Siis voiko jollain oikeasti olla näin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmällään

Vieras
Ei imuroida kun lapsi pelkää?? Eihän se lapsi nyt siihen imuriin totukkaan jos sille oikein näytetään et pelko on ok. Imuroidaan sillon kun mieskin kotona. Sillonhan sitä oikein näytetään lapselle että ois syytäkin pelätä.
Eikun vaan imuri käteen ja lapsi syliin niin lapsi huomaa ettei mitään pelättävää!! Ja yhdessä tutkikaa imuria kun se on päällä ja pois päältä.

Älä ihmeessä jatka tolla tiellä tai saat itselles todella pelokkaan lapsen. Järjen käyttä on sallittua!! Vai johtuuko tämä vaan omasta viitsimättömyydestäsi ja laiskuudesta?
Hieman outoa toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika paha imuroida lapsi sylissä. Ja aika paha imuroida jos toinen saa paniikkikohtauksen.

Aika paha imuroida lapsi sylissö??!!?? Onhan nyt ihmisillä perkele kaks kättä!! Kyl se ainakin minulla ja kaikilla muilla tuntemillani ihmisillä on onnistunut.
SInulle vissiin hieman haasteellisempaa ;)

Meille voi tulla ihan vapaasti näyttämään miten imuroidaan hysteerisesti huutava lapsi sylissä :wave:
kyllä varmaan joka lapsi jossain vaiheessa kovia ääniä pelkää.. minä en ainakaan viitsi turhaan rääkätä ja huudattaa lasta..imuroida voi sillonkin kun mies kotona tai lapsi päikkäreillä. Ja kyllä se pelkääminen jossain vaiheessa aina loppuu :) On vaan semmonen kausi menossa et pelkää kovia ääniä...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Siis mitäh???? Minkä ikäinen saa paniikkikohtauksen imuroinnista??

tossa yhdessä ketjussa oli että 8kk pelkää imuria ja heillä imuoridaan kun isä kotona. Tuolla tavalla he opettavat lapselle että imuri on todellakin pelättävän arvonen juttu.

meillä imurointi tapahtui niin,että tyttö oli jonkun sylissä tai sit jos oltiin kahdestaan kotona,niin laitoin syöttötuoliin istumaan ja ihmettelemään..ikää oli about vuosi tuolloin,ei kai sitä totu mihinkään,jos ei totuta :o

1 v 5 kk. Alkaa huutaa paniikissa ja juoksee piiloon. Niin imuiroi siinä sitten. Enkä tosiaan ala imuroimaan 14-kiloinen lapsi kainalossa vaan paremmin menee, että lapsi isän kanssa ulos ja mä imuroin.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Outoo vaan ajatella kun meillä nuorin nukkuu vaikka imuroin (1vee). Keskimmäinen käyttää imuria hevosena (2vee) ja vanhin 4vee imuroi oman huoneensa :flower:

meidän 9kk vauva ei herää imuriin mutta joskus saa kauheen itku/raivari kohtauksen kun imuroin... imurin on pois päältä niin sitten menee leikkimään imurilla :p en sit tiiä oikein mitä huutaa.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Meille voi tulla ihan vapaasti näyttämään miten imuroidaan hysteerisesti huutava lapsi sylissä :wave:
kyllä varmaan joka lapsi jossain vaiheessa kovia ääniä pelkää.. minä en ainakaan viitsi turhaan rääkätä ja huudattaa lasta..imuroida voi sillonkin kun mies kotona tai lapsi päikkäreillä. Ja kyllä se pelkääminen jossain vaiheessa aina loppuu :) On vaan semmonen kausi menossa et pelkää kovia ääniä...

Oletko todella sitä mieltä että se on lapsen rääkkäämistä? Haloo? Kyllä se on niin tyhmää ja taitaa olla myös äidin omaa laiskuutta ettei voi lapselle näyttää ettei imuria tarvitse pelätä. JA todellakin pystyy imuroimaan lapsi sylissä jos vähänkään habaa löytyy, ihmisillehän on luotu kaksi kättäkin.

Outoo vaan ajatella kun meillä nuorin nukkuu vaikka imuroin (1vee). Keskimmäinen käyttää imuria hevosena (2vee) ja vanhin 4vee imuroi oman huoneensa :flower:

Teillä on ehkä aina niin meluista että ovat joutuneet tottumaan. Ja sit ihmetellään että lapsista tulee niin levottomia (kun kasvavat ainaisessa melussa)

Meillä poika noin 2 v. huusi täyttä kurkkua imurin nähdessään, tuli myös yöllä uniin!! Enpä silloin kehdannut paljon enää pojan pelkoa lisätä, kun toinen ei varmasti tullut lähellekään imurua eikä uskaltanut siivaouskaapin ovea aukaista! Nyt muutaman kuukauden päästä jo imuroi itse mukana, eikä enää pelkää. Edelleen on pelko koviin ääniin esim. kauko-ohjattavat autot...

1 v 5 kk. Alkaa huutaa paniikissa ja juoksee piiloon. Niin imuiroi siinä sitten. Enkä tosiaan ala imuroimaan 14-kiloinen lapsi kainalossa vaan paremmin menee, että lapsi isän kanssa ulos ja mä imuroin.

Itse sä olet todennäköisesti imurikammon hänelle opettanut kun et alun alkaenkaaan oo näyttänyt etti imuria tarvitse pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse sä olet todennäköisesti imurikammon hänelle opettanut kun et alun alkaenkaaan oo näyttänyt etti imuria tarvitse pelätä.

Tai sit lapset vaan ovat erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja varmaankin epäonnistunut äiti:
Meillä poika noin 2 v. huusi täyttä kurkkua imurin nähdessään, tuli myös yöllä uniin!! Enpä silloin kehdannut paljon enää pojan pelkoa lisätä, kun toinen ei varmasti tullut lähellekään imurua eikä uskaltanut siivaouskaapin ovea aukaista! Nyt muutaman kuukauden päästä jo imuroi itse mukana, eikä enää pelkää. Edelleen on pelko koviin ääniin esim. kauko-ohjattavat autot...

Annoitko imurin olla lattialla esillä kun huomasit että poika pelkää imuria? Sillälailla näytät ja annat hänen itse huomata että imuri ei todellakaan ole pelottava.
Nää on hyvät ihmiset ihan teidän itseaiheutettuja pelkoja!!

Tai sit lapset vaan ovat erilaisia.

Kaikki lapset ovat erilaisia, se on totta. Mutta jokainen lapsi varmasti tottuu imuriin kun vaan vanhemmat viitsisivät näyttää hälle asiat. LApsesta tulee sellainen miksi sinä hänet kasvatat.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:

Oletko todella sitä mieltä että se on lapsen rääkkäämistä? Haloo? Kyllä se on niin tyhmää ja taitaa olla myös äidin omaa laiskuutta ettei voi lapselle näyttää ettei imuria tarvitse pelätä. JA todellakin pystyy imuroimaan lapsi sylissä jos vähänkään habaa löytyy, ihmisillehän on luotu kaksi kättäkin.

No kyllä todellakin olen sitä mieltä että turhaan huudatan lasta jos näen että toinen sitä imuria pelkää! Haloo itelles!
ONKO TÄÄ NYT JOKU ÄITIYDEN MITTARI TAAS? Jos et imuroi huutava lapsi sylissä niin oot laiska ja pas.ka! Kuten sanoin meillä voi imuroida silloin kun isä kotona tai lapsi päikkäreillä..

Alkuperäinen kirjoittaja varmaankin epäonnistunut äiti:

Annoitko imurin olla lattialla esillä kun huomasit että poika pelkää imuria? Sillälailla näytät ja annat hänen itse huomata että imuri ei todellakaan ole pelottava.
Nää on hyvät ihmiset ihan teidän itseaiheutettuja pelkoja!!

kerros sinä ap nyt mitä se mun vauva sitten itkee =) meillä kun on imuri lattialla puolet viikosta... ja vauva leikkii kun pois päältä,eli tietää ettei imuria tarvi pelätä,mistä se itku sit johtuu kun käynnistän imurin?

Eli aika moni lapsi tuntuu pelkäävän kovia ääniä jossakin vaiheessa. Meillä pelko jäi itsestään pois ajan kanssa, eikä vaatinut mitään totuttelua tai väkisin paniikkiin ajamista!

p.s. minä en saa yhdellä kädellä imuroimalla kyllä mitenkään siistiä esim. sängyn alta. Varsinkin jos lapsi huutaa paniikissa kainalossa.

Teillä on ehkä aina niin meluista että ovat joutuneet tottumaan. Ja sit ihmetellään että lapsista tulee niin levottomia (kun kasvavat ainaisessa melussa)

:laugh:
Olisiko kumminkin niin että lapsilla on turvallinen olla ja he tietävät että eivät tarvitse pelätä. Lapsista tulee levottomia kun kasvaa ainaisessa melussa? Voi hyvä luoja. Ihme pilipali mamma sielä taas laukoo omia elämän viisauksia :D

Meillä poika pelkäsi hysteerisesti pienempänä imuria ja imurointi yksin pojan kanssa (ellei nukkunut ulkona) oli aika mahdotonta. Ei mulla ollut sydäntä antaa toisen huutaa peloissaan sen aikaa kun "äiti nyt nopeeta vetää tän kämpän puhtaaks". Mielummin odotin että mies menee pojan kanssa ulos ja imuroin sitten. Poika pelkäsi myös esim. sähkövatkaimen ääntä.

Nykyään poika ei enää pelkää imuria. Joskus keräsi rohkeutensa ja kävi paukuttamassa omalla rikkaharljallaan imuria ja huomasi ettei se tee mitään kamalaa. Mukavaahan se on että voi imuroida sillon kun haluaa eikä tartte vahata millon mies pääse pojan kaa ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja ed. äiti:
Eli aika moni lapsi tuntuu pelkäävän kovia ääniä jossakin vaiheessa. Meillä pelko jäi itsestään pois ajan kanssa, eikä vaatinut mitään totuttelua tai väkisin paniikkiin ajamista!

p.s. minä en saa yhdellä kädellä imuroimalla kyllä mitenkään siistiä esim. sängyn alta. Varsinkin jos lapsi huutaa paniikissa kainalossa.

oot vissiin sit jotenkin estynyt tyyppi jos et saa siistiä imuroidessa yhdellä kädellä :laugh:
kahdella kädelläkös sitä siistiä saa :laugh: voi hyvää päivää sentään, tää oli kyllä päivän paras, kiitti siitä :D

Kuule ap. Yritettiin pitämällä sylissä ja näyttämällä letkua, kun imuri oli pois päältä ja lattialla. Mutta ei tullut edes samaan huoneeseen imurin kanssa. Huusi vaa paniikissa vaikka miten yritettiin.. Muutamassa kuukaudessa tuo pelko meni ohi ja nyt siis jo imuroi itse. Miksi olisi pitänyt paniikissa toista huudattaa kun pelko meni pois ajan kanssa?

Yhteistyössä