Sinä, joka arvostelet muita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätään puisteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellaisia ihmisiä vaan on, ei se muuksi muutu. Jaksamista kaikille haaveilijoille ja onnistumista haaveissanne :)
mini-cigogne-bebe-0384.gif

Olen miettinyt ihan samaa.
Lisäksi ottaa pannuun toisten väheksyminen ja jos heti onnistaa niin sitä sitten hehkutetaan. Kyllä meilläkin tärppäsi heti, mutta kesken meni : (
En halua yleistää, koska ei tietenkään kaikki pidä lasten saantia itsestäänselvyytenä ja saahan sitä iloita, mutta ei toisia latistavaan tyyliin, kuten esim. eräässä gallup-ketjussa (odottajien puolella), jossa joku halusi kannustusta yrittämiseen...
Suoria lainauksia sieltä:

"Pillerit pois elokuussa, yhdet menkat ja raskaana. Mikä ihme on kp??" (Tiedä sitten onko kyseessä oikeasti tietämätön ihminen vai kettuilija...)

"Molemmat, esikoinen ja masukas tärppäsivät heti ekasta kierrosta... en laskenu mitn kp(=kiertopvä), seksiä sillo ku tykättiin. Eli lopetin pilsut, menkat ja tärppi heti molemmissa.."
(Ei varmaan tarvitse kp:ä laskea, jos ei oikeasti edes tarvitse yrittää! Ja kuka nainen ei muka merkitse kuukautisiaan ylös...? Siitähän se raskaudenkestokin ensin lasketaan. Voi voi...)

"pillerit pois elokuussa, ja yhdet menkat välissä. Nyt ollaan kohta yhdeksännellä viikolla. Jotkut siis tosissaan uskoo noihin ovulaatiojuttuihin...Eiköhän tuota voi tulla raskaaksi mihin aikaan vaan, en jaksa uskoa näihin "varmat päivät"-juttuihin." (Tätä ei varmaan ole edes tarvetta kommentoida...)

"Minäkään en aina tajua noita tikutteluja ja laskemisia.. Eikö niistä tule kauhee ressi? Eikä tartte sanoa et helppo sanoa ku heti tärpänny.. " (Ja tämän siis kommentoi ihminen, jonka molemmat lapset saivat alkunsa HETI!)

"Meillä tärppäsi myös ekasta yrityksestä... En minäkään mitään tikkuja alkaisi turhan päiten kyttäämään. Lapsen teko on kivaa, kun ei voi olla varma, että tärppääkö vai ei, tuo jännitystä kuvioon:) Tsemppiä ja turha yrittäminen sikseen!" (Just näin... voi hyvänen aika, kun taitaa joillain olla vähän liian helppoa.)

"Vaikka naisen munasolu voi hedelmöittyä vain noin vuorokauden kuluessa ovulaatiosta, niin yhdynnän ajoittaminen ei ole niin tarkkaa. Sperma elelee naisen sisällä muutamia päiviä, jopa viikon. Eli jos on yhdynnässä 2-3 kertaa viikossa, niin on aika hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi" (Niinhän sitä moni ajattelee, kun yritys alkaa... jännästi nuo "aika hyvät mahdollisuudet" ei tunnu auttavan, kun vauvaa ei vaan ala kuulumaan... ai niin, mutta sitten piti jätää se turha yrittäminen sikseen!)

Että tuollaista siellä ja löytyyhän noita vielä lisää näiltä palstoilta.
Suuttukaa vaan ihan vapaasti, jos siltä tuntuu, niin minäkin suutuin!
Onneksi tuollaiset voi ohittaa, niin ei pahoita mieltään. Ja voihan olla, että nämä ihmiset eivät tarkoita sanomisiaan pahalla, mutta pahalta ne kuitenkin joistain tuntuvat...

Ja vielä kiitos niille ihmisille, jotka oikeasti kannustavat huono-onnisempia jatkamaan ja toivovat onnistumisia : )

apua, ei tuollaisia kommentteja voi oikeasti olla!! Täytyy sanoa, että jos joku lataa tuollaista tekstiä päin naamaa, niin voi olla että pitäisi antaa pikku litsari tai jotenkin muuten herätellä tuosta kusipää-asenteesta. Siis apua. Ihan kiva että ei kaikki ihmiset ole tuollaisia.
nimim. 3 vuotta yrittänyt

Jokainen meistä on erilainen ja mielestäni ei ole mitään väärin olla onnellinen raskaudestaan ja siitä innoissaan kertoa muille. Ja jos tulee HETI raskaaksi niin ok, sitten tulee, tälle asiallehan ei oikeasti juuri mitään me ihmiset voida. Itsekin tässä koko ajan vauvahaaveilen ja yritys on päällä mutta ymmärrän kyllä sitä intoa mitä on kun on huomaa olevansa raskaana. Sen olen päättänyt että hetitärppejä kohtaan en aio katkeroitua, mielummin olen iloinen niitten puolesta!

Tsemppiä tytöt, kyllä se maali vielä saavutetaan.

Eipä ne taida pelkästään havelijoihin kohdistua nuo arvostelut, kyllä niitä arvostelijoita ja provoilijoita löytyy valitettavasti joka ketjusta :( mutta ne täytyy pyrkiä vain ohittamaan, ja keskittyä olennaiseen, kiertopäiviin, tuleviin plussatesteihin ja pikkupalleroihin.

Tsemppiä jokaiselle haaveilijalle, ja tervetuloa odottajiin!

Kolme lasta saaneena,voin sanoa etten tiennyt ennen tänne palstalle tulosta noista kp jutuista mitään.Menkat merkkasin mutta toiset ei tee lapsia niin että laskisivat päiviä jolloin ovat hedelmällisimpiä.
Jos tätä pyytää pitää anteeks,olen ison anteeksi pyynnon velkaa tietämättömyydestä.Ja se että olen aiemmin tullut helposti raskaaksi ei tee musta sen parempaa tai huonompaa.Tunnen sympatiaa ja ihan pahaa mieltä pareja kohtaan,jotka joutuvat yrittämään pitkään lasta.
En väheksy ketään,arka ja iso asia.
Olen toista kiertoa yrittämässä ja vasta lukenut täällä juttujanne,sillä täällä on paljon uutta.Klomit ym aivan hepreaa ollut.En tiennyt että ovista voi tikuttaa edes??Miten tämä tekisi mut naiseksi joka tarvisi litsarin kuten joku ilmaisi??

Olen kuitenkin akateemisesti koulutettu ja yli 30 vuotias.Ihmettelen miten herkästi tuomitsette ihmiset jotka eivät TEE tekemällä lapsia.

Haaveilemme neljännestä mutta en aio tikuttaa ovista tms.muuta trendikästä!!
Ihan perinteisesti vain,tulee kun on tullakseen.
PAhoittelut jos tämä loukkaa nyt jotakuta..

kaarina the provo!! ihan nyt kuitenkin tiedoksi, että toisten on pakko jo lääkärin määräyksestä tehdä jotain niin trendikästä kuin tikuttaa ovis! sillä selvitetään että ovuloiko kyseinen henkilö vai tarvitaanko lääkitystä avuksi, ihan niiden perinteisten keinojen. Ja jos olet menkkasi kalenteriin merkinnyt niin miten kummassa et tiedä mikä on kiertopäivä? clomeista sun ei tarvikaan tietää koska ne on vaan niille jotka niitä trendikkäästi käyttää hedelmöittymisensä avuksi, saadakseen ovulaation, toisin sanoen niille joille luonto ei ole antanut yhtä korkeaa hedelmällisyyttä kuin sulle. Ja todella loukkaat tuolla alentuvalla akateemisella asenteella "pahoittelen jos tämä nyt jotakuta loukkasi" luuletko ettei lapsettomissa tai lasta pitkään yritäneissä ole muita akateemisesti koulutettuja yli 30 vuotiaita joille clomit ja ovisten tikuttelut ovat VALITETTAVASTI arkipäivää. Anteeksi nyt JOS tämä sinua loukkaa.

Ja pahoittelut koko ketjulle, tämä tekstini oli juuri se mitä tähän ketjuun ei pitänyt tulla, koska kyllä, minusta tuli arvostelija koska päässäni pimahti...

Tuskinpa Kaarina kovin akateemisesti koulutettu on, koska kirjoitusvirheitä piisaa vaikka kuinka. Ja jos ei ole ole sen vertaa lehtiä tms. lukenut, että tietäisi mahdollisuudesta tikuttaa ovulaatiota tms, niin aika heikoilla kantimilla on yleissivistys.

Onhan se toki hienoa, että lapset on suotu helposti, silloin ei asioita tarvitsekaan miettiä. Mutta siinä tapauksessa voi pitää päänsä kiinni (tarkoittaen näitä odotuspuolelta napsittuja kommentteja), jos ei asiasta mitään ymmärrä. Erityisesti itseäni naurattaa kommenteista tuo "uskooko joku oikeasti noihin ovulaatio-juttuihin".. Ehkä se on kuitenkin hieman enemmän biologian kuin uskon asia :)

siis nekö joita onnistaa heti eivät tiedän muiden vuoksi saisi kertoa asiasta tällä palstalla?!? no, kerrompa kuitenkin minäkin: kaksi lasta on ja molemmat on saaneet alkunsa heti ensi yrittämällä, tai itse asiassa ei edes ehditty vielä "yrittää", sori vaan kauheasti jos joku nyt loukkaantuu.

En kuitenkaan ole mitenkään "varma" että jos kolmatta yritettäisi että se noin helposti onnistuisi, voihan olla ettei kolmatta lasta tulisi ollenkaan vaikka kuinka yrittäisi!

Mielestäni ei kovinkaan moni noista Philin kirjoittamista kommenteista ole millään tavalla loukkaava ketään kohtaan, tasan ei käy onnenlahjat lapsia tehdessä, mutta se vaan olisi jokaisen hyväksyttävä!

Hih vai että akatteminen koulutus on todistettavissa kirjoitusvirheiden määrästä ellit-palstalla. Mä en ainakaa jaksa niitä vahdata vaikka akateemisesti koulutettu olenkin.

Kyllä yksityiset lääkärit rikastuvat kun naiset siellä ramppaavat. Ensin kun eivät heti tule raskaaksi, sitten kun haluavat heti viikolla 5 ultraan kun skitsoilevat että lapsi on varmaan kuollut, sitten halutaan tietää sukupuoli että voidaan aloittaa shoppailu ja sitten pitää hommata videot sun muut lapsesta mahassa. Sitten kasvatukseen ei jaksetakaan niin panostaa.

no joka tapauksessa. lapsia vaan tehdään liikkaa tekemällä nykyään. se on trendi ja seuraukset sen mukaiset.

Eipä täällä kukaan taida kohta mitään uskaltaa sanoa, kun heti tuomitaan sivistymättömäksi tmv. jos ei tiedä koopeistä, tikutteluista sun muista. Ehkä kaikki eivät naistenlehtiä lue tai ovat sanomalehdistä sivuuttaneet juuri ne jutut, joissa puhutaan oviksen tikuttelusta. Tai sitten eivät vain ole kiinnittäneet asiaan huomiota ennen kuin on tullut tarpeelliseksi itselle.

Eikös yleensä sanota, että kun vauvan yritys alkaa tai tulee raskaaksi niin yhtäkkiä näkee ympärillään ihan hirveästi raskaana olevia ihmisiä. Varmasti ennenkin on ollut ihan yhtä paljon odottavia naisia, mutta niihin asioihin kiinnittää erityistä huomiota vasta kun asia on ajankohtainen.

Alkuperäinen idea taisi olla se, että täällä on ollut henk. koht. hyökkäyksiä nimettömiltä joitakin kirjoittajiamme kohtaan. Turhaan tässä aletaan kissatappeluita järjestämään näinkin turhanpäiväisistä asioista.

Luulenpa, että koulutuksella ei kamalasti väliä tässä aiheessa, hyvin, ja hyvin huonosti koulutetut kyllä osaa käyttäytyä yhtä huonosti herkkäluontoisissa asioissa.

Lapsettomuus kun on arka asia! Henk.koht. lasta yli vuoden yrittäneenä tunnustan olevani KATEELLINEN näille ihmisille jotka tulevat raskaaksi jo heti ensimmäisellä yrittämällä, tai yrittämättä ollenkaan.
-totta, tasan ei käy onnen lahjat!

Mutta yleensä kuitenkin pidän suuni kiinni (tosin toisinaan saatan tarttua tällaiseen provoiluun mukaan)

Suututtaa tällainen toisten halventaminen.
Olen sitä mieltä, että hyvähän se on kun on yksityisiä lääkäreitä, joiden luokse pääsee nopemmin kuin julkisen puolen palveluihin (ja lisäyksenä vielä, että lapsettomuutta aletaan tutkimaan vasta yli vuoden yrityksen jälkeen, eli ei "heti kun ei tule raskaaksi") ja mitä pahaa siinä on, että jos kukkaro antaa myöten, niin käy siellä alkuraskauden ultrassa? Eikös se ole kaikinpuolin mieltärauhoittavaa tietää, että kaikki hyvin ja alkio on oikealla paikallaan, eikä esim. kohdun ulkopuolella? Ja sukupuolta nyt varmaan kysellään ihan tuolla julkisellakin puolella, eikä vain tuolla yksityisellä, vai olenko nyt käsittänyt väärin.

En myöskaan voi olla samaa mieltä asiasta että "lapsia tehdään liikaa tekemällä nykyään" vaan pikemminkin lapsia saadaan liikaa vahingossa nykyään. Tällä kommentilla en tarkoita (luultavasti) teitä, sillä oletan että vauvahaave palstalla enimmäkseen on ihmisiä jotka todella haaveilee lapsista. Pikemminkin tarkoitan teini äitejä, alkolisteja, nistejä ja muuten kykenemättömiä vielä täysipainoiseen perhe-elämään.

Mäkin luulin että tässä ihmetellään juuri noita "hyökkäyksiä" joidenkin kommentteja kohtaan eikä vika nyt kaiketi ole odottajien puolella.Nuo ko kommentit ylempänä on irroitettu asiayhteydestä ja ovat jokaisen omia kommentteja omaan raskauteen.
Varmasti täältä haaveilijoiden puolelta jos irrottaa lauseita ja heittää n e odottajien puolelle,saadaan ikäviä ja katkeriakin juttuja.

Kuulun myös sakkiin joka ei kolmen lapsen jälkeen ollut kuullutkaan ovistikuista,mutta se kai ei nyt ole mikään uutinen.Neljännestä ostaessani raskaustestiä huomasin moisia olevan myös myynnissä.Tikutin ihan mielenkiinnosta ja toimivathan nuo.
Soisin mieluusti jos olisi mun päätettävissä,jokaikiselle lapsen joka lasta haluaa.Itse en voi mitään että raskaudun helposti.

Ehkä siksi täällä on tullut ikäviä sanomisiakin kun tämä asia on arka ja jokaiselle henkilökohtainen.
Koitetaan antaa tilaa jokaiselle eikä provosoiduta niin helposti. Kaikkia meitä täällä yhdistää haave lapsesta,toisilla haave on ikävän tiukassa mutta yhteinen se kuitenkin on meille naisille.

Plussatuulia ja pitkää pinnaa!!

Mulla on myös käynyt niin onnekkaasti että kaksi raskautta on alkuun saatu heti ensi yrittämällä (toista lasta vielä odotetaan rv27). Itse kyllä tiesin jo ekalla kerralla ovistikuista, greippimehuista ym ja ajattelin että jos puolessa vuodessa en raskaudu niin ehkä kokeilen näitä konsteja. Mutta musta se on kieltämättä vähän huvittavaa että heti ekassa yrityskiekassa on käytössä jo kaikki ovistikut ym. Itse en ole koskaan ovulaatiota tuntenut vaan harrastettiin seksiä suurin piirtein kierron puolivälissä ja näin tärppäsi heti molemmilla kerroilla.

Varhaisultrassa olen sen sijaan käynyt rv9 molemmissa raskauksissa koska tuulimunat ovat todella yleisiä ja esim omalla äidilläni on ollut niitä aikoinaan kaksi. Haluan aina ehdottomasti tietää onko kohdussa on elämää! Sen sijaan sukupuolta en ole kummassakaan raskaudessa halunnut tietää etukäteen, on mun mielestä kivempi että säilyy yllätyksenä synnytykseen saakka.

No juuri se että on niin tärkeää että heti onnistuu (kaikkimullehetinyt...) että täytyy ottaa kaiken maailman vippaskonstit heti käyttöön että onnistuminen maksimoituu :). Sen ymmärrän toki että jos kierrot on ovat todella epäsäännölliset eikä edes haisua milloin mahdollinen ovulaatio voisi olla niin tikut ovat varmasti hyödyllisiä mutta jos kierrot ovat suht säännölliset (kuten minulla) niin se otollisin hetki on niin hyvin aavistettavissa että mun mielestä silloin heittää rahansa hukkaan. Mulle ei ole ollut niin tärkeää heti onnistua joten mentiin ihan ilman mitään tikutuksia/lämmönmittauksia ja hyvin tuloksin ;)

Näin on,ja kuten täällä jo joku totesi,on vähän trendikin tuo "tikuttelu" ainakin kun joitain ketjuja lukee,kirjoitellaan että tänään tikutin oviksen ja mies saa kyytiä.Enkä kerro että tikutin ettei tule suorituspaineita!!
Siis naiset tekee mieheltään salaa näitä paras-hetki-lapsen-tekoon kokeita ja mies kelpaa siittämään vaan...

Mulla kaksi lasta myös vanhoilla konsteilla,ilman tikutuksia ja muita mehuja??

Voishan se tehä hommasta vielä jännemmän,mutta musta tuo on sitä tekemällä tekemistä,sillä aivan ihanaa kun rakastelee silloin tällöin ja upea yllätys kun huomaa että kuukautiset on useamman päivän myöhässä!!
Käsitän jos on ongelmia että pitäis kartottaa,onko ovulaatiota,mutta hei-joka kuukausi tikuttaa ovista niin se on sitä tekemistä!!

SIllä lapsia saadaan,ei tehdä!!Joku täällä sen jo sanonutkin..peesaan siis siinäkin!!=)

Alkuperäinen kirjoittaja mallu:
Näin on,ja kuten täällä jo joku totesi,on vähän trendikin tuo "tikuttelu" ainakin kun joitain ketjuja lukee,kirjoitellaan että tänään tikutin oviksen ja mies saa kyytiä.Enkä kerro että tikutin ettei tule suorituspaineita!!
Siis naiset tekee mieheltään salaa näitä paras-hetki-lapsen-tekoon kokeita ja mies kelpaa siittämään vaan...

Mulla kaksi lasta myös vanhoilla konsteilla,ilman tikutuksia ja muita mehuja??

Voishan se tehä hommasta vielä jännemmän,mutta musta tuo on sitä tekemällä tekemistä,sillä aivan ihanaa kun rakastelee silloin tällöin ja upea yllätys kun huomaa että kuukautiset on useamman päivän myöhässä!!
Käsitän jos on ongelmia että pitäis kartottaa,onko ovulaatiota,mutta hei-joka kuukausi tikuttaa ovista niin se on sitä tekemistä!!

SIllä lapsia saadaan,ei tehdä!!Joku täällä sen jo sanonutkin..peesaan siis siinäkin!!=)

Ensinnäkin Mallu, minä en kertonut miehelle milloin ovis on koska silloin kasaantuu "suorituspaineita" ja homma ei ollut yhtä hauskaa silloin kun molemmat tiesivät että nyt on rakasteltava. Ja jos todellakaan et tiedä että oviksen aikoihin on peuhattava, niin sillon just ei hedelmöittyminen tapahdu!

Sulla hyvä tuuri jos olet heti tullut raskaaksi ilman sen kummempaa murehtimista, mutta kaikilla ei näin todellakaan ole! Meillä kesti n. 2 vuotta ennnenkuin ensimmäistä kertaa tulin raskaaksi. Ja uskokaa tai älkää, kyllä siinä täytyy jo yrittää ja rakastelu ajoittaa oikeaan aikaan! Vai kuvitteletteko tosiaan että vielä kahden vuoden jälkeenkin voidaan olla vaan että kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen?? Meillä ainakin oli "lääkärin määräys" tikuttaa ja rakastella oikeaan aikaan. Olisihan se noloa mennä lääkäriin ja sanoa "no ei me nyt edes jaksettu rakastella, kyllä se tulee jos on tullakseen" EIKÖ?? Nämä kaksi vuotta ja varsinkin niistä jälkimmäinen oli minulle ja miehelleni todella raskaita. Oma asunto valmistui ja kaikki oli muutenkin valmiina vauvaa varten, mutta luulo että omaa lasta meille ei ikinä suoda oli todella pelottava.

On todella tyhmää arvostella sellaisia jotka lasta joutuvat yrittämään kauemmin! Ei se ole itsestä kiinni että ei tule heti raskaaksi!! Minulla on nyt rv 30 menossa ja jokaisesta päivästä raskaana olen nauttinut täysillä! Uskon että toista lasta emme uskalla edes harkita/ajatella, koska on todella raskasta jos sitä ei meille suoda. Olen niin kiitollinen tästä yhdestäkin, joten osatkaa tekin helposti raskautuneet olla kiitollisia niistä lapsista jotka te helposti saatte!!

Hih, minä taidan vetää pohjat, sillä olen tikutellut ovista ja meillä ei ole edes yritys käynnissä vielä. ;) Syynä on se, että neuroottisena ja murehtimiseen taipuvaisena ihmisenä osaan sitten yrityksen alkaessa ottaa rennommin, kun tiedän ovuloivani. Tikut siis joutavat kaappiin siinä vaiheessa, kun yritys alkaa.

Musta se on jokaisen oma asia, tikuttaako ovista vai ei ja tietääkö koopeet sun muut kommervenkit. :) Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja toivotaan plussia jokaiselle, eikö vain?

Saattaa mennä nyt ihan ohi alkuperäisen aiheen, mutta hieman ihmetyttää ne nopeasti raskaaksi tulleiden kommentit, että tikuttelut yms ovat turhia. Miten olisi mahdollisesti heidän kohdallaan, jos vuoden tai ehkä kahdenkaan päästä lasta ei kuuluisi? Kaikki kun eivät valitettavasti ole yhtä onnekkaita kuin te. Tai entä kun olisitte tutkimuksissa ja saisitte lääkäreiltä ohjeen tikuttaa ja kartoittaa kiertoa. Olisiko vastaus, että "en lähde tekemään mitään noin trendikästä"?

On hienoa, että kaikki eivät kärsi raskautumisen vaikeudesta, mutta heille, jotka kärsivät ovat kaikki mahdolliset apukeinot varmasti tervetulleita.

Tsemppiä jokaiselle, nopeasti ja vähän hitaammin raskautuville.

Niin, silloinhan se on hyvä arvostella toisia trendin perässä juoksijoiksi, kun lääkäri määrää tikuttelun ja rakastelun tikkujen mukaan. Ja esim. inssit ja pas-hoitojen ajoitukset tehdään ovistikkujen avulla. Trendikkyys siis kaukana, täysin pakon sanelema juttu..

Saan taas hirveen kateellisuusjoukon niskaani, kun en mistään mitään ymmärrä jne, mutta osallistun nyt kuitenkin keskusteluun! Ensimmäistä "tehtiin" 9kk. Jätettiin miehen kanssa yhteistuumin ehkäsy pois melkein heti tavattuamme. Olihan se pettymys, kun menkat kerta toisensa jälkeen tulikin, mutten KOSKAAN laskeskellu ovista, tai just sillon ku nippas jommasta kummasta munasarjasta ollu kellistämässä miestä sänkyyn. Meillä ei oikeesti mietitty sitä lapsentekoa, eikä sitä tekemällä tehty. Kappas, juhannuksena -04 änkyräkännissä harrastettiin teltassa seksiä ja siitä sai esikoinen alkunsa! Ei todellakaan ollu mielessä sillä hetkellä lapsenteko. Kerran tänne jo oman mielipiteen kirjottanu, että parhaiten raskautuu, kun unohtaa koko asian, jättää tikuttelut ja muut. Se kommentti tyrmättiin heti, miten kukaan täysjärkinen voi edes sellasta tulla ehdottelemaan tälle palstalle ja helppohan se on sanoo, ku ei itellä mitään kokemusta. Näinpä meillä harrastettiin taas muutama kerta seksiä, ilman kortsua. Lapsi tulee jos on tullakseen. Oikeesta päivästä (millon tärppää) ei mitään tietoa ja niin vaan sitä taas raskaana ollaan. Hoidot sitte erikseen, mutta alle vuoden yrittäneille edelleenki neuvoisin unohtamaan koko asian, niin saattaaki tärpätä. Mä olen sitä mieltä, ettei niitä lapsia tekemällä tehä! Kyllähän siitä stressi nousee molemmille osapuolille, jos täytyy kellonlyömällä olla touhuumassa ja muuten se onki ihan "turhaa" touhua. Enkä pyytele keneltäkään omaa mielipidettäni anteeksi!

Yhteistyössä