Sinä joka kutsut itseäsi suvaitsevaiseksi, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meillä Voikkaalla ollut mitään ongelmia. Stereotypiat eivät siellä ainakaan pidä paikkaansa. Käyvät töissä siinä missä muutkin, ei ongelmia rikollisuuden kanssa, kunnioittavat omiaan ja toisia. Johtunee siitä, että paikkakunnalla paljon avioliittoja ristiin ja väestö sekoittunutta.

Olen suvaitsevainen. Varkaista, huijareista ja muista vilungin tekijöistä en pidä, olipa heidän syntyperä mikä hyvänsä. Ai niin, nyt en olekaan suvaitsevainen rikollisia kohtaan. Voi harmi.

En mitään mieltä niin kauan kuin noudattavat samaa lakia kuin minäkin.

KAIKKI ihmiset syntyperään tai kulttuuriin tai uskontoon katsomatta ovat mielestäni samanarvoisia- kunhan noudattavat lakia.

(Sitähän tässä taas haettiin, kun mustalaiset aina varastaa ja puukottaa, niin kerta.)

[QUOTE="vieras";24064963]Sulta nyt ei voi odottaa normaalia vastausta mistään. Ei oo vielä silmiin sattunut[/QUOTE]
No, osaanpa sittenkin. "Te suvaitsevaiset, kai te sentään vähän tätä ihmisryhmää halveksutte, niin minusta tuntuisi vähemmän juntilta?" Sitähän tässä haettiin.

[QUOTE="vieras";24064969]Olen suvaitsevainen. Varkaista, huijareista ja muista vilungin tekijöistä en pidä, olipa heidän syntyperä mikä hyvänsä. Ai niin, nyt en olekaan suvaitsevainen rikollisia kohtaan. Voi harmi.[/QUOTE]

Oletko muuten ikinä kokeillut etsiä ekaks niitä hyviä puolia, eikä aina niitä pahoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24064997:
En mitään mieltä niin kauan kuin noudattavat samaa lakia kuin minäkin.

KAIKKI ihmiset syntyperään tai kulttuuriin tai uskontoon katsomatta ovat mielestäni samanarvoisia- kunhan noudattavat lakia.

(Sitähän tässä taas haettiin, kun mustalaiset aina varastaa ja puukottaa, niin kerta.)
Jaah, näköjään huomattiin juuri sama asia :D Tarkoitushakuisuus ei ollut yhtään ilmiselvää, ei.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
No, osaanpa sittenkin. "Te suvaitsevaiset, kai te sentään vähän tätä ihmisryhmää halveksutte, niin minusta tuntuisi vähemmän juntilta?" Sitähän tässä haettiin.

Jos et osaa vastata esitettyyn kysymykseen, niin opettele edes sellanen taitolaji kun hiljaa oleminen. Mutta sekin tuottaa sulle vaikeuksia
Annatko sä kellekkään edes unirauhaa vai jokellatko unissas kaikkea paskaa?

[QUOTE="vieras";24065009]Oletko muuten ikinä kokeillut etsiä ekaks niitä hyviä puolia, eikä aina niitä pahoja?[/QUOTE]
Sinä tunnut tuntevan minut paremmin kuin minä itse yhden nettiin kirjoitetun viestin perusteella. Kiitos.
Ei tällaisessa viestiketjussa ole mitään järkeä lähteä erikseen ylistämään jokaista hyvää ihmistä. Normaalin suvaitsevaisen ihmisen elämään kuuluu kaikkien hyvien ihmisten hyväksyminen ikää, sukupuoleen, syntyperään, you name it katsomatta. Muita kohtaan väärin tekeviä kohtaan saa olla epäilevä. Se ei sulje mitenkään pois suvaitsevaisuutta.

Miksi sinä et ole suvaitsevainen minun näkemystä kohtaan?

Tässä asetetaan ilmeisesti jo oletusarvoksi se, että tähän vastaavilla on joku yleismielipide romaneista. Minulla ei ole, en voi sanoa tuntevani kovin läheisesti montakaan romaania. Tiedän kyllä ja sellaisiin hyvän päivän tuttuihin kuuluu joitakin. Osa heistä vaikuttaa mukavilta, osa ei. Mutta romanius ei ole se mukavuutta / epämukavuutta määrittävä tekijä.
Otaksuisin olevani melko suvaitsevainen, jos ajatellaan että sitä voitaisiin mitata suhtautumisena erilaisiin ryhmiin, kansalaisuuksiin, eri etnsisistä taustoista tuleviin ihmisiin jne. Suvaitsen kyllä, mutta olen silti joksenkin rajoittunut mieltymyksessäni ihmisiin, en pidä läheskään kaikista. Ja jos antipatiat ovat jotakuta kohtaan suuret, on suvaitsevaisuuskin koetteilla.

Tässä asetetaan ilmeisesti jo oletusarvoksi se, että tähän vastaavilla on joku yleismielipide romaneista. Minulla ei ole, en voi sanoa tuntevani kovin läheisesti montakaan romaania. Tiedän kyllä ja sellaisiin hyvän päivän tuttuihin kuuluu joitakin. Osa heistä vaikuttaa mukavilta, osa ei. Mutta romanius ei ole se mukavuutta / epämukavuutta määrittävä tekijä.
Otaksuisin olevani melko suvaitsevainen, jos ajatellaan että sitä voitaisiin mitata suhtautumisena erilaisiin ryhmiin, kansalaisuuksiin, eri etnsisistä taustoista tuleviin ihmisiin jne. Suvaitsen kyllä, mutta olen silti joksenkin rajoittunut mieltymyksessäni ihmisiin, en pidä läheskään kaikista. Ja jos antipatiat ovat jotakuta kohtaan suuret, on suvaitsevaisuuskin koetteilla.

Yleismielipide tuli toisesta ketjusta, missä suurin osa on romaneja vastaan. Tokihan he eivät tähän tule vastaamaan kun voivat siellä haukkua. Pistää vaan miettimään että kyllä huudellaan homojen oikeuksien perään, mutta en ole kuullut romanien oikeuksista kenenkään vaahtoavan

ensimmäisenä tuli mieleen, että olivat naapureistamme ainoita jotka kutsui sisälle kylään, kun oltiin jääty lukkojen taakse.Kysyivät tahtooko lapset jotain juotavaa tai syötävää.Muut naapurit tuppasivat vain päivittelemään,meidän ootellessa huoltomiestä.

Mun kohdalla suvaisevaisuus varmastikin perustuu mielenkiintoon erilaisuutta kohtaan ja siihen, että yritän katsoa maailmaa muidenkin kuin itseni näkökulmasta.

Romaneista olen sitä mieltä, että heillä on mielenkiintoinen kulttuuri. Ihan erilainen kuin meillä. Meidän ja heidän kulttuurien välillä on ristiriitaa ja jännitteitä.

Yhteistyössä