Siivoamaan vai asiakasneuvojaksi??? Vuodeksi pitäisi työllistyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihin

Vieras
Olen nyt hoitovapaan jälkeen palaamassa työelämään vuoden ajaksi, jonka jälkeen suunnitelmissa olisi uudelleenkouluttautuminen yliopistossa. Nyt tälle ajalle sitten etsin jotain "aivotonta" perustyötä, jolla saisi lähinnä palkkaa ja ajan kulumaan, mutta jonka jälkeen jäisi kuitenkin vielä voimia lukea pääsykokeisiin vuoden vaihteen jälkeen ja nyt syksyllä aikeissa olisi suorittaa opintoja avoimessa yliopistossa. Eli suunta on siis opiskelemaan, mutta väliajalle etsin töitä jotka eivät olisi aivan liian kuluttaviakaan.

Sain paikan kerrossiivoojaksi Sol-siivouspalveluun, mutta toisena vaihtoehtona olen miettinyt myös näitä rekryfirmojen kautta tehtäviä teleoperaattoreiden palveluneuvojan työtä. Työajat olisivat jälkimmäisessä inhimillisemmät, mutta toisaalta olen taas kuullut paljon huonoa noista paikoista ja työstä itsessään. Siivouskaan ei nyt ihan kamalasti houkuttele, tahti on kova ja palkka pieni rankkuuteen nähden.

Onko teillä muilla kokemuksia kyseisistä töistä? Mielelläni kuulisin mitä olette pitäneet töistänne?

Jos palveluneuvojalla tarkoitetaan ihan vaan asiakaspalvelua niin sitten se. Mutta jos siihen kuuluu puhelinmyyntiä ja vielä jollain provikkapalkalla niin sitten siivous.

Eli selvittäisin ensin työnkuvan molemmista tarkemmin :)

Sen verran tiedän että tuossa asiakasneuvojan työ on siis myynnillistä asiakasneuvontaa eli siinä asiakasta palvellessa samassa pitäisi kaupatakin teleoperaattorin tuotteita. Tuo nyt ei kamalasti häiritse, mutta lähinnä mietin sitä miten painostavia noissa paikoissa on nuo myyntitavoiitteet. Eli palkkana on peruspalkka + provikat. Lähinnä mietin kumpaa työtä sietäisin paremmin vuoden ajan ja kumman homman jälkeen jäisi paremmin mehuja pienen lapsen kanssa olemiseen sekä tuohon opiskeluun. ;)

No palkka on meillä ihan ok ja työ ihan inhimillistä :) Ei ole pakko myydä mutta tokihan se tietää lisää aina palkkaan ja soittaahan ne ihan ostomielessäkin ne asiakkaat jo itsekin että ei ole aina vaikea myydä ;)

Olen ollut itse teknisenä asiakasneuvojana. Siellä ainakin myynti tavoitteet oli todella löysät ja ihan saavutettavissa. Kyllähän se työ vähän hiostavaa on, kun aina tulee asiakkailta pas*aa niskaan. Toisaalta lyhyelle aikajaksolla voi relata, kun tietää että työt kuitenkin loppuu pian. Oppii käyttämään ainaki useita perustoimisto-ohjelmia, eli jos tuleva alasi vaatii tietokoneen käyttöä, voi tuo työkokemus olla hyödyksi tulevaisuudessa.

Ei kannata mennä solille kerrossiivoojaksi...itse ollut ja irtisanoin itseni puolen vuoden jälkeen.
Palkkojen maksussa ongelmia, pikkupalkalla pitäisi raataa niska limassa ja tehdä ylitöitä ilmaiseksi.

Ei enää ikinä solille

Jos löytyy, etsi ihmeessä toimistosiivousta. Melko puhdasta hommaa ja minulta ainakin sujui tosi paljon nopeammin mitä siihen oli laskettu kuluvan. Työhön lähtö itse päätettävissä ja poiskin sai lähteä kun homma oli tehty! Voi mennä aluksi jonkun aikaa, ennen kuin oppii nopeaksi mutta sen jälkeen kannattavaa hommaa.

Kiitokset vastaajille. Lapsen hoitoaikojen vuoksi houkuttelee tuo puhelintyö enemmän kuin siivoustyö. Mies tekee aikaista aamuvuoroa, joten tuo lapsen hoitoon vieminen jää minun harteilleni. Ja onneksi ei tässä nyt ole mikään urakehityksen kannalta tärkeä työ edessä...kunhan vuoden saisi kulumaan jotenkin inhimillisesti.

Ottaisin asiakasneuvojan. Ihan sen takia, että siinä saa olla enemmän ihmisten kanssa tekemisissä, joten kyllästyminen ja pitkästyminen olisi epätodennäköisempää. Ihmisiä kun löytyy niin paljon erialaisia.

[QUOTE="vieras";24153012]Mikset mee Mäkkäriin töihin? :)[/QUOTE]

Ehkä kuitenkin vaikka mielummin siivoomaan...Mutta juuri tuon työn yksinäisyyden, hankalien työaikojen ja työn kiivastahtisuuden vuoksi kyllä enemmän kiinnostaisi vaikka tuo palveluneuvojan työ. Itsellä on jo yliopistotutkinto, mutta en tosiaan halua mitään liian haastavaa työtä ensi vuodelle. Aikaa pitäisi jäädä opiskeluunkin.

Vaikee sanoo, itse olin palveluneuvojana melkein kaks vuotta ja koskaan en oo ollut niin onnellinen kun sillon kun irtisanoin itseni. Se työ sopii ihmisille, jotka osaa myydä :) Itse koin tosi ahdistavana myyntitavoitteet ja sen kuinka asiakkaille pitää myydä oikein, eli just se että joitakin asioita ei saa sanoa yms.. En ole kyllä yhtään myyntihenkinen, elikkäs itse olisin mieluummin asiakaspalvelussa kun siinä myymässä. Toisaalta kuitenkin tuommonen vuoden pätkä menee vaikka seipäännokassa, ja työkaverit oli kyllä tosi mahtavat! (vaikkakin työntekijöiden vaihtuvuus alalla on tosi vilkasta..)

eipä kannata mennä kumpaankaan, anna ne työt niille jotka sitä enemmän arvostaa, ja jotka ovat ehkä kyseisille aloille opiskelleetkin.

Niin, ja pyhällä hengelläkö sitä pitäisi elää? Epäilen että Suomessa on muutama muukin työssä paikassa jota ei nyt aivan kamalasti arvosta, mutta koska kuitenkin perheen pitäisi syödäkin toisinaan, raahaa luunsa aina aamuisin työpaikalleen. Jos olisi mahdollista elää utopiamaailmassa, tekisin nyt jo juuri sitä mitä haluaisinkin, mutta koska opinnot alkavat vasta vuoden päästä, ei muuta mahdollisuutta ole kuin työllistyä mahdollisimman yksinkertaisesti.

[QUOTE="mie";24153559]Vaikee sanoo, itse olin palveluneuvojana melkein kaks vuotta ja koskaan en oo ollut niin onnellinen kun sillon kun irtisanoin itseni. Se työ sopii ihmisille, jotka osaa myydä :) Itse koin tosi ahdistavana myyntitavoitteet ja sen kuinka asiakkaille pitää myydä oikein, eli just se että joitakin asioita ei saa sanoa yms.. En ole kyllä yhtään myyntihenkinen, elikkäs itse olisin mieluummin asiakaspalvelussa kun siinä myymässä. Toisaalta kuitenkin tuommonen vuoden pätkä menee vaikka seipäännokassa, ja työkaverit oli kyllä tosi mahtavat! (vaikkakin työntekijöiden vaihtuvuus alalla on tosi vilkasta..)[/QUOTE]

Niinpä. :) Samaa olen ajatellut itsekin eli sama kai tuo kumpaa työtä nyt tekee. Vuosi menee kuitenkin nopeasti. Tärkeintä on se, että on se työpaikka! :)

Yhteistyössä