Siivoaminen kerran viikossa terveellisempää kuin päivittäinen jynssäys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölypallero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pölypallero

Vieras
Hah, kylläpä tuli lauantaina helpottunut olo kun katsoin Yle teeman tutkiva juttu-ohjelman: Kannattaako siivota? Ohjelmassa testattiin mm. venäläistä ja suomalaista huonepölykantaa keskenään ja vaikka Venäläisissä kodeissa oli enemmän pölyä niin se oli "terveellisempää". Suomessa siivotaan nykyään liikaa ja lapset altistuvat allergioille herkemmin. Lääkäri totesi ohjelman perheenäidille että voi huoletta siivota vain kerran viikossa!

En ole tosiaan himosiivooja mutta jos tuo lopputoteamus pitää paikkansa niin en kyllä aiheuta itselleni vastaisuudessakaan hillitöntä siivousneuroosia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pölypallero:
Hah, kylläpä tuli lauantaina helpottunut olo kun katsoin Yle teeman tutkiva juttu-ohjelman: Kannattaako siivota? Ohjelmassa testattiin mm. venäläistä ja suomalaista huonepölykantaa keskenään ja vaikka Venäläisissä kodeissa oli enemmän pölyä niin se oli "terveellisempää". Suomessa siivotaan nykyään liikaa ja lapset altistuvat allergioille herkemmin. Lääkäri totesi ohjelman perheenäidille että voi huoletta siivota vain kerran viikossa!

En ole tosiaan himosiivooja mutta jos tuo lopputoteamus pitää paikkansa niin en kyllä aiheuta itselleni vastaisuudessakaan hillitöntä siivousneuroosia. :D

kyllä mä oon tiennyt tuon jo vuosia. Siksi meillä ei sairastellaakkan ku ei jatkuvasti siivota. tietty suuret roskat lakaistaan, mutta lattiat luututaan kerrana viikossa vessatkin pestään samaa tyliin, paitsi jos on oikin kakkaset pöntöt

no en mä kyllä niitä ovenkahvojakaan joka päivä jaksa jynssätä. silloi ku siivotaan nii pyyhitään, kuten myös ovet, jso nissä ei oo näkyviä tahroja

Meillä ei tosiaan luututa lattioita kerran viikossa! Hirveä rumba lasten kanssa yksinhuoltajana tyhjentää lattiat pesua varten kun leluja tulee samantien lisää, soutamista ja huopaamista. Pyyhin isoimmat tahrat tietty rätillä ja imuroin melkein joka päivä mutta hyvä jos kerran kuukaudessa saa kunnolla luututtua. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei tosiaan luututa lattioita kerran viikossa! Hirveä rumba lasten kanssa yksinhuoltajana tyhjentää lattiat pesua varten kun leluja tulee samantien lisää, soutamista ja huopaamista. Pyyhin isoimmat tahrat tietty rätillä ja imuroin melkein joka päivä mutta hyvä jos kerran kuukaudessa saa kunnolla luututtua. :snotty:

miekin olin lähemmäs 5-v yh ja siitäkin huolimatta sain tehtyy siivoukset ihan kuin nytkin.... =)

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Siivoan ihan joka päivä (imuroin ja moppaan) samoin käyn ovenkahvat läpi... me ainakin hukuttas koiran karvoihin ja hiekkaan muuten....

Ihan uteliaisuudesta... käytkö töissä?

kyselee työtätekevä yksinhuoltaja :D

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miekin olin lähemmäs 5-v yh ja siitäkin huolimatta sain tehtyy siivoukset ihan kuin nytkin.... =)

niin, yleensähän se puoliso on töissä ja siinä on yksi sotkija lisää... riippuu toki lasten määrästä.

Meillä siivotaan aika kausittaisesti. Perussiistiä on aina suurinpiirtein. Imuroin melkein joka päivä mutta lattioiden luuttuaminen on itselleni myös sellainen homma mihin ei aina ihan heti innostu. :ashamed: Lapset on kaikenkaikkiaan olleet jokatapauksessa ihmeen terveitä satunnaisia hoidosta saatuja perusflunssia lukuunottamatta. Uskon myös itse tuohon kohtuullisen siivoamisen mantraan.

Yhteistyössä