Sikainfluenssa. Nytkö se on minulla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apapa

Vieras
kaksi viikkoa sitten synnytyksen jälkeen minulle nousi kuume (korkeimmillaan 38,7, minulla normaalilämpö on alle 36) ja jokaista lihasta ja luuta särki aivan jumalattomasti. Tulehdusarvot oli 168 (tiedän ettei sikainfluenssa nosta arvoja mutta silti). Tätä kesti muutaman päivän ja pääsin sitten kotiin. Kuumetta ei enää ollut mutta alkoi kurkku kipu jota on nyt kestänyt viikon, rinnalle tullut myös yskä. Muutama päivä sitten minulle nousi taas kuume, 38,4. Se lähti parasetamolilla laskuun ja ei noussut enää. Nyt jäljellä on edelleen se kurkkukipu ja uusimpana vatsa on sekaisin.

Jossain sanotaan, että oireet voi kadota ja tulla takaisin kovan kuumeen ja yskän kera. Minullahan ei tuota kuumetta ollut kun sen yhden päivän, voisiko se silti pitää paikkaansa..

Lisäksi olen hyvin väsynyt (tosin niimpä on kaikki pikkuvauvojen äidit) ja ruoka ei maistu.

Ei kun sanotaan että jos oireet katoaa ja tulee takaisin kuumeen / yskän kanssa niin sitten pitää olla yhteydessä heti lääkäriin koska kyseessä voi olla sikainfluenssan jälkitauti (joka siis voi olla vaarallinen). MUTTA jos sinulla ei ekalla kerralla ollut sikainfluenssa, niin ei tämä siis sitä muuta tietenkään. Olethan voinut saada uuden viruksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kun sanotaan että jos oireet katoaa ja tulee takaisin kuumeen / yskän kanssa niin sitten pitää olla yhteydessä heti lääkäriin koska kyseessä voi olla sikainfluenssan jälkitauti (joka siis voi olla vaarallinen). MUTTA jos sinulla ei ekalla kerralla ollut sikainfluenssa, niin ei tämä siis sitä muuta tietenkään. Olethan voinut saada uuden viruksen.

Sitä ei saatu selville mikä vaivasi. Minulta otettiin sillon tulehdusarvot ja verenkuva, näkyisikö se siinä verenkuvassa jos tauti olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitä ei saatu selville mikä vaivasi. Minulta otettiin sillon tulehdusarvot ja verenkuva, näkyisikö se siinä verenkuvassa jos tauti olisi?

Pvk:n tai jos on ollut tvk:n lisäksi olisi kuitenkin vielä määriteltävä viruksen vasta-aineet näytteeseen mukaan. Silloin pystytään varmistamaan. S-influenssan ollessa kyseessä olisivat ilmoittaneet automaattisesti jos olisi löytynyt vasta-aineita.

Mahdollisesti olet sairastanut kahta eriä tautia. Ja tulehdusarvot jotka ovat korkealla ovat yleensä aina bakteerin aiheuttamia. Virus ei yleensä kohota tai jopa laskee tulehdusarvoja.

Kiitos vastauksesta.. Pitäsköhän tässä sitten soitella tk:hon vai odotella vaan kurkkukivun häipymistä. Rauhaset kurkussa ei ole turvoksissa, kurkku vaan punottaa vähän.
Niin ja tuossa välissä koski myös päähän muutaman päivän todella kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksesta.. Pitäsköhän tässä sitten soitella tk:hon vai odotella vaan kurkkukivun häipymistä. Rauhaset kurkussa ei ole turvoksissa, kurkku vaan punottaa vähän.
Niin ja tuossa välissä koski myös päähän muutaman päivän todella kovasti.

No yleensä viikon kestävä kurkkukipu on normaalin rajoissa. Päänsärky taas on sellainen oire, joka lyhytkestoisena ei anna juurikaan diagnoosille arvoa.

Suosittelisin soittoa päivystykseen, jossa kerrot oireet ja he antavat sinulle lisäohjeet.
Nämä jälkitaudit ovat voimakasoireisia sepsis, pneumomia, meningiitti yms. jotka kyllä antavat itsensä ilmi juuri kivuliailla ja voimakkailla ja nopeaan etenevillä oireilla.

Yhteistyössä