siivoatteko koko oman kodin yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24600445]Mie vien matot ulos, ettei ne ois sisällä tiellä, nopeuttaa moppaamista.[/QUOTE]

mä mooppaankin vain maton ympäriltä :) nii ja meillä on vain 3 mattoa, olisin mieluiten ilman, mutta kaiun takia pakko olla jotain tekstiilejä ja sitten on ihan minimi määrä meillä.

Lisään vielä että meillä ei myöskään ole varsinaista siivouspäivää,vaan jokapäivä jotain-periaatteella mennään ja siistiä on. (Tai ainakin puhdasta - lelut on kyllä hujan hajan mutta se ei tahtia haittaa)

Siivoan joo yksin, kun yksin asunkin. Onneks on vaan reilu 50 neliötä. Tiukkaa tekee silti ton siivoamisen kanssa, imuroin ehkä kerran kuussa ja lattiat pesen hyvä jos kerran vuodessa.

Mä en vie mattoja ulos ikinä. Enkä siivoa yksin, lapset saavat siivota omat huoneensa.
Mies pesee saunan, se on täysin sen homma. Muuten en vaadi siltä juurikaan siivoamisia koska se tekee 3-vuorotyötä ja ylitöitäkin tosi paljon, minä olen kotona ja lapset on jo isoja.
Siivoan joka päivä keittiötä, pesen pyykkiä, niin ettei täällä ihan kauheaa kaaosta pääse tulemaan. Imuroin yleensä pari kertaa viikossa, kerran viikossa pesen lattiat, pesen vessat, pyyhin pölyt. Eteistä joutuu järjestelemään ja imuroimaan useimminkin. Lakanat vaihdan parin viikon välein. Lapset vaihtavat omiin sänkyihinsä itse, nuorempaa avustan (11v).

110 neliötä ja siivoan yksin. Eli vien matot ja petivaatteet ulos + kopistan ne, pyyhin pölyt, imuroin sohvat, sohvatuolit ja lattiat, pesen vessat, luutuan lattiat. Lapset auttaa joskus mattojen ja petivaatteiden kantamisessa.

Sitä mä en oo oikein ikinä tajunnu että miten ne lapset voi estää siivoamisen?? :O Siis ap:n kommenttiin liittyen "kun on vielä lapsetkin siinä" vai miten ap nyt kirjotti. Mulla on yks kaveri joka ei voi siivota ellei sen mies tai joku muu vie lapsia puistoon siksi aikaa. Ihan normaaleja leikki-ikäisiä sen lapset. Ja kirpparillekaan se ei voi mennä lasten seurassa "kun siitä ei tuu mitään". Käsittämätöntä, mutta onneksi mun ei tarvi kaikkea ymmärtääkään :D :D

Mitä siivoukseen niin meillä mies tamppaa matot, muutoin mä siivoan aina kaiken.

En. Lapset siivoavat tavarat paikalleen, mies imuroi, esikoinen pyyhkii pölyt. Minä pesen vessan, hoidan pyykkihuollot ja kuurailen kuurailtavat. Tasaisin väliajoin ajan miehen muksujen kanssa pois, että saan siivottua perusteellisemmin (silloinkin ollaan perussiivous jo tehty eli puunailen sellaisia harvinaisempia paikkoja).

[QUOTE="äiti minäkin";24600788]Niinpä mäkin ihmettelen. Kun jokainen tekee osansa, niin ei se niin hirveä homma ole. Ja kyllä- lapsetkin voi olla kotona siivouspäivänä. Oppivathan siinä samalla kodin hoitoa ja saavat vastuuta ikänsä mukaan tietysti.[/QUOTE]

Meillä on niin vähän yhteisiä vapaapäiviä miehen kanssa, että ei haluta tuhlata niitä siivoamiseen. Jompi kumpi siivoaa aina yksin vapaapäivänään.

Lapset keräävät omista huoneistaan tavarat omille paikoilleen ja tokaluokkalainen pyyhkii huoneestaan pölyt, mutta muuten haluan siivota 160 neliön asunnon yksin, koska mies on sellainen hutales, että jos hän esim. imuroi on lattian pesemisessa valtava työ ja jos hän pesee lattian niin se tehdään vain kuluväylillä. Viikkosiivoukseen mulla kuluu kaksikerroksisessa talossa parisen tuntia.

Joka päivä pyyhkäisen lattiat mikrokuitumopilla (kuivalla) että saan hiekan ja pölyn pois. Kerran viikossa siivotaan kunnolla eli pari mattoa ulos (mies tamppaa) sitten mies imuroi ja minä pesen lattiat, vessat ja pyyhin pölyt. Noin kerran kuukaudessa pesen saunan ja pesutilat. WC-tilat pestään useammin kuin normiperheessä kun on monta kakkapyllyä pestävänä ;-D

Mä oon tän päivää "räjäyttäny" meidän taloa. Mies niitti nurmikkoa ja lapset oli, ainakin periaatteessa, häen kanssaan ulkona. Mattoja meillä on kaks, olkkarissa ja takkahuoneessa, sellaisia karvamattoja jotka viedään ulos ehlkä kaks kertaa vuodessa. Nyt ei viety ja se onkin miehen homma, mä en jaksa edes kantaa niitä, isompi on yli kolmemetriä pitkä ja leveyttäkin varmaan kaks metriä. Neliöitä on 136. Nyt tein sellaisen perussiivouksen, eli pölyt, imurointi ja lattioiden pesu. Mutta suurin homma on siinä tavaroiden korjailussa. Haluaisin että koti ois aina siisti mutta valitettavasti ei oo, ainakaan mun mielestä. Lapset kerää periaatteessa omat tavaransa pois, mut aina on joku auto jossain pöydän kulmalla jonka mä sit kiikutan lasten huoneisiin

Yksin asuessani siivosin oikeastaan koko ajan, aina kun näin pölyä pyyhin pois, suursiivouksen tein vähintään kerranviikossa ja hyvin usein järjestelin kaapit uudestaan. Nukkumaan en mennyt jos kaapinovet eivät olleet kiinni tai tavarat siellä missä piti.
Nyt miehen kanssa asuessani, en ole enää niin tarkka, mutta esim, pyykkejä mies ei viikkaa, koska en tykkää kuinka hän laittaa ne kaappiin.
Minä tai mies käynnistämme pyykkikoneen, mutta yleinsä minä laitan kuivumaan. Keittiön siivoaminen, tiskaaminen kuluu oikeastaan minulle. WCn saatan pestä joka päivä.. Helppo suihkuun mennessä samalla pestä pönttö ja lavuaari ja suikustatullessa kastella koko lattia ja kuivata.
Imuroin n. kerran viikossa, mutta joka päivä lakaisen lattian ja aina jos siinä jotain näen, lakaisen pois. Matot viedään ulos ehkä kerran kuukaudessa ja pölyt pyyhin joka toinen viikko. Lattian pesen n. kerran viikossa tai jos nään siinä jonkun tahran. Nyt koko asunnon siivous ja huolto on minun vastuullani, koska miehellä jalka paketissa, mutta normaalisti hänelle kuuluu matot ja lattian pesu tehdään usein vuorotellen..

Meilllä asuu minun lisäkseni mies, vauva ja lemmikkejä, molemmat aikuiset siivoavat :) Minä siivoilen päivittäin enemmän, järjestelen ja koitan ylläpitää siisteyttä (mies sotkee ihan älyttömästi) kun mies taas innostuu aina kerralla tekemään isomman siivouksen.

Jatkan vielä: lapset ei auta pyytämällä, käskemällä eikä lahjomalla. Edes leluja eivät saa omasta huoneesta (tai muualta, minne ne ovat levittäneet) kerättyä. Ja ovat jo isoja: 11, 8 ja 5 v. Millä tähän saa jotain muutosta?! Hermot piukalla, kun kaikki muukin on lasten kanssa toooosi vaikeaa.

en mä vie mattoja koskaan ulos, ei oo tarvis. ja mä siivoilen pikkasen joka päivä, niin ikinä ei oo oikeestaan mitään suursiivouksen tarvetta. lattioidenpesupäivänä siivoan kyllä vähän enemmän yleensä.

Yhteistyössä