Silmienne väri? Entäs lastenne silmien värit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cherry Maua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cherry Maua

Jäsen
26.01.2012
576
0
16
Maailma
Aloitan. Eli mulla on siniharmaat/vaaleansiniset silmät, esikoisella sinivihreät, keskimmäisellä siniharmaat ja nuorimmaisella vihreänruskeat/vaaleanruskeat. Olen huono kuvailemaan asiaa, mutta jospa tuosta jotain selkoa saisi.:D

Äidillä tummansiniset, isällä sinertävät. Kummallakaan ei ole vaaleansinisiä eli sellaisia kirkkaan sinisiä. Mulla on vihreet silmät tai ainakin aina sanot, että vihreet. Tosi asiassa näyttävät vähän turkooseilta. Joskus pienempänä luulin sinisiksi, mutta ei nää kyllä sinisiltäkään näytä. Ei näytä täysin vihreiltäkään, joten...

Tuli mieleeni, että vaikka ruskeasta silmien väristä sanotaan, että se on "dominoiva", niin ystäväperheeni ruskeasilmäisille vanhemmille syntyi kirkkaan sinisillä silmillä "varustettu" lapsi. Se oli hauska huomio (eikä epäilystä lapsen isästä:D )

miehellä taivaansiniset silmät, mulla tummansiniset, esikoisella tummansiniset jossa seassa hieman vihreää ja toisessa silmässä aavistuksen ruskeaa. kuopuksella tummansiniset.

Mulla vaaleat kalansilmät, kai niitä vaalensinisiksi voisi sanoa, miehellä vihreät. Lapsilla kahdella vaaleanvihreät, yhdellä todella tummanharmaat ja yhdellä kirkkaan siniset.

Minulla vihreät (ja lasten isällä siniset) silmät.

Lapsilla on siniset, mutta kahdella niissä vivahtaa kyllä vihreää. Keskimmäisellä on selkeästi samaa väriä, kuin isällään. :)

Yhteistyössä