Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Siis mitäh???? Minkä ikäinen saa paniikkikohtauksen imuroinnista??
1 v 5 kk. Alkaa huutaa paniikissa ja juoksee piiloon. Niin imuiroi siinä sitten. Enkä tosiaan ala imuroimaan 14-kiloinen lapsi kainalossa vaan paremmin menee, että lapsi isän kanssa ulos ja mä imuroin.
Itse sä olet todennäköisesti imurikammon hänelle opettanut kun et alun alkaenkaaan oo näyttänyt etti imuria tarvitse pelätä.
Psykiatrinen erikoissairaanhoitaja kertoi meille et luonteeltaan herkät lapset pelkäävät suurella todennäköisyydellä imuria + muita kodinkoneita joista tulee iso ääni. Ja pienet lapset kuulemma muutenkin kokee nuo isot äänet eri tavalla kuin aikuiset. Eli eipäs ole mistään itse opetetusta homma kiinni.
Minun lapseni on herkkä ja kyllä vaan hänelle pystyin näyttämään teoillani ettei imuria tarvitse pelätä ja sen jälkeen ei ole pelännytkään.
Saattoi olla ihan sattumaakin tai sitten teillä kävi hyvä tuuri. Ja lapsen herkkyyttä on monenlaista. Tämä asiantuntija tarkoitti tietynlaista luonteenomaista syvää herkkyyttä.