Siivoojakin on ihminen!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivooja

Vieras
On hyvien tapojen mukaista tervehtiä meitä käytävillä, olemmehan samassa talossa töissä. Kun tulen toimistoosi niin tervehdin aina mutta harvoin saan vastausta. Tarkoitukseni ei ole häiritä työtänne mutta silti olette kuin olisin hyvin ei toivottu henkilö ja kun tulen pöytänne kohdalle te joko häivytte siitä mitään sanomatta. Tai ette tee elettäkään että voisin mopata pöydän eestä. No omapa on häpeänne, tehkää töitä paskan ja pölyn kanssa.
Ja voitte olla varmoja että teistä epäkohteliasta ylimielisistä moukista puhutaan hyvin lämpimästä meidän kahvitauolla....

Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
On hyvien tapojen mukaista tervehtiä meitä käytävillä, olemmehan samassa talossa töissä. Kun tulen toimistoosi niin tervehdin aina mutta harvoin saan vastausta. Tarkoitukseni ei ole häiritä työtänne mutta silti olette kuin olisin hyvin ei toivottu henkilö ja kun tulen pöytänne kohdalle te joko häivytte siitä mitään sanomatta. Tai ette tee elettäkään että voisin mopata pöydän eestä. No omapa on häpeänne, tehkää töitä paskan ja pölyn kanssa.
Ja voitte olla varmoja että teistä epäkohteliasta ylimielisistä moukista puhutaan hyvin lämpimästä meidän kahvitauolla....

Toiset nyt vaan ovat ajattelemattomia, ei sille voi mitään. Toiset ovat sitä mieltä, että kun on itse lukenut paljon, niin saa muita kohdella kuin paskaa.
Onneksi meidän työtämme arvostaviakin löytyy.

Palstalla moni listaa siivoojan ammatin paskimpien listalle, toivon mukaan eivät opeta lapsilleen samaa asennevammaista suhtautumista :(.

Minä pidän työstäni todella paljon. Saa työskennellä sisällä, saa työskennellä itsenäisesti. Kukaan ei ole selkään huohottamassa aikatauluineen, eikä mopit seuraa kotiin, kun työpaikan oven perässäni suljen =).

Olen pahoillani kokemuksestasi :hug:
Itse kyllä tervehdin siivoojaa, mutta en oikein osaa tai ehdi oman työni ohessa enempää jutun juurta kehitellä. Arvostan kyllä työtänne ja se, että lähden pöytäni äärestä pois niin on vain tarkoitus antaa siivoojalle työrauha. Ylimielinen en kyllä toivottavasti ole, en ainakaan ole tarkoituksella ollut.

Joo,siivojia ei arvosteta. Omassa työpaikassa tehdään laitosapulaisten kanssa niin tiivistä yhteistyötä,että ei tulisi mieleenikään jättää tervehtimättä tms.

Mutta siivoojan tyttärenä tiedän,että tuota ilmana kohtelua sattuu aika paljon. Tervehdin aina päiväkodilla käydessäni ja koulussa käydessäni paikan siivoojia,mutta olen varma,että kaikki eivät niin tee.

Varmaan huomaisivat sitten,kun jättäisit siivoamatta. Mutta nokka pystyyn vaan! SINÄ teet arvokasta työtä!!

mä tervehdin täällä talossa pizzakuskitkin :whistle:

Ja ilman siivojia rapuissa ... oli aikas kamalan näköistä.
Harmittaa vaan että kilpailutus tekee sen että aikaa siivoamiselle ei ole kauheasti ja se näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä johtuukin, että teitä ei arvosteta. Kahvipöytäpuheet kun kantautuvat kuitenkin meidän muiden enemmän koulutettujen korviin.

Koulutuksella kun ei sydämen sivistystä saa.

Eikä sitä ole kaikilla siivoojillakaan syntymälahjana.

On se kamalaa, ettei siivoojia arvosteta. Itse olen sairaalassa töissä ja olen huomannut että siivoja on vähintään yhtä tärkeä työpaikallamme kuin me hoitajat ja lääkärit. Mikä olisikaan tilanne sairaalabakteerien ja ripulitautien suhteen, jos siivoojat jättäisivät saapumatta osastollemme. Olette parasta A-ryhmää!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoituri:
On se kamalaa, ettei siivoojia arvosteta. Itse olen sairaalassa töissä ja olen huomannut että siivoja on vähintään yhtä tärkeä työpaikallamme kuin me hoitajat ja lääkärit. Mikä olisikaan tilanne sairaalabakteerien ja ripulitautien suhteen, jos siivoojat jättäisivät saapumatta osastollemme. Olette parasta A-ryhmää!
Tämä olisi joskus ihan kiva kuulla. Yleensä ainoa palaute on: "täällä on joka paikka ihan veressä". Oikeasti lattialta löytyy nuppineulanpään kokoinen tipla jotain, ei edes aina sitä vertakaan.
Toinen mikä olisi ihan kiva myöskin tietää ajoissa olisi eristykset ym. Yleensä niistäkin sanotaan vasta sitten kun potilas on lähtenyt kotiin ja sitä ennen huonetta on siivottu moneen kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaalan laikkari:
Tämä olisi joskus ihan kiva kuulla. Yleensä ainoa palaute on: "täällä on joka paikka ihan veressä". Oikeasti lattialta löytyy nuppineulanpään kokoinen tipla jotain, ei edes aina sitä vertakaan.
Toinen mikä olisi ihan kiva myöskin tietää ajoissa olisi eristykset ym. Yleensä niistäkin sanotaan vasta sitten kun potilas on lähtenyt kotiin ja sitä ennen huonetta on siivottu moneen kertaan.

Omalta osaltani en ole noin törppö mutta niitäkin sairaalamaailmaan mahtuu tuhansia! Itse osaan hakea puhdistusaineen ja pyyhkeen ja siivota roiskeet itsekin pois, en halua juoksuttaa siivoojia vain juoksuttamisen ilosta. Meidän osastolla on kyllä isot kyltit huoneen ovessa, jossa eristys on.

Mä oon siivoomassa sillä periaatteella, että se on myös mun työpaikka. En mene seinänviertä pitkin enkä viitsi mielistellä, mutta tervehdin kyllä ihan reippaasti, yleensä yritän olla se joka tervehtii ensin. Jos joku ei mua tervehdi, se on hänen asiansa. En myöskään pyyhi pöytää, jos minua ei väistetä. Ne tekee omia töitään ja minä myös, sen verran, kuin pääsee tekemään.

Itse olen tehnyt toimistosiivousta ja voi miten kiitollinen olinkaan niille toimistolaisille jotka lähtivät pois työpisteeltään, että sain siivota rauhassa. Usen lähtivät heti kun työnsin kärryt kohdalle. Mielelläni kyllä myös porisin muutaman sanan niiden harvojen kanssa, jotka eivät lähteneet pois. Antoivat kyllä tietä siivoojalle.

Minkä ihmeen takia kaikenmaailman siivoojia, huoltomiehiä, remppaukkoja sun muita eestaas liikkuvia ihmisiä pitäisi tervehtiä? Kun ei niistä ketään ees tunne! Pian varmaan pitäis kadulla morjenstaa kaikkia vastaantulijoita, ettei nyt vaan kukaan pahoittaisi mieltään.

Mä en ole pitkiin aikoihin kohdannut työpaikalla siivoojaa - siis moniin vuosiin - koska olen ollut työpaikoissa, joissa siivooja käy tekemässä työnsä silloin, kun talon muu väki ei ole enää paikalla. Mutta oli vuosia sitten yksi ilta, kun jouduin jäämään pitkään ylitöihin ja siivooja putkahti paikalle. Vähän taidettiin puolin ja toisin säikähtää toisiamme, kun kuvittelimme kumpikin olevamme talossa yksin :D Ei kyllä olisi tullut mieleenkään olla tervehtimättä ja muutenkin jokunen sana siinä vaihdettiin.

Mua ei viimeksi TYKSin käytävällä siivoojat tervehtiny takas... Ehkä eivät olleet tottuneet siihen että heitä tervehditään ja luulivat kenties mun olevan joku HULLU?

Miä tervehdin teitä aina koulussa, yleensä jään juttelemaankin. Tai sitten mennään yhessä aamukahville. Pyydän anteeksi jos marssin just siitä mistä siä oot siivoomassa. Kiitos kun siivootte meidän jälkiä =)

olen hoitaja ja todella kiitollinen että teitä on olemassa. mihin paskaan me upottas jos siivoojia ei olisi. ja todellakin tervehdin myös siivoojaa ja kaikkia keitä meidän työpaikalla pyörii joko työn tai vierailun merkeissä. kiitos teille hienosta ja arvokkaasta työstänne.

ja pidän siivoojaa ystävänäni ja olen erittäin kiitollinen koska en selviäisi ilman. Luotan häneen 100% ja olen antanut kotiaivaimeni jotta pääsee sisään kun en ole kotona. Lisäksi muistan aina merkkipäivinä ja jouluna.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
mä tervehdin täällä talossa pizzakuskitkin :whistle:

Ja ilman siivojia rapuissa ... oli aikas kamalan näköistä.
Harmittaa vaan että kilpailutus tekee sen että aikaa siivoamiselle ei ole kauheasti ja se näkyy.

Juu ja se on se asiakas, siis palvelun ostaja joka kilpailuttaa. Ja siitä seuraa se, että oikeudenmukaisuuden nimissä mitoitusta eli työtahtia on kiristettävä sielläkin, missä ei kulpailuteta. Ja sitten asiakas, eli palvelun ostaja murisee kun ei ole yhtä siistiä kuin ennen. Miten voisi ollakaan, jos hän on halvemmalla saadakseen ostanut vaikkapa lattioiden pyyhinnän joka toinen päivä, aikaisemman päivittäin tapahtuvan tehtävän sijaan. Eli sitä saa, mitä tilaa, ei se siivooja ilmaiseksi saa tehdä samaa työtä, minkä ennen maksusta teki.

Meidän töissä oli eräs työnjohtaja joka aina vaan aamuisin murahti jotain epämääräistä kun toivotin hyvät huomenet. Sitä jatkoin joka aamu vaikka välillä vähän pelottikin..myöhemmin poristiin ja vitsailtiinkin hänestä kun on niin pelottava tapaus :D ei edes ajatellut että vaikuttaa epäkohteliaalta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä johtuukin, että teitä ei arvosteta. Kahvipöytäpuheet kun kantautuvat kuitenkin meidän muiden enemmän koulutettujen korviin.

Myös siivoojissa on koulutettuja henkilöitä, sekä siivousalan koulutuksen saaneita ja aivan erialan kuolutuksella olevia

No siivoojat on niin pohjasakkaa ettei niitä kehtaa ruveta moikkailemaan, olipa käytynä joku hiton laitoshuoltajan koulu tahi ei.

Hävettää niiden akkojen puolesta kun yrittävät tervehtiä ja ruveta juttusille, eivät tajua olevansa alempiarvoisia ja että suu olisi parempi pitää supussa.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaalan laikkari:

kurjaa kohtelua.....meitin sairaalassa on hyvä kohtelu niin lääkäreiltä kuin hoitsuilta.

Yhteistyössä