Sinä Laihduttaja! Miksi piinaat meitä muita ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ruipelo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Ruipelo"

Vieras
Hyvä ystäväni!

Kirjoitan Sinulle näin, koska en voi enkä uskalla sanoa tätä ääneen. Miksi Sinä piinaat minua laihdutusjutuillasi? Jankutat syömästäsi proteiinimäärästä, tehdyistä vatsalihaksista sekä hiilarihötöstä. Miksi?

Olisin ja olenkin valmis tukemaan Sinua projektissasi, mutta enää et osaa muusta keskustellekkaan. Vain laihdutus sitä ja tätä! Tiedätkö, että olet nykyisin tylsä? Vaikka minäkin olen äiti, en silti keskustele kanssasi vain lapsiemme vaippamerkeistä. Eikä minua oikeastaan kiinnosta syömäsi (tai syömäni) hiilarihydraattien määrä. Olen pahoillani. Näin vain on.

Kitkerät, silloin tällöin lauseisiin upotetut, kommenttisi minun vartalosta, satuttavat myös. Teetkö sen tahallasi vai tahattomasti, en tiedä. Tiedän vain, että ystävyytemme alkaa olla vaarassa. Minä en ole koskaan arvostellut kilojasi, miksi Sinä arvostelet minun kiloja (tai niiden vähyyttä)?

Kuka mihinkin uskoon hurahtaa. Joku jaksaa jauhaa hiilareista ja protskuista, joku kaloireista ja punnerruksista ja juostuista kilometreistä. Yksi touhottaa uudesta tai vanhasta miehestään, yksi työstään ja yksi lapsestaan. Joku jaksaa vaahdota poliittisesta mielipiteestään ja toinen kierrätyksestä tai luomusta tai kukaties eläinten oikeuksista...

Näitä on kaikkina aikoina, kaikenlaisia. Ehkä monikin meistä käy jonkun vouhkaamisvaiheen läpi jossain kohtaa elämästään. Minusta siitä voi kyllä sanoa ystävälle, ja jos ei sanominen auta, on lupa pikkuhiljaa hiisata itseään toisiin seurapiireihin.

Mulla ainakin pitää motivaatiota, jos voi jutella asiasta jonkun kanssa. Tasan yksi kaveri joka myös laihduttaa ja jonka kanssa voi asiasta keskustella niin, että häntäkin oikeasti kiinnostaa, mutta näemme todella harvoin. Loppujen kavereiden kanssa sit vain tulee juteltua aiheesta, koska se tällä hetkellä kiinnostaa minua. Toisaalta kuuntelen myös heitä kiinnostavia juttuja ja keskustellaan niistäkin.

Ompahan se miehenikin saanut osansa näistä jutuista :D

Ja mun kaverit ainakin kyselevät asiasta, koska tietävät että tiedän asiasta enemmän kuin he itse.

Miksi laihduttaja(t) arvostelevat laihoja ihmisiä?

Ystävältäni tulee kitkeriä kommentteja painostani varsin usein. Loukkaavaa enkä osaa sanoa mitään takaisin. Vaikka hän onkin ystäväni! En minäkään loukkaa häntä... :(

[QUOTE="Ruipelo";28594442]Miksi laihduttaja(t) arvostelevat laihoja ihmisiä?

Ystävältäni tulee kitkeriä kommentteja painostani varsin usein. Loukkaavaa enkä osaa sanoa mitään takaisin. Vaikka hän onkin ystäväni! En minäkään loukkaa häntä... :([/QUOTE]

Kerro esimerkki kitkerästä kommentista? Miksi hän haluaisi loukata laihakroppaista, jos itselläänkin on tavoitteena olla hoikka?

Kerro esimerkki kitkerästä kommentista? Miksi hän haluaisi loukata laihakroppaista, jos itselläänkin on tavoitteena olla hoikka?

En tiedä miksi, mutta sellaisia ihmisiä on jotka loukkaavat.

Jos itse nyt ei laihduta eikä muutenkaan yritä pitää meteliä ulkonäöstään tai kropastaan, ei välttämättä halua kuulla aiheesta MITÄÄN kommenttia.

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siinä, että laihduttajiltakin voisi odottaa käytöstä.

Useita pieniä piikkejä tulee lähes huomaamatta... Esimerkiksi: shoppailemassa tuskailin, kun etsin oikeaa housukokoa tangosta. Hän toteaa, että voisin olla hiljaa, koska minun kokoa nyt kuitenkin on helppo löytää, kun olen laiha (normaalipainoinen olen, en edes laiha).

Esimerkki 2: Kävimme syömässä ja valitsin listalta annoksen itselleni. Hän alkoi säätämään tarjoilijan kanssa oman annoksensa proteiinimääristä ja lopulta huokasi kuuluvasti kuinka "laihduttajalla on paljon vaikeampaa kuin ruipeloilla".

Pieniä, inhottavia tölväisyjä kuulee sitten ihan koko ajan...

Valitettavasti kaikki laihduttajat eivät tiedä yhtään mitään laihduttamisesta, puhumattakaan ravitsemuksesta. Tämä ystäväni pudottelee infoa kuin parempikin ravitsemuspuolen asiantuntija. Kuinkas usein hän on oikeassa? Hyvin usein menee kaikki päin prinkkalaa!

Paras väite: Paino ei putoa, koska elimistöni on säästöliekillä.

Toiseksi paras väite: Paino ei putoa, koska syön liian vähän.

[QUOTE="Ruipelo";28594467]Useita pieniä piikkejä tulee lähes huomaamatta... Esimerkiksi: shoppailemassa tuskailin, kun etsin oikeaa housukokoa tangosta. Hän toteaa, että voisin olla hiljaa, koska minun kokoa nyt kuitenkin on helppo löytää, kun olen laiha (normaalipainoinen olen, en edes laiha).

Esimerkki 2: Kävimme syömässä ja valitsin listalta annoksen itselleni. Hän alkoi säätämään tarjoilijan kanssa oman annoksensa proteiinimääristä ja lopulta huokasi kuuluvasti kuinka "laihduttajalla on paljon vaikeampaa kuin ruipeloilla".

Pieniä, inhottavia tölväisyjä kuulee sitten ihan koko ajan...[/QUOTE]

Tuon ensimmäisen tavallaan ymmärrän, jos sinun on helppo löytää oikea koko ja hänen kokoaan ei välttämättä edes löydy koko kaupasta, ei hänkään välttämättä halua kuulla sinun tuskailua oikean koon löytymisestä, inhottavasti kyllä sanottu, mutta ymmärrän miltä hänestä on siinä vaiheessa ehkä tuntunut.

Tuota toista en nyt ymmärrä mitenkäänpäin :D

Laihduttaminen on samalla matka omaan itsetuntoon, sitä jotenkin huomaa, että kuinka helppoa se hoikkana olo olisikin ollut ja sitten alkaa syyttelemään itseään siitä, että on päästänyt itsensä lihavaksi.

Yhteistyössä