HEI,
Alalla olevat siivousliikkeet, ainakin isommat, tai keskisuuret, joutuvat kertomaan työntekijöille riskien kartoitukset, käyttöturvallisuustiedotteet pitää olla käytettävistä pesuaineista. Aika harva siivousaine oikein käytettynä on vaarallista terveydelle. Itse synnytin v.2009, olen alalla, palvelupäällikkönä, yksi asiakaskohde oli sellainen, minne en raskausaikana mennyt, säteilyvaaran, sekä siellä käytettävien kemikaalien takia, muutoin liikuin normaalisti asiakaskohteissa. En tosin osallistu siivoustyöhön, mutta nykypäivänä siivousaineet ovat turvallisia. Vuosia sitten, linolattiat öljyvahattiin, ja poistoon käytettvä aine oli vaarallinen, ei käytetä enään Suomessa ainakaan. Raskaus ei ole este työnteolle, ainoastaan ei saa tehdä repiviä liikkeitä, tai nostaa, kantaa mitään kovin painavaa. Terve vauva pysyy turvassa kohdussa, ei tule pois normaalissa työnteossa tai liikunassa. Itse harrastin liikuntaa, judon sekä juoksun jouduin tietty jättämään. Olen neljän lapsen äiti, alalla aloitin v.1985 joten fyysistä työtäkin tullut aikoinaan tehtyä, kaikki lapset terveitä, vaikka silloin aineet ja siivoustyö oli ergonomisestikin raskaampaa, enkä miettinyt kaikkia mahdollisia riskitekijöitä, ei ollut tietoa asioista tarpeeksi

.
Tsemppiä masunkasvatus aikaan, pidä itsestäsi hyvää huolta, niin voi pikkuinenkin hyvin!