Siitä kakkukuvasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Mikähän nyt sit mättäs, kun kakkua ei saanut kakkulapiolla leikattua.. oli se kuva jotenki niin kova/sitkeä. Puukolla sai jotenkin, mut kun kakku hupeni niin kuvan loppu tarttui kokonaan veitseen :o Mitä mä tein väärin?

Tein kakun eilen iltamyöhällä. Laitoin kakun päälle kerroksen kermavaahtoa, en kyllä kovin paksusti, mutta niin että pohja peittyi hyvin sen alle. Kermakerroksen päälle painelin kakkukuvan. Siis eihän sitä pitänyt kostuttaa enempää millään tai mitään? Kakku seisoi yön jääkaapissa lautasella ja tänään neljältä tuli vieraat. Otin kakun jääkaapista vasta sillä hetkellä kun pyysin ihmiset syömään. Ja se oli heti vaikeasti leikattavaa. Ei siis johtunut siitä että oisin pitänyt pöydällä kauaa tms..

Oliko vika vaan siinä että kermaa pitäis olla kuvan alla todella paksu kerros? Vaiko siinä et seisoi jääkaapissa lautasella eikä kuvun alla? Miten teillä muilla on ollut? Nyt kaipaisin todella apuja, koska tuola odottaa toinen kuva kun huomenna tulee loput vieraista.. En haluais uudestaan kovaa kuvaa :/

Ullan unelman sivuilta kopsattu:

"VALMIS SYÖTÄVÄ KAKKUKUVA

Valikoimamme sisältää myös valmiita, vohvelisia kakkukuvia joissa seikkailevat lasten suosikkihahmot!
Erilaisiin juhliin löydät valmiita kukka-aiheisia kuvia, joihin voi kirjoittaa onnittelutekstin elintarvikekynällä.

Vohvelikuvan alle kannattaa laittaa runsas kermakerros vähintään 8 tuntia ennen tarjoilua, jolloin kuva ehtii pehmetä kakun pinnalla.
Kuva saattaa nousta hieman reunoiltaan kun se on laitettu kakun päälle, mutta ei hätää: painelemalla se varovasti takaisin asettuu kuva hienosti paikoilleen. Kuva saattaa myös kupruilla mutta tuntien jääkaapissa säilytyksen jälkeen kuprut häviävät. "

Siinä se "virhe" tais olla.

Minä olen tilannut vain niitä ohuita kakkukuvia (niinkuin paperia) ne leikkautuu ainakin tosi hyvin.

Meillä kävi samalla tavalla lapsen synttäreillä.

Ostin kakku kuvan ensimmäistä kertaa ja ohjeiden mukan laitoin kermaa kakun päälle ja kuvan siihen.
Sitten kakku kuvun alle yöksi jääkaappiin.

Seuraavana päivänä oli sitkeää ja kyllä se kakkulapio meni siitä läpi, mutta se kuva venyi sen lapion mukana kun sitä leikattiin ja se sitkeä kuva maistui pahalle.

Siihen jäi kakkukuvakokeilut.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Valikoimamme sisältää myös valmiita, vohvelisia kakkukuvia joissa seikkailevat lasten suosikkihahmot!
Erilaisiin juhliin löydät valmiita kukka-aiheisia kuvia, joihin voi kirjoittaa onnittelutekstin elintarvikekynällä.

Vohvelikuvan alle kannattaa laittaa runsas kermakerros vähintään 8 tuntia ennen tarjoilua, jolloin kuva ehtii pehmetä kakun pinnalla.
Kuva saattaa nousta hieman reunoiltaan kun se on laitettu kakun päälle, mutta ei hätää: painelemalla se varovasti takaisin asettuu kuva hienosti paikoilleen. Kuva saattaa myös kupruilla mutta tuntien jääkaapissa säilytyksen jälkeen kuprut häviävät. "

Minä olen tilannut vain niitä ohuita kakkukuvia (niinkuin paperia) ne leikkautuu ainakin tosi hyvin.

Confetista tilasin sen vohvelisen kuvan ja se kupruili ja suoristui jääkaapissa aivan kuten ohjeessa oli, mutta se oli sitkeä ja paha.

Millainen sen kuvan pitäisi oikeasti olla?

Luulin, että sen on sellainen mauton kerros kakun päällä joka leikkautuu hienosti, mutta ei ollut

Minä ( siis sen HK-kakun kuvan lähettäjä ) olen koristellut aina kakut samana aamuna kun juhlatkin ja näin tein nyttenkin, eli kuva ei ollut minulla yön yli jääkaapissa.
Mulla olevat kuvat on sellaista ohutta ei tuota vohvelia...

Mulla onnistu tosi hyvin. Tilasin tuolta ullan unelmasta juuri vohvelimaisen kuvan. Tein kakun 11 aikaan päivällä ja 5 alkoi juhlat. Mulla siinä päällä oli VISPIkermaa ja vaniljarahkan sekoitus.

Jostain olen lukenut, että jos pelkkään kermaan laittaa, voi käydä juuri noin, että kuva sitkostuu.. en silti ole asiantuntija..
Otitko varmasti sen paperin siitä alta pois? Se nimittäin näyttää, ettei siinä mitään paperia ole, vaikka on. Ja mulla kokemus vain yhdestä kerrasta ja vohvelipohjaisesta kuvasta. niitähän on erilaisia, ja kenties myös toimivat erilailla..

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Ai, paljonkohan sitä kermaa tarvii sitten laittaa että on riittävästi? Oiskohan joku 1,5cm kerros soppeli? Tohon kakkuun mulla meni pursotuksineen 5dl kermaa mutta ilmeisesti se ei riitä.. Ja olihan se tosissaan kadonnut se kerros kuvan alta johonkin.. Kun kuva lähti liikkeelle niin alta paljastui kakkupohjaa :o Oliko kuva voinut imeä kaiken itseensä? Mun tarvii hakea vissiin vielä yksi 2,5dl:n flora vispi..

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mulla onnistu tosi hyvin. Tilasin tuolta ullan unelmasta juuri vohvelimaisen kuvan. Tein kakun 11 aikaan päivällä ja 5 alkoi juhlat. Mulla siinä päällä oli VISPIkermaa ja vaniljarahkan sekoitus.

Jostain olen lukenut, että jos pelkkään kermaan laittaa, voi käydä juuri noin, että kuva sitkostuu.. en silti ole asiantuntija..
Otitko varmasti sen paperin siitä alta pois? Se nimittäin näyttää, ettei siinä mitään paperia ole, vaikka on. Ja mulla kokemus vain yhdestä kerrasta ja vohvelipohjaisesta kuvasta. niitähän on erilaisia, ja kenties myös toimivat erilailla..

Siis älä nyt sano että siinä muka oli joku paperi?! :o :o :o :ashamed: :ashamed: Siis mekö ollaan sitten syöty se paperi hyvällä ruokahalulla? :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:

Siis älä nyt sano että siinä muka oli joku paperi?! :o :o :o :ashamed: :ashamed: Siis mekö ollaan sitten syöty se paperi hyvällä ruokahalulla? :o :o

Jos olet tilannut tuon vohvelisen, niin siinä on paperi, joka pitää poistaa. ja se on aikas hankalaa, ja tosiaan se näyttää siltä, ettei siinä ole mitään, mutta on.

Mulla ainaskin tuli ohjelappunen vielä siinä paketissa mukana..

Mä ostin leivontatarvike kaupasta sellaisen kuvan ja siellä myyjä sanoi että olis hyvä laittaa edellisenä iltana. Kun jostain luin että 4-5 tuntia ennen, ullnaunelman ohjeessa 8 tuntia.
Laitoin siis kuvan edellisenä iltana, aluksi kupruili reunoilta mutta aamulla oli ihan ok. Ja päivällä kyllä leikkautui hyvin, ei se miltään maistunut. Mutta olis vissiin tarvinnut olla iso kerros kermavaahtoa alla, mulla oli vaan ihan vähän, mutta ei silti ongelmia leikkaamisessa. Ja tää meidän kuva oli sellaista ihan ohutta paperia?.

:laugh: :laugh: (SORI)

ääneen ulvoin :laugh:
anteeksi :ashamed:

Syötävä kakkukuva - Säilytys ja käyttö
Mikäli olet tilannut pelkän kakkukuvan ja teet kakun itse, sinun tulee ottaa huomioon muutama seikka jotta kakkukuva säilyy mahdollisimman pitkään, mahdollisimman hyvänä.

Säilytä kakkukuva aina viimeiseen käyttöhetkeen asti siinä tiiviissä ja suljetussa pussissa, jossa se sinulle toimitetaan. Älä siis avaa edes hetkeksi minigrip-pussia ennen käyttöä.

Itse kakkukuva on kiinni valkoisessa taustapaperissa, poista taustapaperi ennen kuvan laittoa kakun päälle.

Tämä kopioitu valokuvakakkuun.fi sivuilta.

Täällä taas.. Ei juma!! Onko siinä oikeesti ollu paperi? :o :headwall: Älkää naurako :ashamed: No joo nyt kyllä itelläkin suupielet nykii.. Mutta siis ei tossa ollut mitään ohjelappusta..Ei siinä pussissa eikä koko paketissa :o Niinpä mä hetken tutkailun jälkeen asettelin kuvan kakun päälle sellaisenaan.. Ajattelin ettei siinä tunnu mitään paperia ja kai nyt joku ohje ois mukana jos joku paperi ois kii siinä :o Eikä se nyt kyllä siltäkään maistunut et ois oikeesti paperia syönyt..Mut oli se aika sitkee.. :o

Eli jos mä nyt haen yhden purkin vielä kermaa niin eiköhän riitä.. Mun seos on flora vispiä ja vaniljatuorejuustoa..Paksu kasa kuvan alle ja onko nyt sit parempi kuitenkin tehdä se tänään illalla kun vieraat tulee jo neljältä? Ja koitanko mä nyt repiä kuvan alta jotain olematonta paperia irti, vaikka mitään mainintaa sellaisesta ei ole?

Täällä toinen joka on ilmeisesti tarjonnut vieraille kakkua kera paperin :wave:
Ihmettelin myös että oli niin vaikea leikata, vaikka kuva oli kakun päällä tarpeeks kauan.. Voi prkl!

Täällä taas.. Ei juma!! Onko siinä oikeesti ollu paperi? :o :headwall: Älkää naurako :ashamed: No joo nyt kyllä itelläkin suupielet nykii.. Mutta siis ei tossa ollut mitään ohjelappusta..Ei siinä pussissa eikä koko paketissa :o Niinpä mä hetken tutkailun jälkeen asettelin kuvan kakun päälle sellaisenaan.. Ajattelin ettei siinä tunnu mitään paperia ja kai nyt joku ohje ois mukana jos joku paperi ois kii siinä :o Eikä se nyt kyllä siltäkään maistunut et ois oikeesti paperia syönyt..Mut oli se aika sitkee.. :o

Mä tilasin confetista ja niiden kuvassa ei ollut irrotettavaa paperia! Kaikissa ei siis ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:

Mä tilasin confetista ja niiden kuvassa ei ollut irrotettavaa paperia! Kaikissa ei siis ole!

No mulla oli sieltä ullan unelmasta, josta joku sanoi et on paperilla.. Mut ei tos tosiaan mitään lappua ollut et ois paperilla..huoh :/

no kokeile varovasti lähteekö siitä irti valkoinen paperin. mutta soi varovainen, ettei se kuva napsahda poikki. Toivottavasti saat seuraavan kakun onnistumaan :)

Jeps, kiitos.. Mä koitan näin.. Ja laitan sitä kermaakin oikein reilusti.. Jos natsais =)

Sanokaa nyt vielä se että laitanko kuvan tänään parin tunnin päästä vai vasta aamulla? Vieraat tulee neljältä.. Ja lätkinkö varmuudeksi sitä kermaa reilu sentin verran?

Ja vielä gallup monenko vohvelikuvassa ollut paperi joka pitää irrottaa ja monellako ei? Mistä tilattu? :D

Yhteistyössä