Sinä matematiikan nero, autatko minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Ollaan nyt saatu ihan kivasti rahaa sukanvarteen, osalla ajattelimme lyhentää lainaa (vähintään 5000?). Kumpaa lainaa kannattaa lyhentää eli kummasta meille rahallisesti enempi hyötyä? Autolaina jota n. 8000? vielä vai asuntolaina jota n. 145 000?. Molemmissa on suunnilleen samat korot, autolainassa (joka remonttilaina nimellä) se on vain jotain 0,2 korkeampi kuin asuntolainassa.

Kiitos =)

en ole nero, enkä niin tiedä, mutta perstuntumalla sanoisin ,että autovelka. Varsinkin jos asuntovelasta saa vähentää korkoja. Mut joku veronero tietäis senkin paremmin. :D

Luulen että autolaina on lyhytkestoisempi ja viiden tonnin lyhennys lyhentäisi laina-aikaa entisestään. Näin laina olisi nopeammin maksettu eli pääsette toisesta lainasta eroon.

Asuntolainan ylimääräinen lyhennys tuntuu jossain vasta parinkymmenen vuoden kuluttua.

Mun mielestä autolainaa, koska sitten sitä ei enää paljon maksettavana ja nopeammin saa toisen lainoista ja näin ollen korkomenot pois. Sen jälkeen maksettavana vain yksi laina ja korot.

Yhteistyössä