Silmien taittovirheleikkauksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äityli

Vieras
Onko kellään kokemusta kyseisistä leikkauksista? Kannattaako leikkauttaa?
Rillit sain 22 vuotta sitten ja inhonnut niitä siitä asti. Kouluaikoina kiusattiin rilleistä kokoajan, itsetunto ei kovin korkealla. Piilarit ei käy. Miinusta yli 8.
Kertokaahan kokemuksia!

Minä olin leikkauksessa 2006 talvella ja hyvin on silmät pelittäneet. Oli hienoa luopua laseista, itsekin olin käyttänyt laseja 15 vuotta. En ole huomannut syvyysnäössäni ongelmia.

Minulla oli miinusta ja karsastusta yhteensä n. 4 pintaan/silmä.

Lasik -leikkaus oli nopea ja kivuton. Nyt on varmaan jo taas menetelmät parantuneet siiitä, mitä olivat pari vuotta sitten. Mä kävin Helsingin ympyrätalon Mehiläisessä, lääkäri oli Juhani Pietilä. Olen tosi tyytyväinen!

Mulla ei itselläni ole kokemusta taittovirheleikkauksesta, karsastusleikkaus minulle sensijaan on tehty mun ollessa kahden vanha.
Kaverille tässä muutama kuukausi sitten tehtiin taittovirheleikkaus ja hän on ollut kovin tyytyväinen. Kuivista silmistä hän nyt jonkin verran kärsii, mutta silmätipat on auttaneet siihen.
Eipä tästä mitään apua tainnut olla :ashamed:

Mulle tuli vuosi täyteen maaliskuussa, kun olin Lasik leikkauksessa. Mulla oli toisessa silmässä taittovirhe ja silmät noin -6 ja -7. Silmälait mulla kerkes olemaan noin 30v. Olen erittäin tyytyväinen, kun en enää tarvi silmälaseja. Aurinkolaseja kylläkin tarvii käyttää, kun silmät on vieläkin arat auringolle, tosin on ollut aina.

Yhteistyössä