sikatauti vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuleeko eka kuollon uhri.. toiovn ettei.
vähän nopeampaa reaktiota eikä todellakaan vähäoireista kouluun muita tartuttaan!!!

Tympäsee kun asenne kun oireet vähäisiä mutta selvät en viitti jäädä kotiin potemaan.

kuin ihmetellä miksi ihmiset viivyttelee hoitoon viemistä-odotetaan aamuun.
Ei tulisi mieleenkään jäädä himaan kikkimään jos lapsi valittaa niskan jäykkyyttä ja on kova kuume. Aina herää epäilys tommosesta että josko aivokalvontulehdus. Jos jaksaa näpytellää kaksplussalla ja ihmetellä niin miksi ei googleta oireita ja sieltä saa myös luotettavista lähteistä tietoa.
Ei kun aina kysytään kaksplussalta luotettavasta lähteestä mikä mahtaa olla.
Toivottavasti ap kuitenkin ehti viedä lapsen hoitoon ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sikainfluenssa 8epäily) kera aivokalvontulehduksen, veriarvot päin prikkalaa.
Yöllä meni tajuttomaksi

VOI halooo!! missä järki, jos lapsi noin vakavasti sairas niin mamma jaksaa palstalla roikkua kirjottelemassa.... no toisaalta ymmärtää nut kyllä miks lasta ei viety jo eilen hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
sikainfluenssa 8epäily) kera aivokalvontulehduksen, veriarvot päin prikkalaa.
Yöllä meni tajuttomaksi

VOI halooo!! missä järki, jos lapsi noin vakavasti sairas niin mamma jaksaa palstalla roikkua kirjottelemassa.... no toisaalta ymmärtää nut kyllä miks lasta ei viety jo eilen hoitoon...

En olisi itsekkään ihan heti lääkäriin lähtenyt noilla oireilla. Kyseessä sentään jo kuolulainen. Meillä viikko sitten 10-vuotias sairastui ihan tavalliseen flunssaan,jonka ensi oireet olivat kurkkukipu ja niskajäykkyys. Kuume tuli sitten illalla. Koululaisten sairastaminen alkaa jo muistuttaa aikuisen sairastamista lihassärkyineen ja niskakipuineen,joten ei nyt kaikesta tarvi aina pelätä pahinta.

Ap:lle voimia,toivottavasti lapsi toipuu pian.

jos joka niskakivusta olisin juoksuttanut lääkäriin lapsiani niin olis monta turhaa reissua tehty.....aina ei voi tietää. Lääkärikin sanoi että ärhäkkää laatua tämä tauti. Lapsi on siis jo 14-v, melkein 15-v

sitäpaitsi virusperäiseen aivokalvontulehdukseen ei ole hoitoa, kotihoidollakin pärjää. Ja tähän sikainfluenssaan voi liittyä tosi korkeaa kuumetta, lihaskipuja ja silti terveillä lapsilla (yli 3-v) ja aikuisilla hoitona kotihoito että syyllistäkää ihan rauhassa vain. Jos jokainen juoksee tänä päivänä lääkäriin flunssaoireiden takia pelätän sikainfluennssaa niin ne potilaat jotka oikeasti tarvitsee hoitoa jäävät hoitamatta kun nämä paniikissa lääkäriin juoksijat tukkivat lääkäriasemat.

Meillä tyttö kipeänä.Lievää ripulia ollut eilisillasta ja tänään kuumetta, päivällä ei ripuloinut ollenkaan mutta nyt näyttää taas vilkastuvan mutta onneksi vähän!
Niskasärkyä valittaa täällä myös, mitään muuta vaivaa ei ole.

minulla itselläni koski aamulla myös päähän ja koko päivän olen ollut "kuin unessa". Vetämätön olo, ei kuitenkaan koske jäseniin....kihelmöi vain oudosti. Mahaan koskee ja ilmaa on paljon. Päivällä töissä ajattelin et varmaan mahatauti tulossa.

ei kuumetta....nyt illasta maha vaan kovettuu hetkellisesti (olen viikolla 16 raskaana)

Uskallankohan lähteä aamulla töihin (olen asiakaspalvelussa)

Jos lapsella tauti niin voihan olla mullekin tulossa? voinko tartuttaa jo nyt vaikka ei itsellä kunnon oireita (kuumetta ym)?

Meil oli samoja oireita. :O Muuten et mulle nous kuume sit tonne 38 tienoille ja kun kuume nousi niin paha olo hellitti. Kuumeesta jäi jäljelle yskä, tukkosuus ja jatkuva päänsärky.