siitä limatulpasta taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kasvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kasvi

Vieras
mitenkäs kauan siinä taas menikään, kun limatulpan irtoamisesta pääsee synnyttään? eilen illalla irtosi, eikä ainakaan yön aikana tapahtunu mitään. kai nyt ennen maanantaita pitäis jotain tapahtua?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 12:46 Kasvi kirjoitti:
no voi itku sentään. ei siis auta kuin odotella. mitäs tää ruskehtava vuoto on, jota on tullu limatulpan irtoamisen jälkeen, ihan normaalia vai?

Mulla kesäkuussa 04 synnytys käynnistyi ensin limatulpan lähdöllä 3 vrk ennen synnytystä (kuulemma 1-10 vrk voi mennä limatulpan lähdöstä synnytykseen) ja sitten rusehtavaa vuotoa/verta pari vuorokautta, mutta en menny synnärille, koska veri ei ollu kirkasta eikä kipuja ollu. Sitten päätin kuitenkin mennä tarkastuttamaan tilanteen ja kohdunsuu oli jo 5 cm auki ja siitä puolentoista tunnin päästä oli kuopus jo sylissä. Veri tulee kuulemma kohdunsuun/kohdunkaulan avautumisesta, eikä ole vaarallista tuon värisenä ja ilman kipuja.

Onnea synnytykseen, kyllä se sinulla on jo lähellä!

Päivän verran meni mulla :wave: Joudutin tilannetta marssimalla portaita päiväkävelyksi. Sitten ne vedetkin lähti ja pääsi synnärille illaksi. Ennen vuorokauden vaihtumista oli vauva sylissä :D

Voimia koitokseen, pian se vauva on sinullakin sylissä =)

10 päivää on jo menny, eikä mitään synnytystä oo alkanu. Joka päivä tulee lisää tulppaa, ja eilenki oli ihan säännölliset supparit melkeen kolmen tunnin ajan, mutta ei niin ei. Kiusaa vain vauva minua tahallaan. Saapa nähä, mikä jääräpää sieltä lopulta tulee..

Viimeksi kesti viisi tuntia limatulpan irtoamisesta vauvan syntymään.Aina on kuitenkin vauva vuorokauden sisällä syntynyt.
Olisi kiva kuulla miten niillä joilla on mennyt esim. viikko niin onko se toistunut muissakin raskauksissa?

heipähei!!
Itselläni meni n.pari viikkoa yhteensä.Alkoi niin että tuli limaa aika paljon ja välillä ei mitään.Sitten samana päivänä kun synnytys käynnistyi tuli loputkin..limaa jossa oli verisiä "rihmoja"...yäk.sitten meni n.10 min.ja lapsivedet menivät ja siitä 2h niin vauva oli sylissä..(tosin minulla oli käynnistetty synnytys)
Mutta limatulpasta ei kyllä voi sanoa tarkkaa aikaa..mutta lähellä alkaa olemaan..se on niin yksilöllistä.Esikon syntymässä en edes huomannut mitään tulppia... :D

mulla jo viikon päivät tullu tuota limatulppaa, välistä kirkkaampana limana, välistä rusehtavana, ja mitään ei oo tapahtunu sit muuta. muissa raskauksissa en oo kyseistä tulppaa edes havainnut. =) nyt siis neljäs raskaus ja rv 39+5

Yhteistyössä