Silmälasien hinnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostin uudet lasit itselleni, maksoi näöntarkastuksen kanssa yhteensä 85 euroa. Siskoni osti samasta paikasta ja hänen maksoi 109. Hänen linssit pitää hioa ohuemmiksi, joten maksoi sen takia enemmän.

Miehen veli osti muutama kuukausi sitten lasit ja maksoi nistä 330 euroa. Kun kerroin hänelle mitä meidän lasit maksoi niin totesi, että ne on jotkut paskat "eikä minkään merkkiset".

No täytyy sanoa, että en edes katsonut mitään merkkejä. Ei paljon lohduta, jos on joku hienonkuuloinen merkki eikä näytä hyvältä päässä lasit. Eli en osta merkin mukaan vaan ihan ulkonäön perusteella. Ja merkkilaseissa maksaa ihan vain se nimi, ei mikään muu. Onneksi nykyään saa laseja halvalla muutenkin kuin vain netistä tilaten.

Toki ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Ihmettelen vain, että miten pitkään noilla hinnoilla kannattaa enää tehdä laseja kun joka nurkalla on halvempiakin liikkeitä.

Linssin laaduissa on eroja.Onhan vaattteissakin muuten merkkejä niinkuin kehyksissä.Kai sitä sa panna haluamiinsa kehyksiin vaikka 500euroa.Onko se sinulta pois???Itketkö muiden päälläolevia vaatteitakin.jos jollain on merkkivaatteita.taidat olla kateellinen vaan!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja optikko:
Linssin laaduissa on eroja.Onhan vaattteissakin muuten merkkejä niinkuin kehyksissä.Kai sitä sa panna haluamiinsa kehyksiin vaikka 500euroa.Onko se sinulta pois???Itketkö muiden päälläolevia vaatteitakin.jos jollain on merkkivaatteita.taidat olla kateellinen vaan!!!!!

Saa mutta turhaa sanoa, että meillä on paskat kehykset jos hän vain on maksanut ihan suotta merkistä liikaa. Ja kuten vaatteissakin niin niissäkin maksaa vain se merkki, ei niinkään laatu.

Enkä minä siis tässä mitään itkenyt vaan toinen kun tyhmyyksissään maksoi turhanpäiten liikaa niin alkoi haukkua minun lasejani joissa ei tosiaan ole mitään vikaa.

Ja minä olen muuten ollut töissä silmälasiliikkeessä (en nyt mainitse nimeä) joten tiedän kyllä asioista ja mm. sen mitä ne pokat ihan oikeesti liikkeelle maksaa.

Minulla uudet lasit tilauksessa ja niille tulee hintaa 350. Kehykset oli puoleen hintaan. Hintaa nostaa linssit jotka on voimakkaammat kuin normaali varastovahvuudet. Ja sit viel se ohennus päälle. Muutama lisäkymppi tuli myös siitä et halusin linssit lasisena ja niiden tekeminen vaikeampaa.

Mä just kävin katsomassa laseja. Haluan hengettömät, joten linssit tulee muotoiluineen maksamaan enemmän, noin 300?. Siihen sitten vielä sangat päälle. Haluan mahdollisimman hyvät linssit, kestävät ja jotka ei naarmuunnu niin helposti.
Ero halpoihin on juuri näissä linsseissä. Näissä halpaketjuissa on linssien laatu huomattavasti huonompi!

Niin. Mun linssit maksaa aina yli 500 ?, vaikka mistä liikkeestä ostais. Siinä hinnassa on aivan sama maksaako kehykset 50 vai 200 euroa. Otan ne, mitkä sopii parhaiten. Mutta kiva, että jotkut saa oikeasti halvalla lasit. Mua tarjoukset vaan katkerasti naurattaa.

Minä en ikinä mahdu noihin tarjouslaseihin.Niissähän on varastovahvuuksilla merkintä.Siis minulla on niin huono näkö.Pitää olla ohennetut linssit tai olisi varmaan 2cm paksut...Onneksi sisko on optikko.Saa alennusta :flower:

Vuosi sitten ostin ja tuli Nissenin kanta-asiakastarjoukset (toinen linssi ilmainen ja kehyksistä -10e, ilmainen näöntarkastus)
ja siltikin maksoi 320e.

Mutta harvapa ostaa uusia silmälaseja edes joka vuosi.

Joo no jos oot Eyeniltä ostanu niinkun ite tein halpojen lasien höyryissä ni hukkaan meni ainakin mulla se satanen. Koko ajan prakaa jostain ja nyt ku on samoilla vahvuuksilla toiset, hiotummat(?) ni en mä nää noilla halpislaseilla läheskään yhtä hyvin...

Mut köyhän ei kannata ostaa halpaa, tästä lähin ite ainakin panostan näinkin tärkeässä ostoksessa laatuun kuin ostan kymmenet halpikset ja saan vaan pään kipeäks niistä.

Itselläni maksoi nämä okulaarit vähän päälle 400 euroa, suurin osa hinnasta tuli kehyksistä. Sattui vaan olemaan niin, että olivat parhaiten tähän pärstään sopivat näkimet mitä tarjolla oli. Merkillä ei nyt niin ollut väliä, vaan siltä miltä ne päässä näyttää ja tuntuu. Näön vuoksihan laseja pidetään...

Kyllä niissä linsseissä on eroa käsittelyssä ja vaikkapa hionnassa (ohuet linssit). Mullakin on kahdet lasit joissa on "ohennetut" linssit. Muuten oli eroa koossa ja hinnassa. Ohuemmat olivat yllättäen kalliimmat.

Mutta en osaa sanoa päältäpäin sitä, mikä on laadukas ja mikä ei. Mutta jos reilusti 100e maksaa, niin jossain varmasti on säästetty. Ei ole varmasti erityisohennus ja kestävät kovapinnoitteet. Mä en uusi laseja koko ajan ja naarmut haittaavat näkemistä mulla kovasti.

just tilasin uudet lasit 377? yhteensä,ohennetut ja pinnoitetut linssit ja näöntarkastus kuuluu hintaan. Edelliset lasit hankin halpisketjusta ja hintaan 180? muutama vuosi sitten.

No jos olet ollut optiikkaliikkessä töissä, niin ei luulis olevan tarvetta kysellä näin tyhmiä. Kyllähän siinä moni muukin asia maksaa kuin kehykset. Tuskin teillä kaikilla on tismalleen sama näkö, ja tuota hionta-astetta (lasin paksuutta) on monenmoista. Mies osti samaan aikaan kahdet lasit, ja hivenen paksummat oli yli 100 euroa halvemmat kun ne kaikista ohuimmat. Ja siltä väliltäkin oli monta eri vaihtoehtoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä et sulla toimii:
Joo no jos oot Eyeniltä ostanu niinkun ite tein halpojen lasien höyryissä ni hukkaan meni ainakin mulla se satanen. Koko ajan prakaa jostain ja nyt ku on samoilla vahvuuksilla toiset, hiotummat(?) ni en mä nää noilla halpislaseilla läheskään yhtä hyvin...

Mut köyhän ei kannata ostaa halpaa, tästä lähin ite ainakin panostan näinkin tärkeässä ostoksessa laatuun kuin ostan kymmenet halpikset ja saan vaan pään kipeäks niistä.

Tätä nimittäin on moni sanonut halppislaseista. Vahvuudet ei jostain syystä vastaa näiden kalliimpien lasien vahvuuksia. Ovat siis kuin vahvuus olisi huonompi kuin pitäisi. Ei näe niin kuin pitäisi.

Yhteistyössä