silmien väristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mihin ikään mennessä lopullinen väri on selvillä, vai voiko silmien väri muuttua läpi elämän, kuten hiusten väri? Useimitenhan suomalaiset lapset ovat pellavapäitä, aikuisena sekavärisiä/bunetteja/maantienvärisiä, ja vanhoina taas harmaahapsia. Eli hiusten väri tummenee kun ikää tulee.

Miten silmät? Meillä molemmilla lapsilla on siniset kuten isällänsä. Jäävätkö sinisiksi vai muuttuvatko vielä?

Olen kysellyt eri ihmisiltä tätä (siis neuvolassa ja lääkärikeskuksessa) ja vastaukset vaihtelee puolestavuodesta kahteen vuoteen. Mutta mutta, miulla on kaveri jonka silmät ovat muuttuneet ruskeista vihreiksi yläasteella :D

Kuulema 2v iässä olisi se lopullinen silmien väri. Meillä kylläkin pojalla oli jo syntyessään tummanruskeat silmät ja niin on edelleen. Tytöllä oli ensin todella tummansiniset, nykyään ruskeat, mutta ei niin selvästi kun veljellään.

Meillä kummallakin oli ihan tummansiniset silmät syntyessään, esikolla miltei mustat. Hänellä silmät muuttuivat ruskeiksi parin kuukauden iässä ja kuopuksella vähän myöhemmin.
Mulla itellä on ruskeat silmät.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:23 Tämätyttö kirjoitti:
Pojalla oli syntyessään siniset silmät ja siniset ne olivat vielä ekaluokkalaisenakin. Nyt, kun ikää 10v niin silmät ihan ruskeat.

Ok. Eli saattaa muuttua radikaalisti vielä isompanakin.

Meillä jo molemmat yli 2v ja siniset on silmät.

meidän lapsilla on ollut syntymästä saakka siniset silmät.. nykyään todella syvän siniset. mulla itsellä on tosi tummansiniset silmät, jotkut luulee kaukaa katsoessaan että ne on ruskeat.. lasten isällä myös siniset, tosin hailakammat sellaiset

Yhteistyössä