siis voiko 4kk vanha vauva jo ryömiä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
oon ihan ihmeissäni kattellu tota meiän kuopusta kun se jo ryömii lattialla ja ikää tasan 4kk. yrittää myös sinnikkäästi konttausasentoon. sen isommat sisarukset on alkanu ryömiä vasta 8kk ja 6kk iässä. samoin ovat kääntyneet selältä mahalle 5kk iässä, tämä 2,5kk vanhana.onko tää nyt ihan tavallista vai oppiko noi meiän edelliset vauvat vaan asioita tavallista hitaammin?tuntuu niin oudolta.

Voi. Voinet kuvitella hämmästykseni, kun kuopukseni aloitti ryömimisen päivälleen 3 kk iässä, vaikka esikoinen oli lähtenyt liikkeelle vasta 10 kk vanhana.

[QUOTE="vieras";22453630]Hyvin voi :) Kuopus ei ryöminyt ollenkaan muistaakseni.. mutta konttas 5kk iässä :D[/QUOTE]

tuntuu varmaan siks vaa niin oudolta ku edelliset on oppinu kaiken paljon myöhemmin kuin tämä. Mutta tällä on kai kiire isompien perään :D nimittäin kaikki päivät tuijottaa silmät suurina niiden menoa ja kädet ja jalat vispaa kun tekis mieli mukaan :D

[QUOTE="vieras";22453650]Voi. Minun keskimmäinen nousi 5kk seisomaan:D!!! Kuopus taas on kuin paikalleen jämähtänyt saman ikäsenä..[/QUOTE]

meillä esikoinen ei kans tehny 5kk iäs muutakuin kääntyi nippanappa selältä mahalle. oli tosiaan 8kk ennenku pääs yhtää mihinkää ja 10kk ku alko kontata. mut vauhtia on kyllä siitä asti sitte riittäny aka tavalla :D

Heh, no mutta tosi aikaseen on kyllä liikkeelle lähtenyt. :) Meidän poika alkoi ryömimään 6kk vanhana ja konttaamaan 6,5kk vanhana, mikä on kans vissiin keskimääräistä aikaisemmin. Konttaamista tosin harjoitteli vajaa 5kk iästä lähtien, mutta ei saanut käsiään toimimaan. :p

ei mun kaveripiiris kenenkää vauva oo näin aikaisin liikkunu. ja vauvoja on kavereille tullu paljon viime vuosina. no, kunhan ny ei ihan vielä kävelemään ala ku sit pitää niin vahtia :D

Tottakai vauva voi ryömiä nelikuisena. Meillä kuopus lähti ryömimään noin 5 kk:n iässä - meni keittiöstä sisarusten luo olkkariin kun mulla oli keittiössä tekemistä ja vauva tietenkin mun kanssa siellä. Sama lapsi nousi 7 kk:n iässä seisomaan ja lähti kävelemään ilman tukea. Neuvolassa testasivat motoriset taidot 10 kk:n iässä ja totesivat, että taidot on noin 1,5v lapsen tasolla. Muukin kehitys meni koko ajan etuajassa, kuopuksella oli mahdollisuus matkia isompia lapsia, kun niitä meidän perheessä on.

Yhteistyössä