Siivousfanaatikoille ja muille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnellinen Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnellinen Äiti

Vieras
En ymmärrä ihmisiä joiden elämä on kodin puunaaminen! Siis koti näyttää siltä kuin siellä ei elettäisi tai harrastettaisi mitään... Vaimot jotka kulkevat jatkuvasti miestensä perässä rätti kourassa saavat minut kyllä huvittumaan. Hankkikaa oikeasti sisältöä elämään kotiäidit! Harrastakaa jotain muutakin kuin lifestyle-ohjelmien tuijotusta tai julkkisjuorujen kärkkymistä... ja antakaa miestenne edes hengittää kotona! Ei kuppien tarvi olla lajiteltuna värin mukaan tiskikaapissa...

Mua säälittää ne, jotka tuhlaa energian toisten mollaukseen :)

Niin ja ei osunut omaan nilkkaan, tai pidän kyllä siistista kodista, mutta esim. lastenhuone ei ole sitä oikeastaan ikinä... Olen menettänyt toivoni sen suhteen. Niin ja kupitkin laitan kaappiin sattumanvaraisesti tiskatessa :o

Jaa meillä aina mä siivosin vaikka kävin töissä. No exällä oli välillä selkä paskana ja muuta, mutta tärkeintä, että ruoka oli ajallaan ja koti kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Äiti:
En ymmärrä ihmisiä joiden elämä on kodin puunaaminen! Siis koti näyttää siltä kuin siellä ei elettäisi tai harrastettaisi mitään... Vaimot jotka kulkevat jatkuvasti miestensä perässä rätti kourassa saavat minut kyllä huvittumaan. Hankkikaa oikeasti sisältöä elämään kotiäidit! Harrastakaa jotain muutakin kuin lifestyle-ohjelmien tuijotusta tai julkkisjuorujen kärkkymistä... ja antakaa miestenne edes hengittää kotona! Ei kuppien tarvi olla lajiteltuna värin mukaan tiskikaapissa...

olen juuri tuon tyyppinen...mutta olen päättänyt muuttaa tapojani,vähennän siivousta ja otan rennommin...jää aikaa enemmän lapsille,haluan kuitenkin lasten parasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Äiti:

Vääks! Mun pahin neuroosi on, jos mun lasit on väärässä järjestyksessä tiskikaapissa!!! Siksi kukaan muu ei saa tyhjentää tiskikonetta täällä.

Ja mä en pysty rentoutumaan jos on sotkuista. Anteeksi, että se vaivaa sinua.

Lasten huoneet saa olla toki sotkuiset, mutta ne ovet pysyy sitten kiinni :D

Heh, minä olen siivoushullu ja aina on puhdasta meillä, mutta se ei kyllä karsi muita harrastuksia, joita on aika paljon...enkä katso mitään lifestyle juttuja, enkä kärky julkkisjuoruja :)

Joten lähinnä säälittää tai ihmetyttää tuollainen olettaminen...

P.s.Sinullako ei ole aikaa siivota muilta töiltä?

Meillä onkin kupit ja lautaset lajiteltuna kaapissa, ei tiskikaapissa. :saint: Mutta en mä siihen ylimääräistä energiaa laita, kun tyhjennän apk:ta, niin laitan astiat heti omille paikoilleen. =) Muuten mä olen kaukana siivousintoilijasta; meillä on aina sotkuista. Olen laiska. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Heh, minä olen siivoushullu ja aina on puhdasta meillä, mutta se ei kyllä karsi muita harrastuksia, joita on aika paljon...enkä katso mitään lifestyle juttuja, enkä kärky julkkisjuoruja :)

Joten lähinnä säälittää tai ihmetyttää tuollainen olettaminen...

P.s.Sinullako ei ole aikaa siivota muilta töiltä?

Minäkin siivosin eilen siten, että pyyhkisin kaikki lampun päälliset ja oven kahvatkin. 1,5 tuntia, 120 neliötä, 4 huonetta ja keittiö. Mä oon kyllä entinen ammattilainen :D

Mä olen tarkka siitä miten meidän (meinasin kirjoittaa mun... :whistle: ) tiskikone tyhjätään ja täytetään ja uppoudun mielelläni sisutusohjelmiin, mutta en jaksa imuroida kuin kerta viikkoon ja luutuaminen jää vieläkin vähemmälle... ja meillä on kaksi kissaa joista irtoaa älyttömästi karvaa. Että ehkä ne karvapallerot lattialla ja muruset sohvanpäälisellä (koska meillä saa myös syödä sohvalla) kompensoi mun tiettyihin asioihin rajoittuvan kontrollintarpeen :D

Joo, ei tarvitse sikolätissä tietenkään elää mutta joillakin todella menee mielestäni siivousintoilu vähän yli! En tosiaan arvostele kuin sellaisia ihmisiä jotka kärsivät jo melkein siivouspakkomielteestään. :O Ja olen huomannut että heidän miehensä ovat todella onnettomia yleensä... Koittavat kyllä pakon alla siivota jälkensä mutta mikään ei yleensä kelpaa veimoille. Aina joku on väärin tai huonosti tehty!

Miten ketään voi pakkomielteistä arvostella ? Eihän sellainen ole ihmisen oma "vika" ja tuo mainitsemasi verbi 'kärsiä' sopii niihin hyvin.

Itsekullakin on pakkomielteitä ja riippuvuuksia. Joku siivoaa, joku lukee sähköpostin kerran tunnissa, joku kantaa aina puhelinta mukana, joku menee aina nukkumaan klo 22 jne.

Kyllä kotona pitää perussiistiä olla, kupit myös kaapissa ojennuksessa :) Pyykit pitää ripustaa suoraan ja laittaa aina samanvärisillä pyykkipojilla kiinni :D En minä ehdi mitään telkkaria tuijottaa, mun aika menee siivoukseen. Ja ylläripylläri, olen ammatiltani laitoshuoltaja, ylpeä sellainen, näkisittepä miten ojennuksessa mulla on kaikki töissä.

Yhteistyössä