Sinä, parveketupakoitsija.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cucumber
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26776433]Niin että turha mennä sanomaan mitään, kun ei ne kumminkaan kuuntele, vai? Jos jonkun tietyn tupakoitsijan tupakointi häiritsee, eikö olisi järkevintä mennä kyseiselle henkilölle puhumaan asiasta? Pelkkä valitus kaksplussalla tuskin auttaa yhtään mitään.[/QUOTE]

Aika monenlaisista asioista tällä palstalla valitetaan. Ja tullaan jatkossakin valittamaan, että opettele vaan elämään sen asian kanssa :)

Ap:n kanssa samaa mieltä, mutta itse olen jo niin alistunut tähän tupakansavun haisemiseen, etten jaksa vetää kilareita. Ei muuta kuin ikkuna vaan kiinni, kun rupee haisemaan.:| En kuitenkaan voi asialle mitään muuta tehdä.

Mun on välillä tehny niin mieli karjasta naapurille jotain rumaa, kun toisinaan hänen syöpäkääryleensä aromit tunkeutuu ikkunastani sisään.

Sitten muistan, että naapuri omistaa parvekkeensa ja saa tehdä sillä mitä lystää.

Eipä millään pahalla, mutta toivottavasti tupakoinnista kitisijät jokseenkin alittavat sairaalloisen ylipainon painoindeksissä. :D ja päivällä ei kannata tuulettaa jos haluaa viilentää kämppää. Helpointa olisi pyytää naapuria olemaan hetken polttamatta? Miettikääs kuinka paljon veroja ne sauhuttelijat makselee.. monen tuet tulee niistä savuista, oikeasti.

Tupakoitsijat on selkärangattomia luusereita. Yököttää katsoakin 20 vuotta tupakoinutta eukkoa, jolla ikää max. 45 ja kuitenkin näyttää 60-kymppiseltä, kun rööki on vähän rypistänyt naamaa ja tehnyt ihon harmaaksi. Joten polttakaa vaan rauhassa, kurpat :D

[QUOTE="vieras";26776492]Tupakoitsijat on selkärangattomia luusereita. Yököttää katsoakin 20 vuotta tupakoinutta eukkoa, jolla ikää max. 45 ja kuitenkin näyttää 60-kymppiseltä, kun rööki on vähän rypistänyt naamaa ja tehnyt ihon harmaaksi. Joten polttakaa vaan rauhassa, kurpat :D[/QUOTE]

Sinä tietenkin ryhdikkäänä sanot tämän myös päin heidän naamaansa jotta tietävät paikkansa. Vai huuteletko vain internetissä mitä sylki suuhun tuo?

Alkuperäinen kirjoittaja Vähänhöpinääviel;26776487:
Eipä millään pahalla, mutta toivottavasti tupakoinnista kitisijät jokseenkin alittavat sairaalloisen ylipainon painoindeksissä. :D

Mikä painoindeksi pitää olla, että on sallittua inhota tupakointia?

Kyllä tuosta parveketupakoinnista alkaa nousta savu kovista itselläkin kun on oma ja lapsen terveys siinä vaakakupissa. Joten sympatiat aloittajalle.

Joo ja kuten täälläkin huomaa, parveketupakoijat ajattelevat vain itseään ja ovat ylpeitä siitä.

Kielletään tupakointi, kielletään viina, kielletään lapset.....Mitäs vielä? Nii joo.. Kielletään myöskin sitten kahvi, sokeri...ja ties vaikka mitkä kaikki muutkin.

Tehdään elämästä kaikille yhtä helvettiä. Eiks joo!!!

Hei ihan oikeasti. Minä tupakoin kotonani jos haluan, mutta miksi naapurien lapset saavat pilata iltani ja rauhani rääkymällä pihalla? Miksi minä en siis saisi tupakoida jos kerta kuitenkin naapuri pilaa minun rauhani pennuillaan jotka mekkaloivat pihalla aamusta iltaan. Ei hetken rauhaa siitä mekkalasta.

Ei tupakointi ole kovinkaan paha ongelma. Paitsi tietysti tiukkapipoisille mammoille joilla elämä kierii ainoastaan toisten vikoja seuratessa ja omaa sädekehää kiillottaen.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää touhua;26776708:
Minä tupakoin kotonani jos haluan,

Ei tupakointi ole kovinkaan paha ongelma.

Tupakoinnin aiheuttamat kuolemat

Julkaistu 30.06.2004 Tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin kuolee Suomessa keskimäärin 5 000 ihmistä joka vuosi. Määrä on enemmän kuin Suomessa vuoden aikana huumeiden, alkoholin, liikenneonnettomuuksien, aidsin, itsemurhien ja murhien seurauksena kuolleiden määrä yhteensä.

Maailmanlaajuisesti tupakoinnin seurauksena kuolee joka vuosi noin 4 miljoonaa ihmistä. Teollisuusmaissa tupakka on syynä lähes joka viidenteen kuolemantapaukseen.

Suurin osa tupakoinnin aiheuttamista kuolemista johtuu sydän- tai aivoinfarktista. Tupakointi lähes kaksinkertaistaa sydäninfarktin riskin.

Tupakoitsijan riski kuolla alle 65-vuotiaana on kaksinkertainen tupakoimattomaan verrattuna.

Nuorten tupakointi on lisääntynyt ja aloitusikä laskenut. Joka neljäs nuori joka aloittaa tupakoinnin kouluiässä kärsii tulevaisuudessa tupakasta aiheutuvista sairauksista niin paljon, että se lyhentää hänen elinikäänsä.

Joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakasta johtuvaan sairauteen. Puolet heistä menettää tupakan vuoksi yli 20 elinvuottaan.

(Tupakoinnin aiheuttamat kuolemat - Tupakan terveyshaitat - Tupakka - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi)

Että ei ole kovinkaan paha ongelma?

Sieltä se taas tulla tupsahtaa sisälle asuntooni, maailman vastenmielisin haju. Yritin vain hieman vaihtaa ilmaa kesälämpimällä, ja kaupan päälle sain taas jälleen kerran käryä kämpän täyteen. Ihan vain sen vuoksi, kun et viitsinyt kävellä alaovesta ulos pihalle tappamaan itseäsi. Ymmärrätkö sinä, parveketupakoitsija, mikä maanvaiva olet kanssaeläjille, jotka eivät tupakoi?! Mielestäni sinä ansaitset kahmalokaupalla pahaa karmaa ja kaiken pahan, mitä elämässäsi on ja tulee olemaan.

Ja ei, tähän ei ole MITÄÄN puolustusta, eikä tähän päde kehoitukset muuttaa maalle, missä ketään muuta ei ole lähimaillakaan. Minä olen onnellinen juuri tässä, missä olen, ja sinä ansaitsit kadota jonnekin, missä et häiritsisi ketään toista ihmistä. Ja ei, tätä asiaa ei voi rinnastaa myöhäisiin suihkuihin, metelöintiin tai kuraan rappukäytävässä. Tätä jatkuvaa kiusantekoa ei voi rinnastaa mihinkään.

Halveksin sinua sydämeni pohjasta, eikä tämä kirjoitus kuvaa edes puoliakaan tunnoistani.

siltä vähän kuulostaakin...

• Tykkää
Reactions: Pinki
Hapansilakan lisäksi toinen toimiva keino on kananpaska parvekkeella, ruukku sille puolelle parveketta jossa tupakoitsija asuu, tai muuten mahdollisimman lähelle. Eli vähän multaa laakeaan astiaan ja sekaan mahdollisimman paljon kananapaskaa, käy nestemäinen tai kikkare. Vettä päälle. Sijoita astia aurinkoon, siten että aurinko paahtaa siihen mahdollisimman suuren osan päivästä. Muista aina kastella. Haju on karmea, mutta jos minä en nauti parvekkeestani, ei nauti myöskään naapuri. Istutuksiaan saa lannoittaa lainkin mukaan. :)

Hapansilakan lisäksi toinen toimiva keino on kananpaska parvekkeella, ruukku sille puolelle parveketta jossa tupakoitsija asuu, tai muuten mahdollisimman lähelle. Eli vähän multaa laakeaan astiaan ja sekaan mahdollisimman paljon kananapaskaa, käy nestemäinen tai kikkare. Vettä päälle. Sijoita astia aurinkoon, siten että aurinko paahtaa siihen mahdollisimman suuren osan päivästä. Muista aina kastella. Haju on karmea, mutta jos minä en nauti parvekkeestani, ei nauti myöskään naapuri. Istutuksiaan saa lannoittaa lainkin mukaan. :)

Sorry, mutta ei tehoa. Ensinnäkin, tupakoitsijalla on huonompi hajuaisti, joten haju häiritsisi ennemmin itseäsi kun tupakoitsijaa. Toiseksi, tupakansavu peittää tuon paskanhajun tarpeeksi hyvin ettei se haittaa liikaa. Kolmanneksi, muut naapurit (ketkä eivät häiriinny ajoittaisesta tupakanhajusta) todennäköisesti suuttuisivat sinulle.

Jos minulle tulisi naapuri sanomaan,että voisitko olla tupakoimatta vaikka 13-17 välisen ajan kun lapsi nukkuu unia parvekkeella niin totta kai olisin tupakoimatta.
Mutta siitä täytyisi tulla minulle sanomaan suoraan eikä raapustaa palstalle tai omassa kotonaan marista. ;)
Toki tää lähiö jossa asun tuoksahtaa muukin poltettava kuin vain tupakka.

Toisaalta myönnettäköön tuo imelämpi haju on kyllä parememman tuoksuista..

Mä tupakoin omalla parvekkeellani tasan tarkkaan niin, paljon kuin sielu sietää. Tosin ollaan puolenpäivän jälkeen tyttären kanssa ulkoilemassa ja ulkoillaan 2-3 tuntia ja sillon en tupakoi. Armahdus koittaa tuolle meijän naapurille, kun syksyllä muutetaan täältä pois. Tosin toi meijän naapurin rouva ystävällisesti kehoitti polttamaan keskemmällä ettei kaikki savu tulis heijän parvekkeelleen. Näin olen toiminu ja teen nykysin niin, että vähempi savua menee sinne päinkään kun istun tuolilla ja olen kauempana parvekkeen reunasta. Onneks on iso parveke ja voi näin toimia.

Niin peesi tähän aloitukseen!

Vuosi vuodelta vituttaa enemmän ja enemmän edes nähdä joskun polttavan. Se haju on aivan hirveä ja yksinkertaiset sekä itsekkäät polttajat eivät edes tajua kuinka paljon haittaavat muiden elämää. Ja keskiverto polttaja vitut välittää vaikka jonku lapsen vieressä sitä myrkkyä vetää ja pilaa samalla lapsenkin terveyden!!!

itse poltan parvekkeella ja suon sen muillekin mutta kyllä se itseänikin häiritsee jos esim. avoinna olevasta makkarin ikkunasta tulee naapurin tupakan haju mutta vali vali.. ei kaikki tupakoitsijat rakasta sitä oksettavaa tuhkakupin lemua kuitenkaan..
rauhoitu ja nuuskuttele ennen kuin tuuletat, et kuitenkaan asialle mitään voi.

[QUOTE="Minna";26777747]Niin peesi tähän aloitukseen!

Vuosi vuodelta vituttaa enemmän ja enemmän edes nähdä joskun polttavan. Se haju on aivan hirveä ja yksinkertaiset sekä itsekkäät polttajat eivät edes tajua kuinka paljon haittaavat muiden elämää. Ja keskiverto polttaja vitut välittää vaikka jonku lapsen vieressä sitä myrkkyä vetää ja pilaa samalla lapsenkin terveyden!!![/QUOTE]

Itse asiassa jos tupakoitsijalla on yhtään häpyä niin ei tupakoi lapsen vieressä.. itse en ainakaan
röökaa lapsten vieressä ja jos jonkun penskat viereen tunkevat niin siirryn itse pois siitä..
Keskittykää vaan niihin mammoihin jotka vetävät tupakkaa raskaana ollessaan,
heiltä pitäisi pennut viedä jo laitoksella pois..

Muista laittaa tämä nokkela kirjoituksesi vielä ilmaislehtien yleisönosastoille, kaikille foorumeille ja Facebookissa kiertokirjeenä seinille.

Tai mitäpä jos yksinkertaisesti ottaisit asian puheeksi sen naapurisi kanssa? Olisi ilmeisesti liian helppoa.

Ja sinulle, nokkela vastaaja: Asiasta on ollut jo puhetta, nättejä pyyntöjä ilman mitään apua. Jos edes hieman vähentäisivät, mutta ei. Itsekkäitä paskiaisia ovat.

Hih! Olenkin miettiny, mitä yhtä pahaa hajua voisin heilauttaa heidän puolelleen, ja sianpaska vois olla lähellä. Hieman savuttelu väheni, kun valitimme hajun leviävän asuntoihin ja rappukäytäväänkin(polttivat siis sisälläkin).

Tupakointi on kyllä sellainen asia, jonka saisi huoletta kieltää. Sitä on aivan turha verrata lihavuuteen, ei ne naapurin läskit sieltä parvekkeelta minun verkkokalvoille hypi! Ja kohtuus kaikessa, pieni tuulahdus silloin tällöin pitäisi kestää mutta ei tätä jatkuvaa käryä.

Ja hei kiitti vinkistä, otan sen kurkun sieltä perseestä, halkaisen ja työnnän nenäreikiin! :D Kyllä taas huomasi, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!

Yhteistyössä