Sikiö ei vielä näkynyt ultrassa rv 5+3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttuli79

Vieras
Eli olin tänään ultrassa viikon ajan jatkuneiden, ajoittain melko kovien alavatsakipujen vuoksi. Vielä ei näkynyt mitään sikiötä, mutta ei ole kuulemma syytä huolestua, viikon päästä yritetään uudelleen. Ottivat jotain verikokeita ja virtsanäytteen, aika kovatkin kivut kuulemma ovat normaaleja tässä vaiheessa. Lääkärin mukaan viikkoja olisi tänään tasan 6, mutta sellaisen laskurin mukaan, joka ottaa huomioon pitkän kuukautiskiertoni (33 päivää), viikkoja olisi tosiaan vasta tuo 5+3 eli ei mikään ihme, ettei pikkuista vielä näkynyt. Toivon ihan sormet ja varpaat ristissä, että siellä tosiaan joku on, ja oikeassa paikassa... Mitenkähän maltan odottaa viikon?!

En halua sinua nyt pelotella mutta kerronpa oman kokemukseni. Kävin myös ultrassa 5+3. Silloin ei näkynyt mitään. Lääkärin mukaan viikoilla 5 ja 6 pitäisi näkyä jo pieni piste, siis sellainen pussukka. Tuota ei näkynyt, joten todettiin varhainen keskenmeno. Tutkittiin myös munasarjat ettei kyse ole kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Lääkäri näytti minulle vielä kuvaa millainen siellä jo pitäisi näkyä viidennellä viikolla. Se oli sellainen pienen pieni piste. Joten kyllä mielestäni sinullakin olisi pitänyt jo jotain näkyä ja lääkärisi se tietää. Mutta toivotaan että ensi viikolla jo näkyy.

Näkymätön olisi ehkä voinut pysyä näkymättömänä ja jättää kommentoimatta!!! Onko ihan pakko pelotella toisia, ilmeisesti omaa tuskaa helpottamaan?!? Kyllä alkuperäisellä toiveita on niin kauan kuin sanotaan, ettei siellä ole mitään. Eiköhän se on lääkärin tehtävä analysoida tuota tilannetta. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia alkuperäiselle!

Terveisin Juuri terveen lapsen synnyttänyt

Voiko olla keskenmeno, kun minulla ei missään vaiheessa ole ollut yhtään vuotoa? Miten se sikiö olisi poistunut kohdusta ilman vuotoa? Lääkäri ei tuntunut olevan yhtään huolissaan, mutta nyt minua kyllä jo huolestuttaa.

Tosiaa, usko ennemmin kokenutta lääkäriä, alansa osaajaa, äläkä Näkymättömiä kertomuksia. Tiedän, että ihmismieli on kummallinen ja ajattelee heti pahinta, mutta aurinkoisia ajatuksia teille molemmille :)

Tsemppiä piinaavaan viikkoon! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin. Jospa raskaus on vain saanut myöhemmin alkunsa ja ovulaatio ollut myöhemmin, niin silloinhan sikiö ei välttämättä vielä näy.

Yhteistyössä