Sinä, joka arvostelet muita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätään puisteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie:lle,ihan oon samaa mieltä!
Ja tässähän ei olla lapsettomuus-palstalla vaan vauvahaaveet.Kai sitä haaveilla saa muutkin kuin naiset jotka lääkäri määrännyt tikuttamaan ja rakastelemaan juur oviksen aikaan???
Miten tä näin kääntyi?

jos se vaan oliskin niin helppoa unohtaa koko asia!! Jos "mie" tajuat meitä ihmisiä on erilaisia, kaikilta tuo unohtaminen ei noin vain onnistu.. tuskin vaan.. ja hyi kauhea minkälainen äiti kun on kännissä lapsensa alulle pannut!

Mallu ei nyt oikeen tajua tätä asia! Siltä väliltäkin on tapauksia, eli joko lapsettomat tai heti raskautuvat:) Minä en ainakaan luokittele itseäni lapsettomaksi vaikka reilu vuosi menikin että masuasukki sai alkunsa! Ja Mallu onko sinua tai jotain muuta täällä joku kieltänyt haaveilemasta? Taidat tulkita itse näitä viestäjä vähän väärin täällä:)) Lisää maalaisjärkeä joukkoon kun luet jotain!

Ei kukaan ole kieltänyt mutta heti käydään kimppuun jos sanoo että omasta mielestä on hassua tuo tikuttelu.Siis normaalit,lasta yrittävät parit eivät tarvitse ovistikkuja sun muita,raskaaksi tulee ilman niitäkin.
Asia erikseen on kauan lasta yrittäneet,ontko tämä mukavampi sana sitten-joille lääkäri on määrännyt tikuttelut ja yhdynnät juuri niinä päivinä!
Joku itse täällä näin kirjoitti,mutta musta tämä palsta on kaikille lapsesta haaveileville eikä vain tikkuun kusijoille!!
Heti tuomitaan jos ei näitä tee tai tiedä näistä-,tyhmäksi tai "litsarin ansaitseviksi" kuten Phil ilmaisi.Musta täällä on todella häijyä porukkaa ja kai ihan oikein että vain haaveillaan lapsesta.Mikä tuokin Hahaan kommetti oli-lapsensa kännissä alulle pannut???Häh? Eikö lasta yrittävät voi ottaa alkoa,vain sinkkujen juttuko se on tai eläkelästen???

Voi hyvää päivää,onneks muualla on asiallisempaa haaveilujuttua joss ymmärretään ja SUVAITAAN myös erilaiset haaveilijat.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Kyllä yksityiset lääkärit rikastuvat kun naiset siellä ramppaavat. Ensin kun eivät heti tule raskaaksi, sitten kun haluavat heti viikolla 5 ultraan kun skitsoilevat että lapsi on varmaan kuollut, sitten halutaan tietää sukupuoli että voidaan aloittaa shoppailu ja sitten pitää hommata videot sun muut lapsesta mahassa. Sitten kasvatukseen ei jaksetakaan niin panostaa.

Tiedoksi vain sinullekin, että lapsettomuutta hoidetaan myös kunnallisella puolella ja ihan täsmälleen samoin metodein kuin yksityiselläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mallu:
Mie:lle,ihan oon samaa mieltä!
Ja tässähän ei olla lapsettomuus-palstalla vaan vauvahaaveet.Kai sitä haaveilla saa muutkin kuin naiset jotka lääkäri määrännyt tikuttamaan ja rakastelemaan juur oviksen aikaan???
Miten tä näin kääntyi?

Tottakai kaikki saavat haaveilla lapsesta ja olla tikuttamatta, mutta kun kaikilla se raskautuminen ei vaan suju niin helposti kuin toisilla. Jotkut eivät ovuloi lainkaan ja sitäkin varten pitää tikuttaa. Toisilla raskautuminen ei onnistu ovulaatiosta huolimatta ja silloinkin pitää tietää, milloin se ovulaatio on.

Itse kuulun siihen onnekkaaseen osioon, joka sattui raskautumaan ilman sen suurempaa yritystä ja ovulaation ajankohtaan huomiota kiinnittämistä.

Keskustelun avaajan pointti lienee kuitenkin se, että monet täällä kirjoittavat helposti raskautuneet niin kevyesti tuomitsevat oviksen bongaajat, koska eivät tosiaankaan tiedä, että raskaaksi tuleminen voi olla myös vaikeaa ja joskus mahdotontakin.

Ilmeisesti pitkään haaveilleet ei polta, eikä juo viinaa, koska pitää olla valppaana tikuttamaan sitä ovista. Ite oon ryypänny ja tupakoinu kumpaaki lasta "tehdessä". En kauheen huonoksi äidiksi itteäni tunne, koska Jumala on mulle jo yhden lapsen suonu ja toinen lekottelee masussa. Molemmat paheet oon plussaamisen jälkeen lopettanu, joten se siitä vastuuttomuudesta :)
Onnea kuitenkin kaikille jotka sen plussan keinolla millä hyvänsä saa! On se sitte tikuttamalla ja väkisin panemalla, tai sitte vaan unohtamalla seksi lapsentekona.

Joku itse täällä näin kirjoitti,mutta musta tämä palsta on kaikille lapsesta haaveileville eikä vain tikkuun kusijoille!!

Mallu rauhotu nyt ihmeessä! Onko joku todella kieltänyt täällä haaveilemasta niitä jotka tulevat helposti raskaaksi?? Tuo on nyt ihan sun omasta päästä keksittyä;) Kuten jo mainuttu käytä vähän älliä:)

Mielestäni jokaisella on oikeus iloita/olla iloitsematta omasta raskaaksi tulostaan, kävi se sitten heti ensi "heittämällä" tai vasta vuosienkin jälkeen.

En kuitenkaan lähtisi asialla kehuskelemaan, varsinkaan näillä sivuilla kun näkee haaveilijoista, että aika monessa ketjussa mennään jo pidemmällä kuin ekoja kiertoja (esim: Yli vuoden yrittäneet, tahkoojat....) yrittävät.

Myönnettäköön, etten minäkään ollut ennen näille sivuille eksymistäni kuullut ovistikuista tai lämpöjen mittaamisesta, greippimehun tms. foolihappojen nauttimisesta, mutta suon sen kaikille niille, jotka niitä haluavat harrastaa!!

Kuten joku niin osuvasti taas sanoi, annetaan kaikkien kukkien kukkia -tai tikkujen =) ja toivottavasti kaikille se ihana käärö sitten jossain vaiheessa suodaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi helposti raskautunut(ko)?:
Mielestäni jokaisella on oikeus iloita/olla iloitsematta omasta raskaaksi tulostaan, kävi se sitten heti ensi "heittämällä" tai vasta vuosienkin jälkeen.

En kuitenkaan lähtisi asialla kehuskelemaan, varsinkaan näillä sivuilla kun näkee haaveilijoista, että aika monessa ketjussa mennään jo pidemmällä kuin ekoja kiertoja (esim: Yli vuoden yrittäneet, tahkoojat....) yrittävät.

Myönnettäköön, etten minäkään ollut ennen näille sivuille eksymistäni kuullut ovistikuista tai lämpöjen mittaamisesta, greippimehun tms. foolihappojen nauttimisesta, mutta suon sen kaikille niille, jotka niitä haluavat harrastaa!!

Kuten joku niin osuvasti taas sanoi, annetaan kaikkien kukkien kukkia -tai tikkujen =) ja toivottavasti kaikille se ihana käärö sitten jossain vaiheessa suodaan!

Ihana asiallinen kommentti! Tiivisti mun mielestä tosihyvin tämän idean!

Sitten vielä henkilökohtaisena mielipiteenä:

Maailman ärsyttävintä mitä voi "haaveilijalle" sanoa, on juuri se, että unohtaa vauvan tekemisen. Tottahan toki se varmasti on toiminut monellakin, johtuneeko sitten siitä, että on "unohtanut" vai liekko luonnolla ollut jotain tekemistä asian kanssa, siitä en sitten tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi helposti raskautunut(ko)?:

Tähän ja muihin viisaisiin yhtyen. Joskus todella saa hiukset pystyssä lukea joitakin kommentteja. Ei siis mitään kunnioitusta toisten tunteita ja valintoja kohtaan. Ja tuolla jo 'lapsellisten' puolella on meno vähintään yhtä hurjaa. Liikkeellä on supernaisia, jotka ovat osanneet tehdä kaiken juuri oikein ja auta armias jos joku on mennyt tekemään erilaisen valinnan - tai on ehkä joka eri mieltä jostakin! :)

heti käydään kimppuun jos sanoo että omasta mielestä on hassua tuo tikuttelu..

musta tämä palsta on kaikille lapsesta haaveileville eikä vain tikkuun kusijoille!!
Heti tuomitaan jos ei näitä tee tai tiedä näistä-,tyhmäksi tai "litsarin ansaitseviksi" kuten Phil ilmaisi.

Voi hyvää päivää,onneks muualla on asiallisempaa haaveilujuttua joss ymmärretään ja SUVAITAAN myös erilaiset haaveilijat.

Huomaatko omassa kommentissasi mitään ristiriitaista?
Tai muiden tikkuun kusemattomien kommenteissa?

Sanoisinko, että ihan samalla tavalla käydään kimppuun, jos mielipide ei ole sama kuin jonkun toisen. Esim. jos sanoo että omasta mielestä on ikävä lukea joitain kommentteja...
Ja samalla tavalla tuomitaan, jos tikuttaa ja on vielä tyhmäkin kun tietää näistä ja tekee näitä ja "ansaitsee litsarin". Ja ajatella, ettei joillekin edes lääkäri ole tällaista menettelyä suositellut. Hui kamala mitä liioittelua ja hysteriaa!

Ja sinäkö nyt mielestäsi kommentillasi osoitit suvaitsevasi kaikki ja erilaisetkin haaveilijat?
Voi hyvää päivää vaan itsellesi.

Pitäisiköhän miettiä aina vähän, ennenkuin alkaa näpytellä...?

Mutta niin kai se on ja tulee aina olemaan, että oma mielipide on aina se oikea.

En ole koskaan merkinnyt kuukautisiani ylös, siis 15 vuoteen. MIksi pitäisi? ne tulevat neljän viikon välein ja ovulaation tunnen ja menkkakivut myös. Raskaaksi tulin ekasta kierrosta ja nyt syön taas pillereitä enkä merkkaa menkkoja ylös.
Piti kommenoida kun hämästyin tuota ylös merkkaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja en :
En ole koskaan merkinnyt kuukautisiani ylös, siis 15 vuoteen. MIksi pitäisi? ne tulevat neljän viikon välein ja ovulaation tunnen ja menkkakivut myös. Raskaaksi tulin ekasta kierrosta ja nyt syön taas pillereitä enkä merkkaa menkkoja ylös.

No eihän sinun pidäkkään jos et halua??!!?? Yleensä vaan useammat haluavat sen tehdä. Ja aika noloa mennä lääkäriin valittaan että lasta yritetty yli vuosi jos ei omaa kierron pituutta edes tiedä.. Minulla kierto todella epäsäännöllinen, vaihtelee 32-60 välillä ja aina olen menkat kirjannu ylös. Minusta tuo ei todellakaan ole kovin vaikeata tai iso asia laittaa kalenteriin:)

Juuri tälläista en voi sietää, että heti kun ite on raskautunut heti aletaan arvostelemaan muita!

Alkuperäinen kirjoittaja en :

no tottakai ne tulevat säännöllisesti jos syöt pillereitä! Itse käytin ehkäisyrengasta ja pakko oli merkata kalenteriin että muistin ottaa sen pois/laittaa uuden tilalle oikeana päivänä. Mutta sen jälkeen kun lopetin renkaan käytön ja kuukautiskierto oli mitä tahansa 16 ja 60 väliltä oli ihan hyvä merkata kalenteriin ylös, että lääkärille soittaessaan osasi sanoa että kuukautiset on 30 päivää myöhässä ja en oo raskaana ja tarvittais hormonia käynnistään menkat. Nimittäin jos ei oo raskaana ja kierto on 2 kk tai yli, niin olo alkoi ainakin mulla oleen turvonnut ja tukala. Mutta jos menkat on yhtä säännölliset kuin kello niin mitäpä tarvetta siihen silloin on? Ja varmaan ketään ei tuomittu sen takia ettei kuukautisiaan ylös kirjaa?!

Ja joku aiemmin kommentoi ettei pitempään haavelleet varmaan juo eikä polta. Tupakoiminen oli pakko lopettaa siinä vaiheessa kun pääsimme IVF (eli keinohedelmöitys) jonoon, tupakoitsijoille ei IVF:ää meillä tehdä, ja juomista vähennettiin (mies ja minä) koska alkoholi vaikuttaa ovulaatioon ja sperman laatuun, nämäkin siis ihan lääkärin määräyksestä.

Yritetäänkö tässä nyt leimata ihmisiä paremmuusjärjestykseen sen mukaan koska ovat raskaaksi tulleet? sairainta mitä olen IKINÄ kuullut tai nähnyt, JOPA tältä palstalta tämä oli rimanalistus.

Alkuperäinen kirjoittaja päätään puisteleva:
Miksi jotkut kommentoivat ilkeään sävyyn meille haaveilijoille kirjoituksiamme? Kysynpä vaan!

Ihan vaan muistutuksena, että ketjun aloitus oli tämä. Nyt tästä on tullut oikea tyyppiesimerkki ilkeistä kommenteista ja arvostelusta. Yksi jos toinen voisi vähän vilaista sinne peiliin. Mikä kukaan meistä on täällä toista arvostelemaan? Jokainen toimii omalla tavallaan eikä se ole keneltäkään pois.

Yhteistyössä