Silmien laserleikkauksessa käyneitä. Erityisesti paljon piilolaseja käyttäneet ja kuivasilmäiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyselen kokemuksia silmien laserleikkauksessa käyneiltä. Miten leikkaus meni? miten toipuminen,? kuinka pian näkö oli taas normaali? Onko silmät kuivat? yms.Tästä on täälläkin varmaan keskusteltu useinkin, mutta kyselen silti. Itse olen käyttänyt piilolaseja liikaakin ja siitä syystä silmät ovat ajoittain kuivat. Silmälaseja en oikein koskaan ole tottunut pitämään, ne eivät vain tunnut omilta ja ovat vain tiellä. Piilareita en oikein oikein enää pysty pitkiä aikoja pitämään, kun silmät kuivaa. Haaveissa ollut jo pitkään laserleikkaus ja nyt kun raskaus- ja imetysajat ainakin tältä osaa takana päin, niin voisi olla hyvä hetki toteuttaa haave.

mä leikkautin silmäni jo yli 10 vuotta sitten enkä oo katunut kertaakaan, itseasiassa se oli paras päätös ikinä! Mitään negatiivista ei ollut, toipuminen supernopeaa ja kivutonta. ehkä hämäränäkö on huonompi, mut ei merkittävästi. mäkään en pystynyt pitään enää piilareita silmien kuivumisen takia ja inhosin aina rillejä!

Itsellä nyt kaksi vuotta leikkauksesta, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Menin aamulla leikkaukseen ja samana iltapäivänä katsoin televisiota ilman laseja. Kirvely kesti ehkä pari tuntia, sitten alkoi helpottamaan. Mulla ei ollut kauhean kuivat silmät missään vaiheessa, mutta niitä tippoja tuli jonkin verran kyllä laitettua. Näkö oli tosi hyvä siis melkein heti leikkauksen jälkeen, ainoa asia missä meni pidempään korjautua, oli etäisyyden säätäminen. Eli jos katsoin lähelle ja siirsin katseen nopeasti kauemmas, "tarkentamisessa" kesti aikainsa. Mutta muutamassa kuukaudessa sekin korjaantui. Puolivuotistarkastuksessa minulla oli 150 % näkö, ja näköni on tälläkin hetkellä paljon parempi kuin koskaan piilolinssien kanssa. Ja ei ole sitä epämukavuutta. Ja on paljon turvallisempaa kuin linssie pitäminen koko ajan. Tämä on ylistyspuhe mutta olen vain ollut niin tyytyväinen.

Suosittelen. Mun piti käyttä tippoja tuon jälkeen melkein vuosi, oli tosin syksy, kun menin leikkaukseen niin talvi kuivatti, tippojen käyttö loppui kuin seinään eräänä kauniina päivänä. Aivan mahtava fiilis, kun ei tarvii enää koskaan rillejä. Hämäränäkö on aina ollut super hyvä ja sellasena se pysy myös leikkauksen jälkeenkin.

Minä olen käyttänyt aina laseja, sillä minä en pystynyt piilareita käyttämään kuivasilmäisyyden vuoksi. Femto Lasikilla korjattiin -6 näkö reilulla hajataitolla. On nyt tarkempi kuin mitä nollanäköön vaaditaan. Ekan puoli vuotta piti käyttää silmätippoja kuivumisen vuoksi, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään tippoja käytössä tai muutenkaan ongelmia. Ikänäkö tulee tietysti joskus, mutta se on sen ajan murhe. Joka sentin arvoinen leikkaus.

Yhteistyössä