sikainfluenssa ei välttämättä nosta kuumetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
täälä moni tuntuu uskovan että tauti ei voi olla sikaa jos ei ole kuumetta. sikainflu voi tulla niin lievänä ettei nosta kuumeta. juurihan oli esim ajankohatisessa kakkosessa se mies jolla oli tauti diagnosoitu ja lämpöä oli korkeimmillaan 36,7.

tottakai hyvä jos tulee lievänä muttei voi välttämättä olettaa olevan vaan syysnuhaa jos ei nouse kuume, sitten tauti tartutetaan jollekulle jolle tulee vaikeampana, kun ei pysytä kotona sairastamassa. en minä ainakaan syysnuhan takia kotona pysy.

Mulla ei ole koskaan ollut influenssaa, mutta kerron jälleen sen mitä siskoni kertoi lukeneensa heidän paikallislehdestään. Eli siinä lehdessä lääkäri kertoi, että varsinais-suomessa 17 tartuntaa joista ainoastaan KAHDELLA ollut kuumetta.

mutta pointti siis oli, että olkaa pikkunuhienkin kanssa varovaisia, koska voitte tartuttaa sen lapselle tai raskaana olevalle joka saattaa saada pahemmat oireet. varovaisuutta siis nyt joidenkin viikkojen ajan kun epidemia on pahimmillaan. nythän se on tainnut jo alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tottakai hyvä jos tulee lievänä muttei voi välttämättä olettaa olevan vaan syysnuhaa jos ei nouse kuume, sitten tauti tartutetaan jollekulle jolle tulee vaikeampana, kun ei pysytä kotona sairastamassa. en minä ainakaan syysnuhan takia kotona pysy.

No mitä siitäkin tulisi jos kaikki nuhanenät jäis varmuuden vuoksi kotiin pariksi viikoksi?? Koko Suomi pysähtyis...

eihän se sikaflu ole edes enää yleisvaarallisten tautien listalla tai sitä ei seurata mitenkään tai päiväkoteja suljeta tai muuta.. joten??

muoks.mekin saimme kaupungilta tiedotteen jossa oli kuumeesta. terkkakin sanoi et jos tulee kuume niin sit pitää ottaa yhteyttä..(rv39+ alle 3v).

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Tuo kuume ohje on annettu yleisesti sairaalassa. Mitä siitä tulis jos kaikki rynnis terveyskeskuksiin joka oireen takia..

mutta eihän sikainfluenssan takia tarvi sinne rynniä jos ei kuulu riskiryhmään.. vaan se sairastetaan kotona ja koitetaan olla tartuttamatta muille

mutta pointti siis oli, että olkaa pikkunuhienkin kanssa varovaisia, koska voitte tartuttaa sen lapselle tai raskaana olevalle joka saattaa saada pahemmat oireet. varovaisuutta siis nyt joidenkin viikkojen ajan kun epidemia on pahimmillaan. nythän se on tainnut jo alkaa.

Tätä ei pysty enää millään estämään joten aivan sama! Ja varsinkin jos se suurimmalla osalla on näin lievänä, niin ei kait siihen ole mitään syytäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja possu:
Mistä sait tiedon. Mä olen ollut tosi huonovointinen mut ei kuumetta, muut oireet kyllä ja kaikki sanoo ettei se voi sikatautia olla ilman kuumetta.

neuvolasta ja ajankohtaisen kakkosen asiantuntijoilta + taudin jo sairastaneelta

nyt on tosi paljon ihan tavallista flunssaa liikkeellä.. ihan älyttömyyksiin menee jos vielä jengi rupee luuleman että sairastaa sikafluta jos vähän nenä vuotaa ja yskittää.. :headwall:

Tuo kuume ohje on annettu yleisesti sairaalassa. Mitä siitä tulis jos kaikki rynnis terveyskeskuksiin joka oireen takia..

mutta eihän sikainfluenssan takia tarvi sinne rynniä jos ei kuulu riskiryhmään.. vaan se sairastetaan kotona ja koitetaan olla tartuttamatta muille

No esim. enhän mä voi ilman lääkärintodistusta jäädä kotiin?

No esim. enhän mä voi ilman lääkärintodistusta jäädä kotiin?

eikä niitä enää testatakaan. joten se on ihan sama onko se sikatauti vaiko tavan flunssa.

no mulla on kyllä vähäm nuhanen ja yskivä mieskin kotona just parhaillaan, enkä miestä mitenkään erityisesti välttele. mies meneen myös huomenna töihin. tarkotinkin että väenpaljouksia vois koittaa välttää ja varoa ainakin yskän kanssa ettei leviä. en tarkoittanut että pitää jäädä töistä pois jos vähän nenä vuotaa vaan muiden ihmisten lähellä olla entistä varovaisempi. ei kosketa kaverin lapsiin jne..

mut noihan on ihan normaalin sairaan ihmisen käyttäytymistapoja. jos olet kipeä et hiplaa kavereiden lapsia, uskitään nenäliinaan ja huolehditaan käsinpesusta. ei mennä kylään kipeenä jne..
meillä ollaan oltu tässä ihan tavan flunssassa nyt viikko ja näin meillä ainakin toimitaan. ei mennä kavereille leikkii, halailla tuttavia tai mennä vierailulle.. ja käsidesiä kuluu..

Yhteistyössä