää! :D

"RIP on 14-vuotias poika jota ammuttiin kuusi kertaa. Ampuja oli hänen isäpuolensa. Poika suojasi 2-vuotiasta pikkusiskoaan, jonka isäpuoli oli raiskannut. Pieni tyttö ei vahingoittunut, kiitos hänen urhean veljensä. Heidän äitinsä oli töissä, kun kaikki tämä tapahtui. Nyt nuori mies taistelee elämästään, mutta lääkärit sanovat: hän ei selviä, jos ei saa operaatiota, joka on erittäin kallis. Äidin rahat eivät riitä maksamaan sitä. Kaikki Facebook yhtiöt ovat hyväksyneet tarjouksen, joka lahjoittaa 45 senttiä joka kerta, kun joku levittää tätä viestiä. Joten kopioi ja liitä tämä seinällesi, jotta voimme yhdessä auttaa pelastamaan tämän pojan elämän!!"

Samanlaista nyyhkytarinaa, kun niillä ovelta ovelle kerjääjillä, jotka kantavat mukanaan lappua missä lukee: Olen köyhä kuuromykkäsokea opiskelija, sairastan syöpää, minulla on neljä sydänvikaista neliraajahalvautunutta lasta jotka kuolevat kohta, sillä en pysty ostamaan ruokaa enkä lääkkeitä perheelleni, olisin kiitollinen jos avustaisit minua .
Tämä vaan on keksinyt fiksumman ja tuottoisamman tavan kerjätä ja paremman stoorin :D

Nää on ketjukirjeitä joita ennen tuli paljonkin sähköposteihin. Nyt kun some on vahvasti nykyaikaa, ketjukirjeet kiertävät siellä. Kunpa kaikki tajuisi että ihan huuhaa keksittyä juttua ja jättäisi jakamatta. Kuka hyvänsä Facebookin käyttäjä voi tehdä samalaisia jos haluaisi. Onneksi vain harva on niin typerä.

Yhteistyössä