sikainfluenssa ja lasten kerhot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piiuska

Vieras
Onko teistä joku harkinnut ottaa lapsensa kerhosta joksikin aikaa pois? Niin että pahin sikainfluenssa vaihe on ohitse? En näillä näkymin aio rokotuttaa lapsiani ja mietin että olisiko viisasta ottaa nyt jo kerhosta pois, koska täällä päin ei vielä monta tapausta ole. Vai pitäiskö huoletta jatkaa normaalielämää ja sairastaa ko. tauti jos se on tullakseen? Miten te toimitte?

koululaiset meillä jo ja ainoa mitä on rajoitettu on yökyläilyt siihen asti kuin rokotteen saavat ja se alkaa vaikuttaa. Mutta tuollaset yli 10 v käy meillä kyllä ihan normaalisti kerhoissa, liikuntaharrastuksissaan ja uimahallissakin

helpommalla pääset ap kun rokotutat ne lapsukaisesti niin et tarvitse muuttaa eristykseen jonnekin gröönlannin kaukaiseen kolkkaan jossa ei muuta kuin jääkarhuja seurana.
Siis jos pelkää tartuntaa niin totta ihmeessä se rokotus koska ei kukaan täysin voi itseään eristää ja se tartunta voi tulla vaikka bussissa tai kaupan kassajonossa kun ihminen voi tartuttaa jo ennen kuin sairastaa.
miksi et rokotuta lapsiasi ja anna heille suojaa sitä kautta?

En aio ottaa pois, enkä muutenkaan rajoittaa omaa tai lasten elämää tauti pelon vuoksi.
Lapset ei meillä kuulu riskiryhmään, vanhemmat kylläkin mutta me ollaan rokotteemme saatu.

Kerhossa ei ole ollut poissaoloja eikä ohjaajien korviin ole kuulunut että lapset olisi olleet kipeenä. Esikoisen tarhassa kylläkin kuumeisia lapsia on, mutta ei niistäkään ole varmuutta onko sikainfluenssaa vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis onko teidän lapset rokotettu vai vain vanhemmat?

keneltä kysyit? Mutta vastaan että riskiryhmäläisenä olen saanut itse rokotukset ja lapset ottaa sen heti kun koulussa on rokotuspäivä.
perusterve mies saa odottaa ja katsoa saako vaiko ei, mutta jos saa niin rokotukselle menee kyllä hänkin

otan pois,kunhan saavat rokotukset ja kunnes rokotukset alkaa tehota.vaikka lapsi tykkääkin ihan mielettömästi kerhossa olla. pari viikkoa kerhossa ollut vain puolet lapsista,mutta kukaan ei kai vielä sikainfluenssassa.

Minä en vie 3- vuotiastani kerhoon ennenkun tää epidemia helpottaa! Täälläkin tauti riehuu kouluissa ja muualla. Kauppareissutkin hänen kanssaan rajoitan minimiin. Perhepvhoidossa käy, mut ei ole oikein vaihtoehtoja...

Sama juttu, jumpat jätämme lasten kanssa väliin, enkä vie lapsia nyt kauppaan tai muualle, jossa on paljon väkeä. Päiväkodissa ovat, joten sieltä tartunta voi tulla, mutta yritän hiukan pienentää sen todennäköisyyttä. Rokotuksen kaksi vanhempaa saavat reilun viikon päästä.

Kerhossa ja harrastuksissa käy, ikää 3v ja ei saa rokotetta. En tosiaan vie lapselta sitä iloa että saa käydä leikkimässä ja tavata kavereitaan vain sen takia että saattaisi saada tartunnan.

Turha pelko pois nyt joka iikka !

ja siitä syystä, että lapseni kuuluu riskiryhmään astmansa takia. Äh, en mä tiedä... Rokotteen sai viikolla, joten 1½ viikkoa pitäis elää sitten pullossa :/ Perheessä myös koululainen, joten tartunnan voi saada sitäkin kautta. On tää vaikeeta...

Yhteistyössä