Sinä, parveketupakoitsija.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cucumber
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika outoa että näin moni pitää tupakointia kaikinpuolin hyvänä ja kivana juttuna :O Ja kun sanot että et tykkää tupakanhajusta, olet kuvottava ja halveksittava ämmänläyskä : /

No voi nyt vittu. Ei teitä ihmisiä voi miellyttää. Jos jätän vauvan sitteriin siks aikaa kun käyn ulkona tupakalla niin jo ollaan ls-ilmoa vääntämässä. Missä sitten poltan jos en parvekkeella?

Mä pyrin polttamaan aina ulkona mutta sillloin tällöin en jaksa ja silloin poltan omalla parvekkeellani. Sitä tapahtuu harvoin koska mä tykkään mun naapureista ja koska ne ei ikinä häiritse mua niin mäkään en tarkoituksella häiritse niitä.

Ai että, se on vähän niinkuin parvekkeella grillaaminen, senkun närkästyy ihmiset, eipä sille onneksi voi mitään.

Kynnys kanssaihmisten tekemisille olisi syytä olla vähän korkeampi kuin hajuhaitta tuulettaessa.

[QUOTE="Vieras";26778454]No voi nyt vittu. Ei teitä ihmisiä voi miellyttää. Jos jätän vauvan sitteriin siks aikaa kun käyn ulkona tupakalla niin jo ollaan ls-ilmoa vääntämässä. Missä sitten poltan jos en parvekkeella?[/QUOTE]

Miten olis jos lopettaisit? Ai joo mut eihän se oo mikään vaihtoehto edes, kun pitää saada se "oma hetki" että voi "rentoutua" sätkä huulessa...

Mun mielestä jokaisella on oikeus tehdä omalla parvekkeellaan mitä tahtoo.

Käy ihmeessä sanomassa naapurille asiasta mikäli se sinua kovin häiritsee, täällä asiasta mesoaminen ei varmasti auta asiaa ollenkaan.

Sama vaikutus kun jotkut jättää auton tyhjäkäynnille meidän parvekkeen alapuolella olevalle parkkipaikalle. Tai oikeastaan se tupakansavu on pakokaasuakin inhottavampaa ja tunkeutuu sisälle tuuletusikkunoista ällöttävästi!

Aina on joku asia mikä riipii jotain, yksi toiselle, toinen toiselle.

Minua vituttaa kun naapuri pommittaa rappukäytävän etovalta haisevalle voimakkaalle hajuvedelle, hissiä myöten, allergikko tuskin pystyisi edes menemään käytävään kun tämä mamma on on ryysinyt siellä.

Enpä ole valittanut isännöitsijälle, enkä edes ko. henkilölle, joka on talon kyttääjä vieläpä, natisee kaikille kaikesta.

Elämä on valintoja. Jos elää yhteisössä pitää pystyä nielemään joskus jopa ikävältä tuntuvia asioita, vaihtoehto kun saattaa olla jatkuva naapurien sota.

Miksei voisi olla lakia, että kukin saa polttaa parvekkeellaan, mutta savun kulkeutuminen toisten asuntoihin tulisi estää?

Eihän nämä hajuaistinsa menettäneet edes tajua, mistä puhutaan, kun savunhaju jotakuta toista kiusaa.

tupakan haitallisuuteen jokainen saa tehdä parvekkeellaan tai kotona mitä haluaa. Parempi minusta on polttaa parvekkeella kuin sisällä josta se kulkeutuu yhteistä ilmastointi kanavaa pitkin muihin asuntoihin. Ulkoilma tupakointia ei oikein voi kieltää ja jos taloyhtiön yhteisillä rahoilla rakennettaisiin pihalle tupakointi tila, valitettaisiin rapussa ramppaamisesta yms ja tusin tupakoimattomat asukkaat haluaisivat maksaa tupakointi tilaa. Taloyhtiöissähän maksetaan neliöiden mukaan rakennukset ja korjaukset. Niille joita häiritsee tupakoiti ym elämisen melu on omakotitalo paras asumisen muoto ja mielellään ihan omassa rauhassa.

Noo, ei siihen hajuun kukaan kuole. Itse en polta mutta kyllä minun puolestani kukin saa omalla parvekkeellaan polttaa, ei satunnainen käryn haju haittaa. Ihmetyttää tuollainen vaino tupakoitsijoita kohtaan, ei voi olla omassa elämässä kaikki hyvin jos pitää jonkun kääryleen takia alkaa toista halveeraamaan. Suomessa on jo tiukka tupakkalaki, sitäpaitsi sopii muistella vaikkapa 70-lukua. Tuolloin oli yleistä polttaa sisällä, autossa ja jopa työpaikalla. Myös lasten aikana tupruttelu oli ihan tavallista. AP:n narinat olisivat tuon ajan ihmisissä kirvoittaneet makeat naurut :D

Alkuperäinen kirjoittaja kakkahattutäti;26780712:
Noo, ei siihen hajuun kukaan kuole. Itse en polta mutta kyllä minun puolestani kukin saa omalla parvekkeellaan polttaa, ei satunnainen käryn haju haittaa. Ihmetyttää tuollainen vaino tupakoitsijoita kohtaan, ei voi olla omassa elämässä kaikki hyvin jos pitää jonkun kääryleen takia alkaa toista halveeraamaan. Suomessa on jo tiukka tupakkalaki, sitäpaitsi sopii muistella vaikkapa 70-lukua. Tuolloin oli yleistä polttaa sisällä, autossa ja jopa työpaikalla. Myös lasten aikana tupruttelu oli ihan tavallista. AP:n narinat olisivat tuon ajan ihmisissä kirvoittaneet makeat naurut :D

Ei hajuun, mutta passiivinen tupakointi on todettu melkeinpä vaarallisemmaksi kuin itse tupakointi. Kohta joku urputtaa, että ettei se pelkkä hajua ole vaarallista, mutta kukapa on tutkinut, mitä vaarallsia aineita ne hajua tuottavat aineet ovat tai mitä siinä mukana kulkeutuu.

Veikkaan, että parinkymmenen vuoden kuluttua ihmetellään kuinka parvekkeellakaan on voitu tuprutella.

Yhteistyössä